Ennakoiko tää nopeaa synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Mulla nyt tulossa kolmas synnytys. Kaksi ekaa olleet nopeita synnytyksiä. Ensimmäinen käynnistyi kovilla supistuksilla ja toinen lapsiveden menolla. Minkäänlaisia ennakko tuntemuksia ei ollut, vain lieviä harjoitussupistuksia pitkin raskautta.
Nyt rv 40 ja menkkajomotusta ja kipeähköjä supistuksia ollut monena päivänä.
Supistukset kuiteskin aina loppuneet, että ei ole tarvinut kellottaa.
Nyt sit aloin miettiin, että onkohan tuleva synnytys vieläkin nopeampi kuin edellinen (3h)? Onkohan nämä supistukset mahdollisesti avanneet jo paikkoja pikkuhiljaa ja loppu tulee rytinällä.
Onko kellään kokemusta tälläisestä?

Itsekin odottelen kolmatta ja mulla myös kaks edellistä synnytystä olleet nopeita (eka 5h50min ja toka 1h20min) ja käynnistyneet samalla tavalla kuin sinulla. Esikoisesta oli muutamana päivänä ennen synytystä sellasia supistuksia et joutu pysähtymään ja istahtamaan hetkeksi ja näitä supistuksia oli muistaakseni kolmena päivänä ennenkun lapsi syntyi. Tokassa oli ainoastaan edellispäivänä kipeitä supistuksia mut muuten ei mitään ennakkovaroitusta. Kyllä itse sinun tilanteessasi uskoisin synnytyksen olevan jo lähellä. Ja kun edellinen synnytys on ollut nopea niin varautuisin myös tämän olevan nopea... vaikka eihän sitä koskaan tiedä etukäteen miten menee, voihan se olla että kestääkin useamman tunnin mutta parempi varautua nopeaan niin ei tule sitten paniikkia. Itse jännäilen lähinnä että ehdinkö sairaalaan asti kun viimeksi meni jo aika tiukille ehtimisen kanssa ja tämän on ennustettu olevan vähintään yhtä nopea ja kun kumpikin on syntynyt 38 viikolla niin ei ole ehtinyt kärvistelemään sinne laskettuun aikaan asti.
Tsemppiä viimesille päiville ja itse synnytykseen!

Kiitos vieras.
Mulla tää vauva on ollu jo kauan kiinnityynyt ja nytjo tuntee kuinka painaa alas kun on neuvolatädin mukaan jo todella alhaalla.
Toivottavasti minäkin kerkeän sairaalaan.
Nämä supistukset mitä tulee epäsäännöllisesti on kyllä kivuliaita, mutta ei vielä synnytyssupistuksia.

Mielelläni kuulisin lisää kokemuksia! :)

Yhteistyössä