Enkö muka saa syödä mansikoita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imetän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imetän

Vieras
Hain tänään aamulla torilta mansikoita ja sillä reissulla törmäsin pariin tuttuun äitiin. Molemmat olivat sitä mieltä, että mansikoita ei saisi imetysaikana syödä :O
Miksei muka? Kummaltakin sitä kysyin, ja kumpikaan ei osannut vastata, ei kuulemma vaan saa syödä..

Oonhan mä napsinut niitä tässä kesän aikana jo useamman, perkule mansikkakakkuakin syönyt ja hengissä vauva ainakin vielä on.

Ihan tuulesta temmattua. Jos ne meinaa, että mansikka allergisoi, niin puppua. Mansikka ei saa ketään allergiseksi, jos se ei ole sitä jo entuudestaan. Ja suurin osa vauvoista ei ole mansikoille allerginen.

Ihan tuulesta temmattua. Jos ne meinaa, että mansikka allergisoi, niin puppua. Mansikka ei saa ketään allergiseksi, jos se ei ole sitä jo entuudestaan. Ja suurin osa vauvoista ei ole mansikoille allerginen.

No oliskohan se sitten tota allergiaa mitä meinasivat. Eipä tullut mulla mieleenkään!
Ilmavaivoja aiheuttavia syömisiä oon jonkin verran varonut, mutta en tosiaan ole ajatellut tuota että jokin voisi allergisoida.

Alkuperäinen kirjoittaja imetän;28720950:
No oliskohan se sitten tota allergiaa mitä meinasivat. Eipä tullut mulla mieleenkään!
Ilmavaivoja aiheuttavia syömisiä oon jonkin verran varonut, mutta en tosiaan ole ajatellut tuota että jokin voisi allergisoida.

Ei se maidon kautta mitään allergisoi - ja nykyään sitä paitsi suositellaan mahd. monipuolista ruokavaliota ja siedätystä, vaikka ois jo todettukin allergia. Mitä ei imeväisikäisiltä edes voida luotettavasti testata.

[QUOTE="Vieras";28720967]Mää oon kuullu et aiheuttaa vatsavaivoja mut ainahan sitä voi koittaa. Jos vauva ei saa vatsavaivoja ni mikäpä sitä estää syömästä.[/QUOTE]

No vielä ei ainakaan ole tullut masuvaivaa syömistäni mansikoista vauvalle.

Jatkan siis hyvillä mielin mansikoideni mussuttamista =)

[QUOTE="Jenis";28720958]Ei se maidon kautta mitään allergisoi - ja nykyään sitä paitsi suositellaan mahd. monipuolista ruokavaliota ja siedätystä, vaikka ois jo todettukin allergia. Mitä ei imeväisikäisiltä edes voida luotettavasti testata.[/QUOTE]

Niin, siis jos vauva on todettu mansikoille allergiseksi ja äiti syö mansikoita, niin sitten varmasti reagoi. Mutta jos vauvalla ei ole mitään todettu, niin äidin mansikoiden syöminen ei tee siitä lapsesta allergista.

Yhteistyössä