En laita tätä mustana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
koska mulla on tuttuja täällä palstalla , ja en tahdo että puhelin ja mese ylikuormittuu tän jälkeen...

mutta siis.. mulla on vahva epäilys että olen nyt sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen... noin 70% oireista sopii muhun. :( mä en jaksa, pelkään jopa itsekkin että milloin teen jotain harkitsematonta.
Lapsia on enemmän kuin tämä vauva.

Mitä mä teen, mistä saan apua? mä olen niin väsynyt. kesti kuukauden myöntää tää itselleni, nyt olen myöntänyt. voiko tästä oikeasti parantua, miten ?? just nyt ei näy valoa siellä tunnelin päässä.. mä rakastan lapsiani ylitse kaiken, mutta minä en ole nyt minä, en ole ollut sitä pitkään aikaan.. :(

pelottaa.

sitä tunnustat itsellesi että ole t sairastunut, se on jo suuri alku. maanantaina soitat neuvolaan ja jos et jaksa sinne asti vkl päivystykseen puhumaan ja lääkäri kirjoittaa lääkkeet. haet myös keskusteluapua.
tiedän että tuo on pelottavaa, mutta pahimmastakin suota ihmiset sitä vaan nousee
:hug:

Ota yhteyttä terveyskeskukseen, vaikka heti. Neuvolakin osaa auttaa, mutta ovat paikalla vasta maanantaina ja se on pitkä aika, jos on paha olla. Hae apua heti, äläkä jää odottamaan, että olo paranisi.

Parantumista masennuksesta helpottaa/nopeuttaa se, että olet jo myöntänyt asian itsellesi, nyt siitä on vain jaksettava puhua muille, jotta apua järjestyy. Voimia matkaan!!

Älä ainakaan häpeile asiaa, koska ne vaan on asoita joihin ei voi vaikuttaa itse. Soita tosiaan sinne neuvolaan, varmasti auttavat sieltä eteenpäin. Voimia oikein kovasti jaksaa tämä kaikki :hug:

joo pikimmiten soitto neuvolaan! ja näin vkl aikaan, kannattaa varmaan soittaa siihen neuvolapuhelimeen. (vai-mikä-se-nyt-olikaan )

:hug:

http://www.lapsiperhe.net/unihiekka/puhpal.htm

kiitos teille. kiitos pinki linkistä. eniten mua ehkä pelottaa leimatuksi tuleminen.... kun kuitenkin rakastan lapsiani, enkä koe olevani hullu.. silti pelkään että jos otan yhteyttä jonnekki, mua kohdellaan kuin hullua.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos teille. kiitos pinki linkistä. eniten mua ehkä pelottaa leimatuksi tuleminen.... kun kuitenkin rakastan lapsiani, enkä koe olevani hullu.. silti pelkään että jos otan yhteyttä jonnekki, mua kohdellaan kuin hullua.. :(

ei varmasti kohdella. rohkeasti yhteyttä vaan, kukaan ei varmasti katso sua nenänvartta pitkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
http://www.aima.fi/

Katsos löytyykö tuolta apua sinulle

Kiitos!

Oireet löysin ja pelottavan tutulta kuullostaa.. kiitos tuosta linkistä..

Yleisimpiä oireita

· Yleinen alavireisyys
· Voimakas väsymys, uupuneisuus ja aloitekyvyttömyys
· Mielihyvän ja elämänilon menettäminen
· Keskittymiskyvyn, muistin ja päättäväisyyden heikkeneminen
· Syyllisyyden- ja alemmuuden tunteet
· Ruokahalun selvä muutos (laihtuminen tai lihominen)
· Pelokkuus, tuskaisuus ja pakkoajatukset
· Paniikin ja ahdistuksen tunteet
· Unettomuus tai liiallinen nukkuminen
· Kuoleman ajatukset ja ? toiveet

Masentuneen mieliala saattaa vaihdella hyvinkin voimakkaasti hyvistä hetkistä aallon pohjaan. Masennukseen liittyy myös paljon häpeää ja syyllisyyttä. Nämä asiat saattavat pitkittää hoitoon hakeutumista.

tämäkin vielä täsmää...

On jo suuri askel että osaat nimetä tuntojasi. Kyllä siitä voi parantua, ihan oikeasti! Vaatii voimia ja aikaa ja pitää osata pyytää ja vastaanottaa apua. Iso halaus!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

:hug: jos sä lähdet hakemaan apua katsotaan että olet voimakas ihminen joka haluaa apua elämäänsä ei niin että olet joku luuseri joka on sairastunut masennukseen

Yhteistyössä