En ymmärrä miksei mies halua viedä lapsia hoitoon välillä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuijje
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuijje

Vieras
Mies ei vaan oikein suostu viemään välillä lapsia hoitoon, vaan aina minun pitää ne viedä. Minäkin haluaisin välillä vähän rauhallisemman aamun ilman, että tarvii kovassa kiireessä sitten loppujen lopuksi syödä ja meikata.

Minä herään noin puoli tuntia aiemmin kuin mies, juuri sen takia, että ehtisin laittaa itseni ennen lasten heräämistä. Mies kun nousee ylös yleensä lasten kanssa yhtaikaa, menee vessaan ja istuu siellä hyvässä lykyssä vartin. Sitten alkaa syömään ihan kaikessa rauhassa ja pukee sen jälkeen vaatteet päällensä. Tällä välin minä pesen lasten hampaat, puen ja pissatan. Vähän pitää vielä sylitelläkin kun vasta ollaan herätty. MIes ehkä auttaa ulkovaatteet lapsille sillä aikaa kun minä puen itselleni ulkovaatteet ja tarkistan että tärkeimmät on mukana. Sitten menoksi, mies jää kotiin vielä noin vartiksi.

Meillä alkaa työt samaan aikaan, työmatka on melkein sama. Olispa joskus kiva viettää ihan rauhassa se viistoista minuuttia ennen töihin lähtöä. Juoda vaikka kupillinen kahvia.

Ja joo, me mennään molemmat omilla autoilla töihin vaikka suunta on sama. Mies tarvii autoa töissä päivän aikana ja minun työaikani on lyhyempi. JOku kuitenkin tätä kysyy :)

Meillä toinen vei toisen. Yleensä aina meneteltiin näin, ellei toisen pitänyt mennä ylönvarhain töihin. Samoin hakeminen järjestettiin samalla tavalla, ellei toisen työpäivä venynyt ylettömän pitkäksi.
Lähinnä siksikin, kun minun työautoon mahtuu minun lisäksi vain yksi matkustaja. Miehen autoon peräti 2 matkustajaa.

Enpä tiedä mitä teen. Olen yrittänyt puhua ja kertoa, miksi olisi kiva, että hänkin veisi lapset joskus hoitoon. Ei ole oikein mitään osannut vastata. Pitää vissiin joku kerta ottaa ja livistää vaan ja jättää lapset kotiin miehen kanssa. Mutta silloin en kyllä saa sitä rauhallista varttia kotosalla.

No miksi veisi, kun viemättä pääsee helpommalla?

Voin kyllä myöntää, että huutavaa, vstahakoista ja rimpuilevaa lasta ei ole kiva viedä hoitoon. Mieluummin olisin itsekin viemättä, jos voisin.... Sun miehes näköjään voi, kun sinä suostut viemään aina lapset.

[QUOTE="eli";22138107]No miksi veisi, kun viemättä pääsee helpommalla?

Voin kyllä myöntää, että huutavaa, vstahakoista ja rimpuilevaa lasta ei ole kiva viedä hoitoon. Mieluummin olisin itsekin viemättä, jos voisin.... Sun miehes näköjään voi, kun sinä suostut viemään aina lapset.[/QUOTE]

Meillä lapset ei ole vastahakoisia menemään hoitoon. Ihan mielellään menevät, jäävät ilman itkupotkuja. Joten lapset on siinä mielessä kiva viedä hoitoon.

Antakaa mulle neuvoja, miten minä pakotan tuon miehen viemään ne lapset hoitoon? Edes kerran viikossa?

Enpä tiedä mitä teen. Olen yrittänyt puhua ja kertoa, miksi olisi kiva, että hänkin veisi lapset joskus hoitoon. Ei ole oikein mitään osannut vastata. Pitää vissiin joku kerta ottaa ja livistää vaan ja jättää lapset kotiin miehen kanssa. Mutta silloin en kyllä saa sitä rauhallista varttia kotosalla.

Ei tarvitse selitellä tai livistää. Nyt kun meette nukkumaan, niin sanot että nyt loppui se kuskaaminen. Tästä lähtien sinä viet joka toinen aamu ja mies saa päättää miten hoitaa joka toisen aamun. Turha sun on aamulla napista, että saisit sinäkin joskus näitä viedä tms...

Jos oot niin nahjus, ettet saa sanaasi kuuluviin, niin ala heräämään varttia aiemmin saadaksesi vartin omaa aikaa.

Tiedän, että tuo on asia joka saa raivohulluksi. Meillä on tapeltu ihan samasta asiasta. Mies oli tottunut helpolle kun olin lasten kanssa kotona. sai vaan lähteä töihin. sitten kun menin töihin, niin jostain syystä se muka oli minun homma viedä. ja hakea.

mitä minä tein? tappelin. väittelin, perustelin, ym. lopulta hänkin alkoi viedä joskus.

nyt jo naurattaa, mutta selitin mm. että katsopas miten sekin ja sekin vie joka aamu lapsensa kouluun/hoitoon. Yllättävän moni isä kun kuitenkin vie, yhtä moni täälläpäin kuin äideista. joten vähitellen mies alkoi tajuta, että ei voi vain livahtaa töihin kuin lapseton.

Miksi kysyt noin hölmöä kysymystä? Selvähän se on, ettei mies halua viedä, kun siitä on tietty vähän lisää vaivaa. Musta toi on sitä paitsi ihan reilua, että sinä viet lapset, koska sinulla on lyhyempi työpäiväkin. :)

Yhteistyössä