En ymmärrä??? Lapsemme kummeista..

• Viestiketjun aloittaja Hämmästyttää
  • Ensimmäinen viesti
Hämmästyttää
4kk emme ole kuulleet heistä mitään!! Laitamme tietoja nla-käynneistä, kuvia...jne. Kyselen heidän kuulumisia sähköp,tekstiviestein, yritän soittaa jne. EI MITÄÄN vastausta!! Sen teidän, että hengissä ovat!
Mitään riitoja tms. ei ole.. olen aivan huulipyöreänä!! Piti olla YSTÄVÄNI!

No mun mielestä 4kk ei ole vielä pitkä aika. Mustakin ne neuvolakuulumiset on ihan kivoja, mutta jotenkin niihin ei aina tiedä, että mitä pitäisi vastata. Vastaanko vaan että ok, tämä selvä vai pitääkö siihen lässyttää jotain, että kasvaapa xxx hienosti tms. Kuvista tietenkin on helppo vastata, että onpa söpö kuva mutta.. niin. 4kk ei ole pitkä aika.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No mun mielestä 4kk ei ole vielä pitkä aika. Mustakin ne neuvolakuulumiset on ihan kivoja, mutta jotenkin niihin ei aina tiedä, että mitä pitäisi vastata. Vastaanko vaan että ok, tämä selvä vai pitääkö siihen lässyttää jotain, että kasvaapa xxx hienosti tms. Kuvista tietenkin on helppo vastata, että onpa söpö kuva mutta.. niin. 4kk ei ole pitkä aika.
Eikö voisi antaa kuulua jotain? Tai vaikka vain sanoa kiitos tekstarilla?

unohtanut olen
Kaverini, aikoinaan kävi 1-vuotis synttäreillä,(kummi siis) Kuopukselle. Sen jälkeen kyllä tapailimme mutta koskaan ei muistanut mitenkään. Itse neuloin ryijyn häölle 40-vuotis lahjaksi viimeksi. Nyt oli kuopuksen rippijuhla, eikä tullut edes niihin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ilmeisesti heillä itsellään ei ole lapsia? voi olla ahdistusta ilmassa.
on lapsia
No ei kait se sitten ihme ole, jos eivät ehdi jokaiseen neuvolakuulumiseen vastata. Mä en edes ole kummeille moisia tietoja ole koskaan päivittänyt, eikä he mulle. Mutta tietysti ihmetyttää, etteivät viitsi mitään vastata. Vai kuinka monta viestiä ap on jo lähettänyt? Kummeilla saattaa olla omissa lapsissaankin sen verran tekemistä, ettei niin jouda hämmästelemään kummilapsen kasvua. Onko lapsi ap:n esikoinen?

Anti olla
Meidän lapsen kummi ei muistanut millään lailla synttäreillä, odotin tekstaria lähinnä. Tiedän että ykksi yhteinen tuttavamme oikeen vihjaisi tälle asiasta että muistaahan se synttärit, mutta ei. Nyt ajattelen, niin, että ehkä ymmärrän vihjeen viimein ja ollaan vaan hiljaa omassa rauhassamme yrittämättäkään yhteydenottoja.

no
jos mulle tulis tekstari, niin kyllä mä varmasti jotain laittaisin vastaukseksi. vastaanpa melkein siihen "ok" viestiinkin vielä että "joo, kyllä, sovittu sitten"... :D

tuntuu siis kylmäkiskoiselta toiminnalta kaverilta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ilmeisesti heillä itsellään ei ole lapsia? voi olla ahdistusta ilmassa.
on lapsia
No ei kait se sitten ihme ole, jos eivät ehdi jokaiseen neuvolakuulumiseen vastata. Mä en edes ole kummeille moisia tietoja ole koskaan päivittänyt, eikä he mulle. Mutta tietysti ihmetyttää, etteivät viitsi mitään vastata. Vai kuinka monta viestiä ap on jo lähettänyt? Kummeilla saattaa olla omissa lapsissaankin sen verran tekemistä, ettei niin jouda hämmästelemään kummilapsen kasvua. Onko lapsi ap:n esikoinen?
4s lapsi joten tietty hössötys pois... Kummeilla isoja lapsia , yläasteikäisiä. Mitään ei ole kuulunut.

Ai kauheeta, mä en ole koskaan laittanut mitään neuvolakuulumisia mukulan kummeille, en siis kuuteen vuoteen. Enkä soittele joka viikko, että mikset halua osallistua kummilapsesi elämään. Miksi siitä kummiudesta pitää tehdä niin halvatun suuri numero ja hirveä henkinen (ja taloudellinen) taakka kummeille? Mutta ehkä mä vaan en ymmärrä, koska en itsekään (ainakaan palstastandardien mukaan) ole hyvä kummi, vaan itse asiassa aika surkea. Muistan vaan synttäreinä ja jouluna lahjalla ja kortilla.

kahden kummi
Minusta kummin tulisi olla yhteydessä kummilapseensa ja tämän vanhempiin, sillä kun kummiksi suostuu ottaa velvollisuudekseen tukea vanhempia näiden kasvatustehtävissä ja lapsen kristillisessä kasvatuksessa.

Itse olen kahden lapsen kummi, toinen on sisareni lapsi ja toinen ystäväni. Tällä hetkellä yhteiset näkemiset ovat vähäisiä, sillä minulla menee rutkasti aikaa talon remontoimiseen ja valmistumiseen (ammattiin, opinnäytetyö ja viimeiset harjoittelut). Olen kuitenkin jo vuosi sitten tuonut nämä asiat ilmi ja molempien lasten vanhemmat ymmärtävät tilanteen. Näemme kun aikataulu sallii ja aina voimme tekstiviestein ja facebookin välityksellä vaihtaa lasten ja meidän aikuisten kuulumisia. Kun kiireet ovat ohi, voimme taas nähdä useammin.

Kuitenkin kummeuden ilmentyminen ihmisen elämässä on kummista itsestä kiinni. Kirkon mukaan kummin asemasta ei voi erota, eikä kummia voi erottaa asemastaan heppoisin perustein (kuten riita tms.). Siksi kummin valitseminen laspelle onkin tärkeää. Sisareni valitsi minut varmaan läheisten välien takia ja ystäväni sen perusteella miten oli nähnyt minun toimivan ensimmäisen kummilapseni kanssa ja halusi lapselleen samaa. Minulle kummeus on hyvin tärkeää, kummilasteni vanhemmat ovat valinneet minut itsensä ja lapsensa tukijaksi ja se on velvollisuus jonka haluan kantaa parhaani mukaan ja olen asemastani hyvin otettu ja kiitollinen.

nämäkin asiat vain omia mielipiteitäni. Kummiksi ei milestäni pitäisi suostua ilman että keksustelee vanhempien kanssa siitä, minkälainen käsitys heillä kummeudesta on ja vastaako oma toimintavalmius sitä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Ai kauheeta, mä en ole koskaan laittanut mitään neuvolakuulumisia mukulan kummeille, en siis kuuteen vuoteen. Enkä soittele joka viikko, että mikset halua osallistua kummilapsesi elämään. Miksi siitä kummiudesta pitää tehdä niin halvatun suuri numero ja hirveä henkinen (ja taloudellinen) taakka kummeille? Mutta ehkä mä vaan en ymmärrä, koska en itsekään (ainakaan palstastandardien mukaan) ole hyvä kummi, vaan itse asiassa aika surkea. Muistan vaan synttäreinä ja jouluna lahjalla ja kortilla.
Etkö ole ystävien kanssa missään tekemisissä 4 kuukauteen? Eikä ole kyse siitä että PITÄISI TAI VELVOTTAISIN heitä mitenkään! Itse hoidan omat lapset ja ostan tarvittavat asiat.

kolmen äiti
Meidän kuopuksen kummitäti ei ole nähnyt kummilastaan ristiäisten jälkee (3v). Ei ole laittanut jouluna edes korttia, synttärikutsuhin ei ole vastannut mitään (edes että ei tule). Omille syntymäpäivilleen kutsui yllättäen tuon hiljaiselon jälkeen, mutta loukkaantui kun ei menty, kun heillä perheessä oksennustautia silloin. Aika pieleen voi mennä arvio ihmisestä tuollaisessa asiassa.

Meillä kanssa toisen lapsen kummeista eräät ei ikinä ota yhteyttä, vastaa kyllä jos soitan, mutta nyt en ole enää soitellut, kun alkoi harmittamaan. Lapseen ei pidä mitään yhteyttä. Enkä oo kauhean vaativa, ymmärrän kyllä elämän kiireet eikä lahjoilla tarvitse pilata, mutta kun lapsi on kohta 6-v. niin siihen voisi jo pitää vähän yhteyttä, jos ei jostain syystä muhun halua. Kun nyt on kummiksi lupautunut kuitenkin. Halusin lapsille kummit joista tulisi lapsille läheiset kun sukua on vähän, joten kurjalta tuntuu että jostakusta kummiudeksi riittää nimi paperissa. Onneksi otettiin esikoiselle useammat kummit. Mutta nuoremmalle otettiin vaan yhdet (eli 1 pariskunta) ja heistä uskon tällaisen ulkopuolisen tuen muodostuvan, vaikkei yhteyttä hirveän tiheästi olosuhteiden pakosta ehditä pitää. Niitä toisia ei vaan taida kiinnostaa ja kyllä se sattuu ja kurjalta tuntuu kun lapsikin joskus kyselee, niin sanoa etten yhtään tiedä miksi ne eivät pidä yhteyttä :(

Yhteistyössä