ENNAKKOÄÄNESTYKSEN väärinkäyttäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kunniallinen kansalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kunniallinen kansalainen

Vieras
Nykyään on muotia ja trendikästä käydä ennakkoäänestämässä, mutta aina ei ole ollut niin.

Alun perin ennakkoäänestys oli tarkoitettu VAIN JA AINOASTAAN niille, jotka varsinaisena äänestyspäivänä eivät ole omalla äänestyspaikkakunnallaan, vaan matkoilla!

Eikä ennakkoäänestyksen periaate ole vuosikymmenten varrella mihinkään muuttunut - TE olette muuttuneet! TE olette niitä, jotka hajoitatte vakiintuneita käytäntöjä ja niinmuodoin ajatte anarkistisia toimintatapoja, koska TE käytte ennakkoäänestämässä, vaikka olettekin äänestyspaikkakunnallanne varsinaisena äänestyspäivänä.

Minä en. Minä en hajota, enkä aja anarkiaa. Käyn äänestämässä silloin, kun äänestyspäivä on, enkä koskaan ennen sitä. Samoin koko perheeni. MIKÄ TEITÄ ESTÄÄ JÄTTÄMÄSTÄ ÄÄNESTÄMISEN SIIHEN PÄIVÄÄN, JOHON SE KUULUU? Mikä estää, kertokaa syy!

Huvittavaa. :D Mä itse asiassa olen töissä toisella paikkakunnalla varsinaisena äänestyspäivänä enkä todellakaan aio lähteä aiemmin liikkeelle äänestämisen takia, että ehtisin äänestää ennen iltavuoroa. Siksi äänestin ennakkoon heti ekana päivänä.

Ja aiemmin äänestys oli useampana arkipäivänä. Muistan, kun joskus pääsimme oppitunnilta seuraamaan, miten äänestys tapahtuu. Toisaalta nyt kun varsinaiset vaalipäivät ovat sunnuntaisin, luulisi, että moni pääsee paikalle varsinaisena äänestyspäivänä helpommin. Maaöla tietysti saattaa olla äänestyspaikalle sen verran pitkä matka, että on helpompi käydä kauppa- tai työmatkalla ennakkoäänestämässä.

Yhteistyössä