En ymmärrä vanhempia jotkaa ostaa alle 10v lapselle joululahjaksi vaatteita tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";27572094]No tätä mä nyt tarkoitin, siis muuten vaan voi ostella näitä lintulakanoita ja hämylisukkia, joista muksut tykkää, ja jouluksi sitten niitä superriemunkiljahduksia aikaansaavia lahjoja <3[/QUOTE]

en ymmärrä. miksi haluat opettaa kersallesi että hienoa on vain kova tavara, tekniset vempaimet?
miksi lapsi ei voisi olla yhtä älykäs kuin minä, äiti, jonka mielestä loppupeleissä ne lämpimät villasukat ovat parempi lahja kuin krääsä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä;27572133:
siis tarkennan vielä että tarkoitin että lapselle annetaan pehmeitä paketteja niin että lahjat koostuu suuremmalti osin (ellei ääritapauksessa jopa kokonaan niistä)eikä sitten kuin vaan muutama lelu,pahimmillaan siis ei sitäkään :(

Muutama lelu kuulostaa ihan sopivalta. Tänä vuonna meidän lapset saa vaan muutaman lelun JA vaatteita plus jotain yhteisiä pelejä, videoita jne. Liika leluja on liikaa, se tuli todettua, turhaa roinaa nurkissa!

Meillä on vaatteita lapsille annettu, ja ovat toivoneet. Pikkupojat saivat joululahjaksi hupparit, joista tuli ihan suosikit. Meillä lapset saavat vaatteita ihan arkenakin. Nyt poika sai 6-v lahjaksi lakanat ja tykkäsi kovasti! Meillä on sukua paljon, jotka haluavat lapsia muistaa jouluna, jos jokaisen paketista tulisi uusi lelu en näe sitäkään kovinkaan järkevänä. Kolmen lapsen perheessä se määrä olisi aika iso, ja miksi lasten edes pitäisi saada sellainen määrä tavaraa? Meillä on lahjaksi tullut vaatteita, joita välttämättä ei itse olisi keksinyt ostaa siksi mukavia yllätyksiä, toki lempivärit ja mieltymykset on otettu huomioon. Siksi meillä ainakin neuvotellaan ja sovitaan myös itse kysymme kummi ja sisarusten lasten lahjoista, yhtään ikävää lahjaa ei ole ollut. Ja lasten toiveet otetaan huomioon myös aina, ne huipputoiveet pyritään aina toteuttamaan, jokavuosi on listalla myös lakanoita ja vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vielä;27572133:
siis tarkennan vielä että tarkoitin että lapselle annetaan pehmeitä paketteja niin että lahjat koostuu suuremmalti osin (ellei ääritapauksessa jopa kokonaan niistä)eikä sitten kuin vaan muutama lelu,pahimmillaan siis ei sitäkään :(

Ok, mutta miksi tuo on mielestäsi pahempaa poikalapselle kuin tytölle?

Alkuperäinen kirjoittaja täh;27572136:
en ymmärrä. miksi haluat opettaa kersallesi että hienoa on vain kova tavara, tekniset vempaimet?
miksi lapsi ei voisi olla yhtä älykäs kuin minä, äiti, jonka mielestä loppupeleissä ne lämpimät villasukat ovat parempi lahja kuin krääsä?

Jos oikeasti olet sitä mieltä, että villasukat (joita kudon muutamat vuodessa), ovat oikeasti kymppiveelle kivempi syntymäpäivälahja, kuin esimerkiksi uudet rullaluistimet tai Singstar -laulupeli, niin ok, meillä on vähän eri näkemys kivoista lahjoista.

Kun joululoma on ohi,niin viimeistään sitten koulussa lapset väistämättä kyselevät ja vertailevat lahjojaan,jopa opettatkin saattaa luokassa kysyä oppilailta mitä he saivat lahjaksi,tämä on kieltämättä varmasti surullinen tilanne pienelle joka ei saanut leluja,vaan villasukkia ja kalsareita..eriasia on se jos vanhemmilla ei ole varaa ostaa leluja,silloin se on täysin ymmärrettävää eikä kellään saa olla siihen nokan koputtamista se ei kuulu muille,mutta jos varaa olisi vaatteiden lisäksi myös niihin leluihin,niin silloin väärin pientä kohtaan

[QUOTE="vieras";27572157]Ok, mutta miksi tuo on mielestäsi pahempaa poikalapselle kuin tytölle?[/QUOTE]
juu,myönnän toki tytöllekkin lelut on tärkeitä,en siinä kohtaan miettinyt täysin loppuun kai ajattelin että tytöt tykkää enemmän hienoita vaatteista ja pojat ei niin niistä perusta,mutta toki ilman muuta lelut myös yhtä tärkeitä tytöillekkin.hyvä pointti,aloin itsekkin totya pohtimaan:)

[QUOTE="hmm";27572162]Jos oikeasti olet sitä mieltä, että villasukat (joita kudon muutamat vuodessa), ovat oikeasti kymppiveelle kivempi syntymäpäivälahja, kuin esimerkiksi uudet rullaluistimet tai Singstar -laulupeli, niin ok, meillä on vähän eri näkemys kivoista lahjoista.[/QUOTE]

ennenkin on osattu laulaa ilman mitään pelejä. en ymmärrä yhtään tavaramäärän kasvattamista kaikella hullulla.

rullaluistimet ovat huono lahja jos lapsi ei edes haluaisi luistella. tai jos kotoa löytyy jos laskettelusukset, luistimet, tavalliset sukset, pyörä ym.

ei lapsi nauti siitä että tavaraa on liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja HUOMIOIKAA MYÖS ETTÄ;27572163:
Kun joululoma on ohi,niin viimeistään sitten koulussa lapset väistämättä kyselevät ja vertailevat lahjojaan,jopa opettatkin saattaa luokassa kysyä oppilailta mitä he saivat lahjaksi,tämä on kieltämättä varmasti surullinen tilanne pienelle joka ei saanut leluja,vaan villasukkia ja kalsareita..eriasia on se jos vanhemmilla ei ole varaa ostaa leluja,silloin se on täysin ymmärrettävää eikä kellään saa olla siihen nokan koputtamista se ei kuulu muille,mutta jos varaa olisi vaatteiden lisäksi myös niihin leluihin,niin silloin väärin pientä kohtaan

kyllä kaikilla on romuun varaa. romua saa halvalla koska se on tehty kiinassa toisten lasten selkänahasta.
kunnollinen ruoka maksaa (luomu, lähi). kunnolliset villasukat maksavat aikaa. siihen ei kaikilla ole varaa tai taitoa.

[QUOTE="vieras";27572124]Apua, kannattaisko mennä sinne kauppaan ostaan niitä alushousuja ja paitoja, ettei niitä tarvi jouluun asti odottaa :O[/QUOTE]

Voi kuule, kyllä sillä niitä on, kuin myös muitakin vaatteita, paljon ja hyviä sellaisia. Mutta ilmeisesti poika on tyytyväinen siihen mitä sillä jo on, kun ei halua joululahjaksi mitään sen kummempaa. On aina tykännyt myöskin pehmeistä paketeista ihan yhtä lailla kuin kovista. Ja mä olen erittäin iloinen siitä, ettei kukaan lapsistani (3 kpl) ole lähtenyt mukaan tähän joululahjaleluhysteriaan, vaan ottavat lahjan kuin lahjan kiitollisena vastaan.

Meillä 2v poika tarvitsis uuden kylpytakin tms ja koska on tykännyt niin paljon edellisestä niin varmaan hihkuu kun saa lahjaksi uuden :) Ehkä uudet vuodevaatteetkin löytyvät paketista ja varsinkin jos ne ovat muumia niin taatusti poika tykkää. Pehmeät paketit mielestäni kuuluu myös jouluun ja toivottavasti lapseni oppii myös arvostamaan niitäkin. Kyllä lapsi saa myös leluja yms ja paketteja on PALJON.

En kyllä tajua miksi ap korostaa oikein POIKAlapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;27572187:
ennenkin on osattu laulaa ilman mitään pelejä. en ymmärrä yhtään tavaramäärän kasvattamista kaikella hullulla.

rullaluistimet ovat huono lahja jos lapsi ei edes haluaisi luistella. tai jos kotoa löytyy jos laskettelusukset, luistimet, tavalliset sukset, pyörä ym.

ei lapsi nauti siitä että tavaraa on liikaa.

Miten nuo harrastetavarat sulkevat toisensa pois? Jos lapsella on luistimet, ei hänellä voisi olla polkupyörää? Huhuu...!

"On sitä ennenkin osattu laulaa ilman pelejä" :D Oikeesti, hitusen hyviä argumentteja sulla :'D

En kyllä tiedä itkisinkö vai nauraisinko tälle keskustelulle nyt. Minusta on todella väärin opettaa lapsi jo pienestä siihen järkyttävään tavaramäärään ja krääsään...ja se joka sanoi että kun koulussa tai pk:ssa jutellaan mitä lapsi on saanut, niin kyllä lapselle olisi hyvä opettaa selkärankaa sen verran että voi olla ylpeä siitä mitä on saanut; oli se sitten villasukat jne. Kuitenkin aina jollain on jotakin enemmä tai paremmin kuin sinun muksullasi jos tuolle linjalle lähdetään...
Minä olen opettanut lapseni olemaan kiitollisia jokaisesta asiasta minkä joku on hyvää hyvyyttään ostanut tai vielä enemmän: itse tehnyt. Onko todellakin joulussa tärkeintä ne lahjat? Kuinka moni teistä sitten leikkii myös niillä kaikilla ostamillanne tavaroilla lasten kanssa? Mä luulen että oli se vaikka sitten yksi peli (mieluisa tottakai), vaatteita loput, mutta äiti ja isä pelaavat sillä pelillä lapsen kanssa YHDESSÄ, niin se jos mikä saa lapsen hyppimään riemusta. Vain kolmen lapsen kanssa olen tämän todennut ja osa on jo aikuisia.....

No musta on ihan kiva kääriä sinne paketteihin ne vaatteet tms. mitä nyt muutenkin on lähiaikana pakko ostaa, onpahan sitten vaan enemmän paketteja.
Ja sukulaiset kun kuitenkin ostavat vain halpoja lahjoja, sillä kympillä nyt ei mitään kunnon lelua saa, niin olis ihan hyvä, jos laittaisivat sitten niitä pehmeitä paketteja.
Tuppaa vaan olemaan, että sitä parin euron krääsää sieltä sitten tulee nurkat pullolleen, ja niistä tasan ei mikään ole juuri sitä, mitä lapset ovat toivoneet.
Jos lapset toivovat jotain muodissa olevaa nukkea, sieltä tulee kymmenen halvinta mahdollista barbikopiota, jne.

Meillä 2v poika tarvitsis uuden kylpytakin tms ja koska on tykännyt niin paljon edellisestä niin varmaan hihkuu kun saa lahjaksi uuden :) Ehkä uudet vuodevaatteetkin löytyvät paketista ja varsinkin jos ne ovat muumia niin taatusti poika tykkää. Pehmeät paketit mielestäni kuuluu myös jouluun ja toivottavasti lapseni oppii myös arvostamaan niitäkin. Kyllä lapsi saa myös leluja yms ja paketteja on PALJON.

En kyllä tajua miksi ap korostaa oikein POIKAlapsia.
Juu,anteeksi tossa aiemmin pahoittelenkin etten nyt miettinyt loppuun,toki lelut on tärkeitä tytöillekin ihan yhtälailla,ajattelin ensin että tytöt tykkääkin enemmäin ihanista vaatteista sun muista,mutta asiaa mietityäni tarkemmin ymmärsin ettei asia tietenkään eroa millään tavalla,pahoitteleut etten sitä miettinyt kunnolla loppuun :)

keskusteluun. Viime jouluna meidän lapsenlapset ( tyttö 6v ja poika 8v) saivat joulupukilta kylpytakit. Olivat pitkin vuotta haikailleet meillä ollessaan, kuinka kiva olisi mennä ulos vilvoittelemaan kylpytakissa. Ilo oli SUURI kun ne paketeista löytyi, saunomaan oli päästävä heti ja sitä iloa on jatkunut koko vuoden. Saivat myös leluja jotka jäivät meille....siellä ne lelulaatikossa on mutta eivät juuri enään niin paljon kiinnosta.

Mulla on pojat nyt 8 ja 10-vuotiaita ja yhtenä jouluna sitten ei ollut mitään "pehmeitä" paketteja. Lopputulos: lapset olivat pettyneitä, kysyivät miksei pukki tuonut mitään uusia vaatteita tms? Joten siitä lähtien oon palannut takaisin tähän kuvioon, että jouluna lapset saa muutakin kuin kirjoja, pelejä, leluja, leffoja jne. Pehmeistä paketeista löytyy vaatteita, pyyhkeitä, joskus joku kiva pussilakanajuttu jne. Aina on ollut kovin tykättyjä. Ja nyt kun vanhin täytti 10v, halusi synttärilahjakseen fleeceasun ja yhden printtipaidan!

Mutta mun lapset on sitten vissiin jotenkin erikoisia..

Mun on pakko todeta, että mun 4-vuotias ei pahemmin vaatelahjoista välitä, ei se niitä inhoakaan, mutta olankohautuksella ne menee. Lapsi ei ole mitenkään kiinnostunut vaatteista, tosin jos joku oikein kiva kuosi on, niin voi vähän kyllä kiinnostaa, mutta kyllä ne lelut voiton vie mennen tullen :)
Ja kuitenkin lapset saa niitä pehmeitäkin paketteja lahjaksi, koska minusta ne kuuluu asiaan ja ei aina voi saada just sitä mitä haluaa.

Meidän 7vtyttö on vartavasten toivonut angry bird pussilakainoita ja karvaliivin. Tietysti saa sen lisäksi muutakin. Paketteja tulee olemaan sen reilu 20 joten siihen määrän mahtuu mainiosti myös pehmeitä paketteja.

meidän POIKAlapsi 5v haluaa vaatteita, sukkia, pussilakanoita ja pyyhkeitä ihan itse joulupukilta, niiden pitää vain olla angry birds-kuosia. joten miksi hän ei niitä voisi saada?
samoin ostan kummitustytölle vaatetta, ja lisäksi leluja.
pian ajattelin alkaa keräämään hänellle jotain astiastoa aikuisuuden varalle, on nyt 3vuotias

Yhteistyössä