Ennakoikohan tämä nyt synnytystä?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuossa klo 02 heräsin kovaan mahakipuun, kuin olisi kovat menkkakivut ollu, sitten alkoi pian tuntumaan, että menee maha aivan sekaisin.. Saman tien saikin sitten jo lähteä vessaan, jossa olen ravannut siitä asti ja joka kerta tullut suoraan sanottuna ripulia oikeen paineella. Nyt viimeisellä käynnillä pyyhkiessä paperiin tuli pari tippaa haaleaa verta, ihan vähän vaan siis. Kauhea tärinä ja vapina oli päällä kanssa, kun niin paleli, mutta se nyt helpotti, luultavasti mahakin on nyt ääriään myäten toiminut ja tyhjentynyt.. Laskettuun aikaan olisi vielä reilu pari viikkoa, mutta supistuksia ollut jo pitkään tän raskaudn aikana. Ja nytkin siis supistelee, supistellut tuolta kahdesta saakka, ei tosin säännöllisesti, ja kipeää tekevät.

Mulla ainakin ennakoi. Monesti luonto tyhjentää mahan juuri ennen synnytyksen alkua jottei täysi suoli hankaloita synnytyksen etenemistä. Mulla kun tuli pari tippaa verta niin hetken päästä lähti limatulppa ja siitä n. vuorokausi niin oli poika maailmassa =).

Kyllä mun mielestä :) Mulle meinaan kävi samalla tavalla, maha tyhjeni oikein urakalla, limatulppa irtosi... Itsekin katsoin,että tuli verta paperiin, mutta se oli kyllä lapsivettä sekä verta.. :) Synnytys ei lähtenyt käyntiin itsestään, eli jouduttiin käynnistelemään sen jälkeen, kun vesien lirahduksesta oli mennyt se 2vrk.. Onnea matkaan :)

Ne supistukset tietty sitten rauhoittui aamuun mennessä.. Jonkin verran edelleen tulee, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Saapa nähdä loppuvatko kokonaan vai oisko tämä jo jotain liikkeelle panevaa =)

Yhteistyössä