En ymärtää aina suomalaisten huumori

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WonderingMan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

WonderingMan

Vieras
Vaimoni on suomesta. Hän nauraa tämälaiselle huumorista.

YouTube - Ketonen & Myllyrinne - Setämies

YouTube - Radio Millennium: Ei enää pelitä

Osaan suomen itse ihan ok. Parempin puhun kuin kirjoittaa. Haluaisin itse ymmärtää enemmän mikä suomalaisea naurattaa. Voisin ymmärtä enemmän työni ystäväni ja ehdottomasti vaimoni. Itse pidän englantilainen huumorista. En tiedä onko vain minun kieli huono, vai onko minun huumori erilainen kuin suomalainen.

Mikänlainen sinun mielestä suomalainen huumori? Synkkä vain?

Mina en taas ymmarra British huumoria, ymmarran kylla ameriikalaiset ja canalaiset.
Ymmartaakseni suomalaisessa huumosissa on sanakaanteita ja myoskin se voi olla hyvin kuivaa.

Mika on sinun etninen tausta?

Mä en kanssa ymmärrä suomalaista huumoria. Puhun ja kirjoitan suomea mielestäni hyvin mutta en aina ymmärrä lukemaani tekstiä tai kuulemaani puhetta. (ykköskielenä espanja). Brittihuumori helpompi ymmärtää, joten se naurattaa enemmän.

Minuun iskee brittihuumori enemmän kuin suomalainen. Olen siis ihan supisuomalainen ja asunkin kaiken lisäksi täällä.
Ei suomalaiset osaa huumoria tehdä ollenkaan, aina menee yli. No joo ei kaikki brittihuumorikaan iske,mut ei kai se iske itse brittejäkään.

Noissa kysyjän mainitsemissa videoissa naurattaa lähinnä se, että näyttelijä on "laittanut itsensä likoon" eli on uskaltanut/kehdannut tehdä itsestään naurunalaisen tekemällä (huonoa) viihdettä. Ei minua tuo itse huumori tai vitsit tai tilanteet naurattaneet, vaan jotenkin tuli säälivä olo. Ja sääli kohdistui ehkä kyseisen viihdemuodon rahoittajiin, kun rahansa tuollaiseen ovat laittaneet. Brittihuumori minuunkin perisuomalaisena uppoo paremmin :) Ehkä olen liian vanha nauramaan jollekin Radio Milleniumille, kun olen jo yli 30-v.

ketonen ja myllyrinne on täysin kuraa, ei naurata ketään.. Kummelin sketsejä voisi aloittaja youtubesta katella, ne sentään oikeesti naurattavat. brittihuumori on huippua. t:perussuomalainen

Suomalainen huumori onkin junttihuumoria, huonoa ja vain aniharvoin oivaltavaa. Toki brittihuumorissakin tätä on mutta enemmän myös sitä parempaa, oivaltavaa, sarkastista huumoria. Suomessa sitä ei osata. Nuo ketosen jutut sun muut ovat oikeasti ankeita.

Suomalaisilla ja englantilaisilla on kuulemma samanlainen huumorintaju. Muissa Euroopan maissa brittihuumori (tai muukaan viihde) ei uppoa kuten meillä.
Ruotsissa edes eivät sitä ymmärrä.

Detaljina mainittakoon tämän provon ohessa.

Vaihteeksi minua viehätti erään englantilaisen konsultin vastaus kysymykseeni miten hän oli nukkunut uudessa hotellissa. Hnä vastasi että yö meni ihan hyvin vaikka naapuhuoneen vuokrannut leidi harjoitti siellä toimenpiteitään. Ja sen jälkeen puhuimme jo päivän töistä ...

Suomalainen huumori on ironista ja sarkastista ja vähän "pimeetä" huumoria. Mutta kaikein paras suomalainen komedia näytelijä on Spede Pasanen ja vesku (Vesa-matti loiri). Ja suomalainen klassikko "juntti" hahmo on Uuno turhapuro. Tosin harvoin tulee katottua. Me osataan nauraa itsellemme mutta jos kavereilla menee liian pitkölle taitaa olla musta silmä jollakin (riipuu ihmisestä enään yleensä suomalaiset ei ole väkivaltaisia urpoja)

Yhteistyössä