En ymmärrä koulukiusaamisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Että eikö näistä voi tehdä suoraan rikosilmoituksia, jos kerran koulusta ei apua saa? Oheisessa uutisessa äiti toteaa:

"pojan hakkaaminen koulussa on jokapäiväistä.
- Se on sellaista, että poikaa nostellaan riveleistä seinälle, hakataan nyrkeillä, kaadetaan maahan ja potkitaan, uhkaillaan veitsellä ruokalassa"

Siis, jos aikuista kohdellaan noin, niin häkki heiluu. Miksei toimi lasten kohdalla? Joo, teidän että on alaikäisiä, mutta kai joku vastuu heilläkin on tekemisistään.

"Turvallisuus on vaarassa" - Koulukiusatun äiti pelkää pahinta | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

[QUOTE="äippä";25684722]Että eikö näistä voi tehdä suoraan rikosilmoituksia, jos kerran koulusta ei apua saa? Oheisessa uutisessa äiti toteaa:

"pojan hakkaaminen koulussa on jokapäiväistä.
- Se on sellaista, että poikaa nostellaan riveleistä seinälle, hakataan nyrkeillä, kaadetaan maahan ja potkitaan, uhkaillaan veitsellä ruokalassa"

Siis, jos aikuista kohdellaan noin, niin häkki heiluu. Miksei toimi lasten kohdalla? Joo, teidän että on alaikäisiä, mutta kai joku vastuu heilläkin on tekemisistään.

"Turvallisuus on vaarassa" - Koulukiusatun äiti pelkää pahinta | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi[/QUOTE]
Minä tein, en usko että siitä seurasi mitään. Meillehän ei kerrottu varsinaisesti mitään, poliisilta sain virallisen kirjeen jossa ilmoitetaan että asianosaisen alaikäisyyden vuoksi asia siirtyy sosiaaliviranomaisille. Meihin ei olla oltu missään yhteyksissä, ja kiusaaja porskuttaa kuin aina ennenkin

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;25684745:
Minä tein, en usko että siitä seurasi mitään. Meillehän ei kerrottu varsinaisesti mitään, poliisilta sain virallisen kirjeen jossa ilmoitetaan että asianosaisen alaikäisyyden vuoksi asia siirtyy sosiaaliviranomaisille. Meihin ei olla oltu missään yhteyksissä, ja kiusaaja porskuttaa kuin aina ennenkin

:( Tuohon lakiin pitäisi ehdottomasti saada muutos. Että rikosoikeudellinen vastuu alkaisi jo esim. 12 vuotiaana. Ihan käsittämätöntä, että toista saa pahoinpidellä fyysisesti ja henkisesti ilman mitään seuraamuksia! En vaan voi ymmärtää.

eihän sille kiusaamiselle mitään viitsitä tehdä kun päättäjät on jänishousuja. Musta tosin vielä uskomattomampaa on se että tuossahan on puoli vuotta pojalla vierähtänyt tuossa koulussa eikä ole vieläkään vaihdettu koulua, siis mitä ihmettä ??? jos mun lastani hakattaisiin ihan kunnolla niin en jäisi odottelemaan sossujen apua vaan vaihtaisin heti suosiolla koulua lapselleni

eihän sille kiusaamiselle mitään viitsitä tehdä kun päättäjät on jänishousuja. Musta tosin vielä uskomattomampaa on se että tuossahan on puoli vuotta pojalla vierähtänyt tuossa koulussa eikä ole vieläkään vaihdettu koulua, siis mitä ihmettä ??? jos mun lastani hakattaisiin ihan kunnolla niin en jäisi odottelemaan sossujen apua vaan vaihtaisin heti suosiolla koulua lapselleni

Mä' vaatisin kiusaajaa vaihtamaan koulua. Eipähän oo siellä ketään kaveria, ainakaan ensi alkuun. Vaikak sellaiset toisten jyrääjät kiipivätkin hyvin äkkiä muitten suosioon. SItä en toivoisi, mutta näin se vaan vittu on.

Vaikka rikosoikeudellista vastuuta ei olekaan, niin vahingonkorvausvastuu on alle 15 vuotiaallakin. Luulisi tuollaisesta pahoinpitelystä tulevan ainakin vahingonkorvauksia maksettavaksi, jos asiaa lähtisi viemään eteenpäin. Jospa ainakin kiusaajan vanhemmat havahtuisivat asiaan, kun alkaisi niko-petterille kertyä maksettavaa.

[QUOTE="äippä";25684791]Vaikka rikosoikeudellista vastuuta ei olekaan, niin vahingonkorvausvastuu on alle 15 vuotiaallakin. Luulisi tuollaisesta pahoinpitelystä tulevan ainakin vahingonkorvauksia maksettavaksi, jos asiaa lähtisi viemään eteenpäin. Jospa ainakin kiusaajan vanhemmat havahtuisivat asiaan, kun alkaisi niko-petterille kertyä maksettavaa.[/QUOTE]

Vanhemmat maksavat alle 15-kesäsen nilkin tihutyöt.

Jos mun lasta kiusattas noin niin mä tekisin itse kaikkeni että se loppus jos ei koulun taholta tms apuja tule. Ensin ottaisin kiusaajan vanhempiin yhteyden ja juttelisin asiallisesti. jos ei tehoa, ottaisin kiusaajan asialliseen puhutteluun. jos ei tehoa soittaisin vanhemmille vähemmän asialliseen sävyyn ja uhkaisin poliisilla, sosiaaliviranomaisilla jne ja jos ei sekään tehoa ottaisin suoraan yhteyden sosiaalitoimeen sekä poliisiin ja VAATISIN toimintaa.

Minä en vois elää itteni kanssa jos laittaisin lapsen kouluun jossa tiedän tapahtuvan kiusaamista joka ikinen päivä lastani kohtaan.

Mä vaihtaisin koulua.

Se ei estä, ettei hakisi kiusaajalle rangaistusta mutta minä en voisi laittaa lastani sinne aina vain..

Minä en vois elää itteni kanssa jos laittaisin lapsen kouluun jossa tiedän tapahtuvan kiusaamista joka ikinen päivä lastani kohtaan.

Mä vaihtaisin koulua.

Se ei estä, ettei hakisi kiusaajalle rangaistusta mutta minä en voisi laittaa lastani sinne aina vain..

Tuo on totta mutta minusta se on erittäin epäoikeudenmukaista että kiusatun elämää hankaloitetaan vielä enempi laittamalla uuteen kouluun josta ei tunne ketään ja mahdollinen kiusaaminen jatkuu myös siellä kuten myös koulumatka saattaa hankaloitua huomattavasti. Kyllä asian pitäisi mennä niin että se kiusaaja laitetaan toiseen kouluun ja hankaloitetaan hänen elämäänsä matkojen ja uusiin oppilaisiin tutustumisen myötä. Kiusatut oppilaat monasti ovat vielä tosi ujoja ja arkoja joten tutustuminen on vielä vaikeampaa heille.

Yhteistyössä