Endometrioosi ja vauvakuume!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Keskenmo tuli 2pv sitten
  • Ensimmäinen viesti
Keskenmo tuli 2pv sitten
Mietin tässä, että jos naisella on endometrioosi ja tähän käytetään hoitomuotona yleensä yhdistelmä ehkäisy pillereitä niin entäs jos k.o. henkilö haluaa lapsen/lapsia? ja ei siis käytä yhd.ehkäisy pillereitä ,koska tabut eivät sovi k.o. henkilölle

Endometrioosi,kun aiheuttaa lapsettomuutta, keskenmenoja.

Moniko on tullut raskaaksi endometrioosista huolimatta?
synnyttänyt täysiaikaisen vauvan?
Oliko miten vaikea tulla raskaaksi? Keskenmenot?
 
Multa ei ole diagnosoitu, mutta oireet täsmää muuten ihan 100% paitsi että lasten tekeminen ei ole mulle hankalaa. Tuun tosi helposti raskaaksi. Menkka-aikojen pyörtymisiin ja muihin on joskus kokeiltu e-pillereitäkin mutta ilman merkittävää hyötyä. Haitat on isommat kuin hyödyt. Litalginilla pysyn ojossa menkkojen aikaan. Voisin kyllä luopua mielelläni koko kuukautisista.
En ole tietääkseni koskaan saanut keskenmenoa.
 
...
Mulla ei viedä diagnoosia ole annettu mutta endoa epäillään. Yksi lapsi on joka täysiaikaisena syntyi ja sitten 2keskenmenoa ihan alkuraskaudessa. Leikkaus on yksi hoitomuoto. Näistä kannattaa jutella hoitavan lääkärinkanssa. Endon pystyy yleensä vasta VARMAKSI toteamaan leikkauksessa. Jollain toki ultrassakin.
 
"joooo"
En ole kuullut tuota, että endometrioosi aiheuttaisi keskenmenoa. Itse olen juuri, endometrioosista huolimatta raskaana, tosin ivf-hoitojen ansiosta. Eli ei tuo nyt mahdotonta ole. Käsittääkseni tuo on varsin yksillöllistä miten endometrioosi kenelläkin vaikuttaa, ja raskaaksi voi tulla ihan normaalistikin, vaikka kuinka paha endometrioosi olisi.
 
mulla on endo, ihan todettu sellainen, mut ei se vaikuttanu mitenkään, tulin tosi helposti raskaaks (ekasta yritettiin kuukaus ja toisesta kerta riitti), en oo saanu yhtään keskenmenoa (tai no en oo satavarma jos on ollu aikainen keskenmeno, koska oli oireet mut sit tuli vuoto kuitenki, en ollu ehtiny testaa tai mitään, mut oireet oli selkeet). eka lapsi synty ihan täysiaikaisena toinen taas ei mut se ei liittyny mitenkään siihen endoon.
Mut se on niin yksilöllistä miten se endo vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
keskenmeno tuli 2 pv sitten
On =(

Raskaaksi tulin ja kesken meni ja ennen tätä meni kesken 3kk sitten.
En ole soittanut lääkärille aikaa tms.
On vaan jotenkin niin kamalaa yrittää lasta,kun kun..................
Tässä olen keskutellut miehenkin kanssa ja kyllä se on miettinyt sitä,että mitä jos tuo ei saakkaan lapsia ikinä...Tämän miettisen tiedän siitä, koska mies meni niin vaikeaksi, kun kysyin hänen ajatuksia.
 
On =(

Raskaaksi tulin ja kesken meni ja ennen tätä meni kesken 3kk sitten.
En ole soittanut lääkärille aikaa tms.
On vaan jotenkin niin kamalaa yrittää lasta,kun kun..................
Tässä olen keskutellut miehenkin kanssa ja kyllä se on miettinyt sitä,että mitä jos tuo ei saakkaan lapsia ikinä...Tämän miettisen tiedän siitä, koska mies meni niin vaikeaksi, kun kysyin hänen ajatuksia.
No jos se yhtään lohduttaa niin tiedän yhden jolla on/oli paljon pesäkkeitä ja sai monta keskenmenoa ja lopulta lääkäri sano et ei voi saada lapsia niin nytpä hän on useamman lapsen äiti ja ihan luonnollisella tavalla. En tiedä mikä ihme tapahtu. Mut se on et jos on endo ja haluu useamman lapsen ni kun on ekan saanu ei kannata oottaa liian kauan et alottaa toisen yrittämisen koska endo voi pahentua nopeastikin. aika pian yhden raskauden jälkeen on helpompi tulla uudestaan raskaaks.
 
Endometrioosin ei ole todettu aiheuttavan yhtään sen enempää keskenmenoja kuin mitä sellaiselle jolla ei ole endometrioosia. Tämän olen kuullut todella monen lääkäri sanovan. Lapsettomuutta se kyllä aiheuttaa.
 

Yhteistyössä