En voisi seurustella tavallisen työmiehen kanssa...

  • Viestiketjun aloittaja kouluttautunut
  • Ensimmäinen viesti
kouluttautunut
ei vois ehken keskustella tieteellisestä tutkimuksesta tms. hänen kanssaan.

Vaikkakin täällä hoetaan aina sitä mantraa, että työmies voi tienata enemmän (mikä toki pitää paikkaansa), niin silti otin mielummin köyhähkön yhteiskuntatieteilijän kuin varakkaan sähköasentajan=) Toki muutkin asiat vaikuttivat, mutta jos sähköasentajalle täytyy selittää alusta lähtien Suomen itsenäistymisprosessi tai toisen maailmansodan syyt, niin ei sellaisen ihmisen kanssa jaksa keskustella.
 
FT
Itse olen elänyt suurimman osan elämästäni rekkakuskin kanssa ja olen äärettömän onnellinen! Sain opiskeluaikoina ja nyt työelämässä tarpeekseni niistä helvetin salkkumaakareista, jotka luulevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä vain siksi, että ovat akateemisesti koulutettuja. Sellainen on sivistymättömintä mitä tiedän!
 
FT
Ap, ymmärrän kyllä, että sun aloituksesi tarkoitus on provosoida, mutta mikä estää sähkömiestä tai muuta "duunaria" harrastamaan esimerkiksi historiaa? Ylipäätään lukemista? Älykkyys ja sivistys kun eivät ole riippuvaisia koulutuksesta.
 
akateeminen
Alkuperäinen kirjoittaja kouluttautunut:
ei vois ehken keskustella tieteellisestä tutkimuksesta tms. hänen kanssaan.

Vaikkakin täällä hoetaan aina sitä mantraa, että työmies voi tienata enemmän (mikä toki pitää paikkaansa), niin silti otin mielummin köyhähkön yhteiskuntatieteilijän kuin varakkaan sähköasentajan=) Toki muutkin asiat vaikuttivat, mutta jos sähköasentajalle täytyy selittää alusta lähtien Suomen itsenäistymisprosessi tai toisen maailmansodan syyt, niin ei sellaisen ihmisen kanssa jaksa keskustella.
Tiedätkös, noin mäkin joskus teini-iässä ajattelin... että ikinä ei ketään amiskundia mulle. Sitten oman aikuistumisen myötä onneksi opin uusia, vähemmän pinnallisia, elämänarvoja. :)
 
FT
Alkuperäinen kirjoittaja FT:
Ap, ymmärrän kyllä, että sun aloituksesi tarkoitus on provosoida, mutta mikä estää sähkömiestä tai muuta "duunaria" harrastamaan esimerkiksi historiaa? Ylipäätään lukemista? Älykkyys ja sivistys kun eivät ole riippuvaisia koulutuksesta.
Pitäisikö vielä lisätä viimeiseksi lauseeksi, että 'vaikka tyhmempi voisi luulla niin.'
:whistle:
 
NO
Ok. Ei kerro kovin hyvää parisuhteesta, jos ratkaiseva asia on keskustelu toisen maailmansodan syistä ja Suomen itsenäistymisestä. Ne muuten osaan kertoa minäkin, vaikken olekaan akateeminen. Ei siis pidä tuijottaa vain titteliä. Väitän lyöväni yleistiedossa aika monta maisteria ja tohtoria, sillä nyt ei vaan ole mun elämässä suurtakaan merkitystä. Harvemmin noita asioita tulee parisuhteessa pohdittua.
 
hmm
no itse olen maisteri ja naimisissa nimenomaan sähköasentajan kanssa (joka muuten tienaa paljon paremmin kuin minä ;)) ja erittäin tyytyväinen valintaani. jo opiskeluaikana mua ärsytti suuresti ne turhantärkeilijät akateemiset miehet joilla ei ollut mitään käytännön maalaisjärkeä, mutta lennokkaita, sivistyneitä ja muka kiinnostavia keskusteluja saivat kyllä aikaan ihan mistä aiheesta tahansa. Kaikki akateemisethan eivät tietenkään ola tällaisia, mutta valitettavan moni.
 
En ole akateeminen minäkään mutta mulle on opetettu mm. Suomen itsenäistysmisprosessi ja toisen maailmansodan syyt jo peruskoulussa. Veikkaan että moni muukin on näistä aisoista kuullut ja saattaa osata aiheista keskustellakin ilman yliopisto-opintojakin B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja FT:
Ap, ymmärrän kyllä, että sun aloituksesi tarkoitus on provosoida, mutta mikä estää sähkömiestä tai muuta "duunaria" harrastamaan esimerkiksi historiaa? Ylipäätään lukemista? Älykkyys ja sivistys kun eivät ole riippuvaisia koulutuksesta.
Mietin ihan samaa.. Meillä asuu duunari, mutta äärettömän sivistynyt sellainen. Niin sivistynyt, että mä en ainakaan pysy perässä millään. Eikä mun isäkään ole kovin kouluttautunut, silti se tietää kaikesta kaiken..ainakin melkein. Sen historian tietämys on ihan uskomatonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kouluttautunut:
ei vois ehken keskustella tieteellisestä tutkimuksesta tms. hänen kanssaan.

Vaikkakin täällä hoetaan aina sitä mantraa, että työmies voi tienata enemmän (mikä toki pitää paikkaansa), niin silti otin mielummin köyhähkön yhteiskuntatieteilijän kuin varakkaan sähköasentajan=) Toki muutkin asiat vaikuttivat, mutta jos sähköasentajalle täytyy selittää alusta lähtien Suomen itsenäistymisprosessi tai toisen maailmansodan syyt, niin ei sellaisen ihmisen kanssa jaksa keskustella.
Eih :LOL: :LOL:
Onneks duunaritkin osaa sivistää itseään ;) Miun mies kyllä osaa kertoa kaiken tuon, vaikka on vaan autonasentajan
 
mitämitä
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ja mua ei sitten voisi vähempää säväyttää joku yhteiskuntatieteilijä!! Miehen pitää olla kunnon duunari, vain sellainen saa minut heikoksi!
mitä, mitä, eikö joku erkkituomioja olekaan hottis ja polvien veteläksi tekijä??!!
 
piiukka
Apua! Eikös minun sähköteknikko tiiäkkään Suomen itsenäisyysprosessia? Eiköhän tuo nyt ole yleissivistystä, joka kuuluu pakolliseen oppimäärään... Et vissiin ole vielä suorittanut peruskoulua loppuun?
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
Ok. Ei kerro kovin hyvää parisuhteesta, jos ratkaiseva asia on keskustelu toisen maailmansodan syistä ja Suomen itsenäistymisestä. Ne muuten osaan kertoa minäkin, vaikken olekaan akateeminen. Ei siis pidä tuijottaa vain titteliä. Väitän lyöväni yleistiedossa aika monta maisteria ja tohtoria, sillä nyt ei vaan ole mun elämässä suurtakaan merkitystä. Harvemmin noita asioita tulee parisuhteessa pohdittua.
niin, ja minä olen maisteri jolla ei ole historiasta minkäänlaista tietoa eikä kiinnostusta sitä kohtaan :). mutta eipä ole paljon parisuhdeasioihin vaikuttanut...
 
vieras
Joo, onhan ne duunarit ihan kivoja leikkikaluja, mutta kyllä se kunnon ydinperhe perustetaan salkkumiehen kanssa, olipa siellä salkussa sit mitä vaan...voi jessus mitä juttuja taas...

 

Yhteistyössä