En ymmärrä ohjetta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloitteleva neuloja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloitteleva neuloja

Vieras
Neulon villapuseroa. Ohjeessa sanotaan näin: kun kpl:n korkeus on 27(29)31(33)35 cm, päätä molemmissa reunoissa joka 2. krs 1x4(4)4(5)5 s ja 1x2 s kädenteitä varten.

Mites minä nyt siis kavennan? Joka toisella kerroksella alussa ja lopussa 4 kertaa (eli kahdeksan kerrosta neulon, joista puolella kavennan). Mutta mikä tuo 1X2 s on? Tämä kavennus on kädenteitä varten.

Voi olla mun neulomiset vähän ruosteessa mut 1 x 4s luulis tarkoittavan yksi kertaa neljä silmukkaa eikä neljä kertaa yksi silmukka? Onko ilmaistu kuinka monta kertaa niitä tulee tehdä tai kuinka pitkälle (esim. korkeus). Jääkö tuosta ohjeesta nyt jotain pois mitä et kertonut?

1 x 2 s on yhden kerran kaksi silmukkaa eli viimeisin kavennus ja onko se vain kerran sitten?

Kirjoitatko koko ohjeen, tai siis tuon kavennuskohdan?

Tässä koko ohje:

Kun kpl:n korkeus on 27(29)31(33)35 cm, päätä molemmissa reunoissa joka 2. krs 1x4(4)4(5)5 s ja 1x2 s kädenteitä varten. Aloita sitten raglan kavennukset seuraavasti: neulo oikean puolen kerroksella 2 o, tee ylivetokavennus ja kun kerroksella on jäljellä 4 s, neulo 2 s oikein yhteen ja 2 o. Toista kavennukset kuten edellä joka 4. krs vielä 0(0)0(2)1 kertaa ja sitten joka 2. krs 17(18)19(16)19 kertaa. Kun kavennukset ovat valmiit ja kädentien korkeus on noin 17,5(18,5)19,5(20,5)21,5 cm, päätä loput 25(27)27(29)29 s.

Ahaa se on raglanhiha, siitä mulla ei ole kokemusta ja sen takia tuo silmukkamäärä voi olla vähän omituinen.

Eli oisko tossa nyt vain niin että kavennat YHDEN kerran sen 4 silmukkaa ja sitten joka toinen kerros YHDEN kerran vain 2 silmukkaa.

Eiku joo, voi ollakin niin että sen on vain se alku ja sit alkaa varsinainen kavennus että kyllä mä uskoisin että se on 1x4 s eli siis vain kerran tuo isompi silmukkamäärä. En tiiä :/

Eli noi on päättämisiä mistä kysyit. Ja sit kavennukset. Mut tosiaan jos on ilmaistu 1 x 2 s niin se tarkoittaa juuri sitä että yhden kerran kaksi silmukkaa.

Toivottavasti sait jotain tolkkua :)

Tässä koko ohje:

Kun kpl:n korkeus on 27(29)31(33)35 cm, päätä molemmissa reunoissa joka 2. krs 1x4(4)4(5)5 s ja 1x2 s kädenteitä varten. Aloita sitten raglan kavennukset seuraavasti: neulo oikean puolen kerroksella 2 o, tee ylivetokavennus ja kun kerroksella on jäljellä 4 s, neulo 2 s oikein yhteen ja 2 o. Toista kavennukset kuten edellä joka 4. krs vielä 0(0)0(2)1 kertaa ja sitten joka 2. krs 17(18)19(16)19 kertaa. Kun kavennukset ovat valmiit ja kädentien korkeus on noin 17,5(18,5)19,5(20,5)21,5 cm, päätä loput 25(27)27(29)29 s.

Ensin päätät kerroksen alussa 4 s, sitten seuraavan kerroksen alussa myös samat 4 (nyt molemmista reunoista on päätetty 4 s). Oikeasti noi jälkimmäiset 4 pitäis päättää sen ekan kerroksen lopussa, mutta tulee siistimpi näin. Nyt on siis päätetty 1 x 4 s.

Sitten seuraavan kerroksen alussa päätät kaksi silmukkaa ja taas seuraavan kerroksen alussa kaksi. Nyt on päätetty ohjeessa mainitut 1x2 s. Yhteensä olet neulonut 4 kerrosta ja kaventanut kaikkiaan 12 s.

Sitten vasta on vuorossa noi raglan-kavennukset.

Neulon villapuseroa. Ohjeessa sanotaan näin: kun kpl:n korkeus on 27(29)31(33)35 cm, päätä molemmissa reunoissa joka 2. krs 1x4(4)4(5)5 s ja 1x2 s kädenteitä varten.

Mites minä nyt siis kavennan? Joka toisella kerroksella alussa ja lopussa 4 kertaa (eli kahdeksan kerrosta neulon, joista puolella kavennan). Mutta mikä tuo 1X2 s on? Tämä kavennus on kädenteitä varten.

Lopetat ensin 4 silmukkaa alussa, kun korkeus on tuo vaadittu. Toisen reunan 4 silmukkaa lopetat taas sitä seuraavan kierroksen alussa. Sen jälkeen taas uudestaan samalla lailla 2 silmukkaa alussa. Eli yhteensä lopettelet 6 silmukkaa molemmissa laidoissa. Huomaat kyllä tehdessä, miksi se pitää tehdä aina kerroksen alussa ;)

Yhteistyössä