endo ja clomit/kukaan tullut raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marie1979
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marie1979

Uusi jäsen
12.10.2007
3
0
1
Kysymys tulikin jo otsikossa, eli

Mulle määrättiin clomit, vaikka ovulaatiossa ei ole ongelmia. 11/06 leikattiin laparoskopiassa ärhäkkä endo ja todettiin, että johtimet on auki. Leikannut lääkäri sanoi, että IVF on tod. näk. ainoa, millä voisin tulla raskaaksi, mutta lapsettomuuslääkäri määräsikin clomit, tyyliin "näistä on hyvä aloittaa"...Miehen simpat on ok.

Onko täällä ketään, jolla vastaavassa tilanteessa clomit olisi tuoneet plussan? Mulla on toistaiseksi tuonut vain nestekystan vas. munasarjaan :p .

Minulta leikattiin ärhäkkää endoa ihan samoihin aikoihin ja sain lähetteen Naistenklinikalle ivf:ään. Minulle ei tehty munatorvien aukiolotutkimusta missään vaiheessa, mutta lääkäri totesi niiden olevan todennäköisesti tukkeessa, koska ovat paksut ja jotenkin oudonnäköiset. Tämä on varmaan se syy, miksi aloin heti odottaa ivf:ään eikä muita hoitoja suunniteltu. En oikein osaa vastata kysymykseesi muuta, mutta toivottavasti sinun ei ainakaan tarvi montaa clomikiertoa käydä läpi, jos niistä ei apua ole, vaan ehkä ennemmin haittaa endon kannalta. Olen jostain lukenut, etteivät kaikki lääkärit suosittele myöskään insseja endolaisille, vaan tämäkin vaihe oikaistaisiin suoraan ivf:ään.

Ihana kuulla, että mahdollista on :D . Onko sinut leikattu milloin? Monesko clomikierto tuotti plussan?

Meillä meni ensimmäinen ovulaatio ohi, kun oli normaalia aikaisemmin. Tosi hyvät follit (3) saatiin kasvamaan, mutta ehdin ovuloida ennen "helliä hetkiä". Tiedä, vaikka oikeasti auttaisivat mullakin :/

Yhteistyössä