En ymmärrä tätä (vauvan ruokamäärästä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja willy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

willy

Vieras
Oma vauvani on ollut alusta saakka pulloruokinnassa. Nyt ikää on 3 kk ja maitoa menee 1000ml/vrk. Neuvolassa terkka onjoka kerta kysynyt todella tarkkaan kuinka paljon vauva syö vuorokaudessa, paljonko menee kerralla, montako ruokailukertaa/vrk, kuinka tiheästi jne. Ainamuistaa sanoa, että korkeintaan 20% vauvan painosta pitäis syödä.

Mutta mitäs jos se söis enemmän? Meillä nyt vauva sattuu syömään "oikean" määrän. Ja miten täysimetyksellä olevat sitten syövät juuri oikean määrän? Eikö se vauva itse tiedä paljonko pitää syödä että nälkä lähtee?

En ymmärrä. Kertokaa viisaammat!

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Terkka kai tarkkailee etteivät munuaiset joudu liian koville jos korvikemäärä on korkea.

puh, pah.

meillä kun alkoi mennä 1.5litraa päivässä niin terkka kehotti antamaan velliä illalla jotta osan korvikkeesta pystyis korvaamaan sillä.

Eiköhän pulloruokkijoilla tuo homma oo tarkempaa, lähinnä niin päin ettei syötä vauvaa liikaa.
Kun siitä pullosta se ruoka tulee helpommin kun tissistä. Tissistä on vauvan itse ruokansa imettävä ja kyllä varmaan osaa itse syödä oikean määrän. Vaikka oon kyllä myös nähny hirmuisen pulleroisen puolivuotiaan vauvan joka on ollut täysimetyksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Terkka kai tarkkailee etteivät munuaiset joudu liian koville jos korvikemäärä on korkea.

puh, pah.

meillä kun alkoi mennä 1.5litraa päivässä niin terkka kehotti antamaan velliä illalla jotta osan korvikkeesta pystyis korvaamaan sillä.

Minkä ikäisenä meni tuollainen määrä?

Yhteistyössä