Energiajätteestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MarjaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MarjaK

Jäsen
01.06.2007
491
0
16
Voisiko joku antaa ohjeen tai selkeän linkin jonnekin, mistä näkee heti mikä koodi KÄY tai ei käy energiajätteeseen ?? Siis muovirasioista, pulloista, pusseista on kysymys. 1,2 ja 6 kai käy ? Olen ihan sekaisin noista, kun osassa ei löydy mitään koodia, ne menevät siis kaatopaikkaroskikseen ! Kissanruokapussit eivät varmaankaan käy kierrätykseen mihinkään ? Niitä tulee meillä kyllä aika paljon, pitäisi siis ostaa kierrätettävissä metallitölkeissä.. Keväisin herää aina tämä kierrätysintokin !! :o

Joo kyllä minä nuo sivut olen katsonut, mutta entäs ne muovit, joissa ei ole mitään merkintöjä kierrätykseen ? Uskaltaako ne laittaa energiajätteeseen ? Mitähän siellä tapahtuu, jos onkin jotain sinne ei-kuuluvaa, meneeköhän joku laitos ihan sekaisin.. :/

Yksi linkki lisää: http://www.turunseudunjatehuolto.fi/kodin_jatteet?pid=768

Käsittääkseni ne kissanruokapussit menee energiajätteeseen. Loppujen lopuksi aika vähän on noita pvc-muovisia juttuja. Ruokapakkaukset on yleensä aina poltettavaa, myös kelmut.

Jos oikein mietityttää, niin soitapa oman paikkakunnan jäteneuvontaan, ne vastaa siellä mielellään kysymyksiin.

Kiitos, tuossa oli selkeästi sanottu mikä muovi käy minnekin ! Nyt pitäisi vaan paikallistaa lähin sopiva jätelaatikko, Siilinjärveltä ei mies ollut löytänyt, ehkä Kuopiosta jostain isojen kauppojen läheltä löytyisi.. Asun niin pienellä paikkakunnalla, että täällä tuskin on energiajätteestä kuultukaan kunnantalolla !! :$

Ilmeisesti Kuopiossakaan ei kerätä energiajätettä, ei ainakaan kaupungin sivuistoilla ollut mainittu, muovit vaan sekajätteeseen ! Aika typerää, koska meiltä ainakin tulisi paljon just tuota energiajätettä. Ei me niitä etelämmäksi oikein voida kuljetella, harmi !! Kaatopaikalle siis vaan :(

Yhteistyössä