En ymmärrä vanhempia jotkaa ostaa alle 10v lapselle joululahjaksi vaatteita tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun POIKAlapsi parkani kulkee pitkin vuotta lähinnä kirppisvaatteissa tai muilta perityissä, ja VANHEMPANA ostan hänelle kyllä lahjaksi mielelläni joskus ihan uusiakin vaatteita. Ja kyllä poika tykkää.

[QUOTE="hmm";27573249]Hei ymmärretäänkö täällä tahallaan väärin vai mitä ihmettä? En mä ole ostamassa "joka kauppareissulla" lapsille vaatteita, mutta kyllä niitä useammin ostetaan kuin pari kertaa vuodessa. Niitä ostetaan silloin kun on tarvis! Jouluna lapsilta kyllä löytyy kaikennäkösiä toiveita, niistä vain kuulostella se kannattavin.[/QUOTE]

Ei vaan sinä et ymmärrä, että joku lapsi oikeasti haluaa lahjaksi kalliin merkkivaatteen. Tavallisia käyttövaatteita ostetaan tarpeen mukaan, mutta paremmat ja kalliit erikoistoivomukset täytetään sitten jouluna ja synttärinä. Ja lapsi on riemuissaan! Eikö teillä lapset saa koskaan mitään kalliimpaa hupparia tai lippistä ihan vaan siksi, että se on hieno ja muodikas? Pitääkö aina olla vaatteelle pakollinen tarve, ennen kuin sen voi ostaa?

Pitäisikö minun sinun mielestäsi ostaa joku lelu vaatteen sijaan ihan vain siksi, ettei lapsi saisi toivomaansa lahjaa? Vai miksi minun pitäisi ostaa mieluummin sellainen lahja, jota lapsi ei halua kuin sellainen, minkä haluaa? Ei kaikki lapset oikeasti halua leluja. Miten se on niin vaikea käsittää?

Mun joululahjakategoriaan ei kuulu

Alushousut ( jollei niitä erikseen pyydetä )
Sukat ( wtf?! )
Deodorantit ( jollei ole esim. hugo bossia tms.) vaan jotain niveaa tai axea ( hyi )
Konvehtirasiat
karkit

jne.

Vaatteet kuuluu kyllä noin muuten, mutta en osta jos en ole varma varsinkaan vanhemman lapsen kohdalla.

Voi ei, mä olen kyllä äärettömän nolo varmaankin! Olen ostanut miehelle hauskoja boxereita joissa on joku "juttu" ja olen saanut alusvaatteita mieheltä lahjaksi. Myös lapsille olen ostanut erilaisia pikkuhousuja ja käärinyt pakettiin!
Ostan itse itselleni joululahjaksi pörrösukkia tms, puhumattakaan anopin tekemistä villasukista! Ihana laittaa tuliterät, pehmeät sukat aattoiltana jalkaan! Myös mieheni arvostaa äitinsä neulomia villasukkia! Kuopus on höperönä heppoihin joten heppasukat ovat hänelle ihastus.
Mulla on tapana kaikille lähipiirin lapsille askarrella pussukat/korit/reet/rasiat joihin laitan karkkeja sisälle. Ovat älyttömän mieleiset lahjat!
Konvehtirasia on mieleinen suklaaholisteille joihin itsekin kuulun. Paradis-rasia on taivaallinen lahja ja olisin pettynyt jos kukaan minun rakas ei sitä minulle jouluksi ostaisi koska se on mun juttu jouluyön leffan aikana!
Nämähän ovat asioita joita jokainen ostaa pitkin vuotta ja jotka kuuluu perusvarusteluun, mutta minä en millään käsitä mitä pahaa on ostaa näitä MYÖS jouluna muiden juttujen ohelle kun AINA on kiva saada uutta päälle ja herkkua suuhun!
Meillä koko perhe tykkää joulusaunan jälkeen kuivata omaan uuteen pyyhkeeseen, ehkä uusi kylpytakki päällä, uudet lökökamppeet päälle ja syömään omia joulukarkkeja :) Ns. pienet jututhan siitä joulusta tekee luksusksen kokonaisuudessaan.

Kyllä meidän lapset tykkää vaatelahjoista ja itsekin käyvät kanssani vaateostoksilla mielellään, vaikka ikää vasta 4v ja 6v. Minusta on myös hyvä jo pienestä pitäen "opettaa" että myös vaatteet voivat olla lahjoja eikä vain lelut ja muu krääsä. Oppivat näin ollen olemaan kiitollisia KAIKISTA lahjoista mitä saavat.

Mun mielestä on vaan hyvä, että sitä turhan rojun määrää vähennetään pehmeillä paketeilla. Muutama hyvä lahja riittää ja loput voivat olla pehmeitä paketteja.

Poika 3v ei pahemmin välittäis yksivärisestä trikoopaidasta, mutta jos paidassa on Spiderman, Ninjago tai Salama, niin on todellakin mieluinen lahja ja haluaa heti päälleen.

Mieheni tytär on pienestä saakka toivonut lahjaksi vaatteita, joten niitä on myös saanut (toki muutakin). Vasta 15-vuotiaana alkoi toivoa vaatteiden sijaan elokuvia tms.

Mun mielestä on hassua että joku sanoo mitä joululahjapakettiin kuuluu ja mitä ei.
Jokaisella perheellä on omat tapansa, ja lapset ovat niihin jo varmasti elämiensä alkumetreiltä tottuneet.

Olisi myös kiva jos kaikilla olisi varaa ostella pitkin vuotta angry birds pussilakanoita sun muita vähän erikoisempia juttuja, mutta valitettavasti näin ei ole. Siten niitä siis monet laittaakin iloisiksi ylläreiksi lasten lahjapaketteihin.

Meilläkin lapset saavat vaatteitakin lahjaksi. Teini tosin jo lahjakortteja vaateliikkeisiin kun oma maku on jo niin tarkka. Pääosin tulee kyllä kaikkea muuta, mutta kyllä sinne joskus on jopa joku teemapyyhekin paketoitu :O. Lisäävät sitten lahjapakettien määrää. Lapset tykkäävät saada paljon paketteja. Lähes aina on kaikki joululahjatoiveet toteutettu siitä huolimatta että saavat lisäksi niitä pehmeitäkin paketteja. Ei se tarkoita etteikö lapset muuten saisi vaatteita.

Ja mummilta tulee joka joulu itse kudottuja villasukkia meille kaikille :heart:.

[QUOTE="hmm";27572248]Miten nuo harrastetavarat sulkevat toisensa pois? Jos lapsella on luistimet, ei hänellä voisi olla polkupyörää? Huhuu...!

"On sitä ennenkin osattu laulaa ilman pelejä" :D Oikeesti, hitusen hyviä argumentteja sulla :'D[/QUOTE]

laulutaitohan rapistuu koko ajan suomessa sitä mukaa kun noita vempaimia ostetaan lisää.

Yhteistyössä