En ymmärrä tuota huutonetin maailmaa ja tylyjä myyjiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Tutun tytön puolesta huutelin yhtä lehtipakettia, joka oli jo neljättä kertaa myynnissä ilman ainuttakaan huutoa.

Pistettiin yksi huuto (5 E) ja hintavaraus ei täyttynyt

Kohde sulkeutui.

Kysyin sähköpostitse, ja sain todella tylyn vastauksen!

Olisi voinut nätimminkin vastata, tai tehdä vastatarjouksen, niin olisin voinut huutaa uudestaankin.

Luuleeko jotkut myyjät olevansa jumalasta seuraavia?

Pitäisikö myyjää vahän ojentaa vai antaa olla?

Mua ärsyttää ostajat, jotka mankuu halvempaa hintaa vaikka kohteessa on selkeä hintavaraus/ lähtöhinta.

Jos olit kerran valmis maksamaan enemmän, mikset huutanut uudestaan kun näit ettei hintavaraus ylity?

Jos et ole valmis maksamaan enemmän, miksi vainoat myyjää vaikka selkeästi näit ettei hän aio myydä huutamallasi hinnalla (hintavaraus ei ylity)?

Ei pitäisi olla kenellekään epäselvää. Neljättä kertaa myynnissä eikä laske hintaa = ei aio myydä halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Tutun tytön puolesta huutelin yhtä lehtipakettia, joka oli jo neljättä kertaa myynnissä ilman ainuttakaan huutoa.

Kohde sulkeutui.

Olisi voinut nätimminkin vastata, tai tehdä vastatarjouksen, niin olisin voinut huutaa uudestaankin.

Välillä näihin elämäänsä kyllästyneisiin kiukkupusseihin törmää, se on valitettava tosiasia. Kerran huusin leluja ja kun hv ei ylittynyt, alkoi myyjä raivoamaan, että mitä edes huusin niitä, ellen ollut kiinnostunut ostamaan! :o:o:o

(Olin kyllä, mutten sillä kiskurihinnalla, joka hvnä oli )

Yksi sätti kiukkuisesti, miten tuotetta ei tipu ennenkuin raha näkyy tilillä. JUU, SIIS YMMÄRRÄN ETTEI LÄHETETÄ, MUTTA SEN VOI SANOA NÄTISTIKIN.

Paljon on myös näitä tyyppejä, joiden kanssa ei voi neuvotella MISTÄÄN. räppäävät vittuuttaan neutraalin tai negan vaikka lupaisit heille tuhat eeuroa puhtaana käteen (liioittelen ;) ). Tärkeämpää on saada lyödä neutraali tai nega kuin saada kauppa päätökseen niin, että sekä ostajalla, että myyjällä on hyvä mieli.

Sen ymmärrän, jos myydään paskaa, eikä oteta vastuuta, silloin on nega tai meutri ihan aiheellinen, mutta LIIAN paljon on näitä, jotka räppäävät palautteen HETI neuvottelematta piiruakaan.

Onneksi SUURINOSA on kuitenkin ihan ihmisiä Huuto.netissäkin, siksi sieltä ostelen edelleen :).

Yleensä ostajat ja myyjät on tosi mukavia, mutta joukkoon mahtuu kyllä aika erikoisiakin tyyppejä. Eipä noista kannata mieltään pahoittaa. Viimeksi ostaja kiukutteli mulle, kun hänen sähköpostinsa ei toiminut. Ei ollut saanut huutikselta mitään viestiä ja oli sitä mieltä, että vika on mun, kun olen pimittänyt yhteystietoni :o

Mulla on joskus jäänyt kysymyksiin vastaamatta, kun huutis ei olekaan lähettänyt viestiä asiasta. On siis ollut ihan tahatonta. Ja joskus kysymykset tulevat edellisenä yönä, joten kysymyksiä ei edes ehdi lukea.

Monelle tuo Huuto.netti tuntuu olevan ihan "duuni" eli tarkoitus on saada mahdollisimman isot rahat eikä suinkaan saada tarpeeton tavara nyrkista. Juurihan täälä oli yks ketju missä myyjä äimisteli kun joku oli tehny ihan liian pientä tarjousta s-postilla,,,Mustakun huutonetti on e-kirppis ei mikään muu,,,moni pitää tavaraa myynnissä josta ei aiokkaan luopua ellei saa riittävää summaa ja ottaa ison kattilan hernaria nenään jos niiltä tinkii/tekee tarjousta

Kohde sulkeutui.

Joillekin se on bisnes ja toiset yrittää vaan päästä tavarasta eroon... Ethän sä kaupassakaan voi ruveta ruoasta tai vaatteesta tinkaamaan?? Kyllä mä lasken hintaa jos ei mene, tai lakkaan myymästä. Ei jaksa kuukausi tolkulla pyrkiä tavarasta eroon...

Kohde sulkeutui.

Pitäisikö myyjää vahän ojentaa vai antaa olla?[/quote])

Toisaalta, mikä oikeus sinulle on alkaa ketään ojentelmaan ylimpänä auktoriteettina. ;)

Vanhempi ojentaa lastaan.
Opettaja ojentaa oppilasta.
Ostajan tehtävä ei ole ojentaa myyjää... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:

Kohde sulkeutui.

Pitäisikö myyjää vahän ojentaa vai antaa olla?[/quote])

No miksi muka ostaja ei saa ojentaa myyjää? tottakai saa ja pitää ojentaa ja antaa palautetta,,,ostaja on asiakkaan asemassa ja myyjänkin varmaan olis hyvä saada palautetta jos ei osaa käyttäya. Pieni nöyryys on ajoittain paikallaan,

Toisaalta, mikä oikeus sinulle on alkaa ketään ojentelmaan ylimpänä auktoriteettina. ;)

Vanhempi ojentaa lastaan.
Opettaja ojentaa oppilasta.
Ostajan tehtävä ei ole ojentaa myyjää... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
No miksi muka ostaja ei saa ojentaa myyjää? tottakai saa ja pitää ojentaa ja antaa palautetta,,,ostaja on asiakkaan asemassa ja myyjänkin varmaan olis hyvä saada palautetta jos ei osaa käyttäya. Pieni nöyryys on ajoittain paikallaan,
Kun kaksi yksityishenkilöä tekee kauppaa, ei kumpikaan ole "asiakkaan" tai "asiakaspalvelijan" asemassa.

Myyjä oli ilmoittanut, ettei halua tehdä kauppaa sinun ehdottamallasi hinnalla (=hintavaraus). Mitään kauppoja ei ole edes syntynyt, joten et huuto.netin sääntöjen mukaan ole edes oikeutettu antamaan palautetta. Tässähän AP ei osannut käyttäytyä, kun aloit russuttaa asiasta.

Miksi myyjän pitäisi saada "palautetta" tai "nöyrtyä"? Ap voi antaa palautetta olemalla huutamatta. Kenenkään ei ole pakko ostaa. Myydä saa millä hinnalla hyvänsä.

Jännä miten ihmisiltä hämärtyy että valtaosa ihmisistä on ihan tavan tallaajia tuolla, odotellaan jotain asiakaspalvelua, palautusoikeutta ja niin pois päin. Toki saa olla sitä mieltä että se ventovieras ihminen on epäkohtelias kun ei suostukaan antamaan omia tavaroitaan sinun haluamallasi hinnalla.

Pakko kommentoida vielä tuota asiakaspalvelu-asiaa. Olin keväällä melkoisen yllättynyt, kun sain sähköpostin ostajalta, joka kertoi laittaneensa ostoksen takaisin,koska koko oli väärä. Ja tilinumeron tietysti myös rahojenpalautusta varten. Palautinhan minä rahat, vaikka olin tosi hämmentynyt. Kyseessä oli euron parin body, joten postikuluihin meni sama summa. Oli aika tuore huutinetiläinen. Mutta en jaksanut ryhtyä ojentamaan :D

mua ärsyttää suunnattomasti sellaset ostajat jotka kyselee ummet ja lammet, vastaat ja mitään ei kuulu eikä huutoja tule. miksi siis sitten mun pitäis olla aina tätä aurinkoista muille, kerran muutkaan ei osaa olla sitä ? musta ainakin kohteliasta ilmoittaa jos ei kohde ollutkaan mieleinen, eikä olla vain vastaamatta.

toiset ostajat taas kuvittelee että se myyjä istuu tietokoneen näytön takana 24/7 ja jos et tunnin sisään vastaa kysymykseen niin valitetaan että on huono myyjä.

mä pyrin itse mahdollisimman tarkasti kuvailemaan tuotteen vikoineen päivineen ja olemaan tietokoneella KUN KOHDE SULKEUTUU, muuten käyn vain silloin tällöin tarkistamassa onko kukaan huutanut.

Kahden yksityishenkilön välillä käytävässä kaupassa sovelletaan kauppalakia ja siinä ostajalla on tasan sen verran oikeuksia kuin on etukäteen erikseen sovittu. Eli ei palautusoikeuksia tai muuta vastaavaa. Kannattaa käyttää alla olevaa fraasia

Kun tuote myydään "sellaisena kuin se on", tuotteessa ei ole lainmukaista takuuta tai palautusoikeutta, eikä se ole välttämättä moitteettomassa, uutta vastaavassa kunnossa. Myyjän on kuitenkin oltava rehellinen antaessaan tietoja tuotteesta ja sen kunnosta.

http://www.proz.com/kudoz/english_to_finnish/real_estate/3285581-as_is.html

Alkuperäiseen palaten... Kyllä jokaisen pitäisi osata sen verran peruskohteliaisuutta, että osaa kirjoittaa sähköpostin ilman suuria tunnelatauksia. Tosin ap on saattanut pitää lyhyttä vastausta "ei käy" tylynä, vaikka se onkin nopein tapa vastata, että "ei kiinnosta". Jos näin on käynyt, niin olisi tyytyväinen, että sai vastauksen. Ns. itselleen tarpeettomien viestien kirjoittaminen on aina turhaa vaivannäköä.

Yhteistyössä