E
endo
Vieras
Minulla on todettu endometrioosi jo ajatpäivät sitten ja kohtukin poistettu myoomien takia muutama vuosi sitten. Siitä huolimatta kohdun limakalvoa löytyy sieltä, missä sitä ei pitäisi olla eli tällä kertaa munasarjasta. Siellä on 3 cm kokoinen endometrioosikysta, jota seurataan ja kasvua yritetään hillitä keltarauhashormoonilla. Sain lääkäriltä 2 kk keltarauhashormoonit, joita pitäisi ohjeen mukaan popsia 1 tabletti päivässä ilman taukoja.
Onko kenelläkään teistä kokemusta keltarauhashormoonihoidosta? Tuliko mitä sivuvaikutuksia? Pienenikö endometrioosipesäkkeet?
Suhtaudun hieman epäillen kaikkeen hormoonilääkitykseen, en kovin mielelläni niitä söisi. Toisaalta, jos tällä keinoin saisi endometrioosikystan pienenemään, niin välttyisin leikkaukselta. Lääkäri epäili, että samalla poistettaisiin myös munasarjat. Olen 45v, enkä todellakaan vielä haluaisi luopua niistä....!
Onko kenelläkään teistä kokemusta keltarauhashormoonihoidosta? Tuliko mitä sivuvaikutuksia? Pienenikö endometrioosipesäkkeet?
Suhtaudun hieman epäillen kaikkeen hormoonilääkitykseen, en kovin mielelläni niitä söisi. Toisaalta, jos tällä keinoin saisi endometrioosikystan pienenemään, niin välttyisin leikkaukselta. Lääkäri epäili, että samalla poistettaisiin myös munasarjat. Olen 45v, enkä todellakaan vielä haluaisi luopua niistä....!