En voi ymmärtää ihmisiä jotka eivät pidä eläimistä

• Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Moni nainen muuten kasvaa ainakin koiravihaajaksi kun ensimmäinen herranterttu on puskettu pihalle. Oletteko huomanneet?
Ja moni vanhempi "tartuttaa" sen oman eläin/koirapelkonsa niihin lapsiinkin mikä on huono juttu.
Juu ja omaakin koiraa aletaan kohdella kuin elotonta olentoa kun se lapsi kannetaan turvakaukalossa kynnyksen yli.

Sitten ihmetellään, kun koira hakee huomiota vihoittelemalla lapselle, joka on tullut sen "reviirille"...:whistle:

Peesi tähän =)

Itsekin taas huomasin kuinka idiootteja ihmisiä voi olla. Saimme eilen kaksi kissanpentua ja emme olleet kertoneet kenellekään etukäteen mitään vaan illalla ilmoitimme sukulaisille ja tuttavillle iloisesta "perheenlisäyksestä" niin johan saatana alkoi haukkuja tulla. Meitä sanottiin sukulaistentaholta mm. hulluiksi ja kaheleiksi ja et kissat on hirveitä sotkijoita. Ja lisäksi pari allergista tuttavaa ilmoitti et ei enää meille tule :eek: :(

nauris
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Peesi tähän =)

Itsekin taas huomasin kuinka idiootteja ihmisiä voi olla. Saimme eilen kaksi kissanpentua ja emme olleet kertoneet kenellekään etukäteen mitään vaan illalla ilmoitimme sukulaisille ja tuttavillle iloisesta "perheenlisäyksestä" niin johan saatana alkoi haukkuja tulla. Meitä sanottiin sukulaistentaholta mm. hulluiksi ja kaheleiksi ja et kissat on hirveitä sotkijoita. Ja lisäksi pari allergista tuttavaa ilmoitti et ei enää meille tule :eek: :(
:eek:

No pääsettepä ainakin eroon eitoivotuista vieraista :D.

Alkuperäinen kirjoittaja nauris:
Peesi tähän =)

:eek:

No pääsettepä ainakin eroon eitoivotuista vieraista :D.
No sepä se. Ainoa huonopuoli vaan et yksi tällainen oli lapseni mummi :whistle:

Gluteus maximus
Peesi tähän =)

:eek: järkkyä!

Peesi tähän =)

Mun mielestä järkkyä tässä on se, että joku ensinäkin viitsii ilmoittaa viestillä, että meille on tuulu uusi eläin ja vielä järkympää, että joku viitsii vastata.
Tai no, toisaalta, ei kai se ole sen kummempaa, kun mulla on pari kaveria, joille ilmoitan uusista kengistä :snotty:

Mun on vaikea ymmärtää sitä että monet pitävät eläimistä, mutta samalla hyväksyvät esim. tuotantoeläinten huonon kohtelun. Itse en pidä eläimistä mutta ajattelen että myös niillä joista en pidä olkoon oma arvonsa ja oikeus elämään joten olen kasvissyöjä. Lapsista pidän yleensä kovasti.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja No huh.:
Tää on kyllä ihan omituinen keskustelu, ihan niinku eläimet ja lapset jotenkin vertautuis toisiinsa... !?!
Eihän niitä voikaan verrata...yleensä eläimet on paljon kauniimpia, älykkäämpiä ja käyttäytyvät paremmin kuin lapset :D
itse rakastan lähes kaikkia eläimiä, lapsista en juurikaan pidä, paitsi tietysti omastani.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Peesi tähän =)

Mun mielestä järkkyä tässä on se, että joku ensinäkin viitsii ilmoittaa viestillä, että meille on tuulu uusi eläin ja vielä järkympää, että joku viitsii vastata.
Tai no, toisaalta, ei kai se ole sen kummempaa, kun mulla on pari kaveria, joille ilmoitan uusista kengistä :snotty:
No jos emme olisi ilmoittaneet niin kyllä monella tuttavalla olisi suu loksahtanut auki, kun ne olisi seuraavan kerran tullu kylään. Ei meilläpäin eläimiä kovin kevein perustein hankita eikä edes joka päivä!

Mama the Strange
En oikeestaan pidä eläimistä... Tai pidän niin kauan kun mun ei tarvii noteerata niitä. Metsän eläimet on kivoja. Katsellaan kyllä poitsun kanssa lintuja, oravia yms.... mutta en ikinä ottas kotiini mitään elukkaa...yök. En pidä myöskään kaikista lapsista...

No jos emme olisi ilmoittaneet niin kyllä monella tuttavalla olisi suu loksahtanut auki, kun ne olisi seuraavan kerran tullu kylään. Ei meilläpäin eläimiä kovin kevein perustein hankita eikä edes joka päivä!
No juu, eihän noita jokapäivä, tai edes vuosi, mutta esim. viimeksi kun meille tuli koira, niin en mä muista siitä kenellekään puhuneeni. Kyllä ne näki kun tuli käymään ja tietty siitä sit puhuttiin, jos puheeksi tuli, mutta sellanen "meille tuli perheenlisäystä" tyylinen tekstari-ilmoitus kaikille tuntuu musta jotenkin vieraalta.
Mutta se toisaalta tuntuu musta vieraalta myös lapsen kohdalla, haluan ite kertoa niille, joiden kanssa tekemisissä olen ja muut huomaa sitten kuhn huomaa.

Ymmärrän kyllä jos joku ei tykkää eläimistä tai pelkää niitä, mut sitä en ymmärrä et se pitää sit opettaa omille kersoillekin. Pojan kavereista kyllä suurimmasta osasta huomaa että eivät ole olleet missään tekemisissä ison koiran kanssa. Liimautuvat seinään kiinni kun tulevat sisään ja hyvä et uskaltavat hengittää edes. Ja sit on näitä kakaroita meidän nurkilla pyörimässä, jotka huomattuaan et koira on kiinni kytkettynä omalla pihalla niin sit käyvät heittelemässä koiraa kivillä ja kepeillä.....arggghhhh....joskus kun saan kiinni niin voi ne vanhemmat olla varmoja et muksu tulee tukasta saatettuna kotiovelle asti.

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Tauski82:
Ymmärrän kyllä jos joku ei tykkää eläimistä tai pelkää niitä, mut sitä en ymmärrä et se pitää sit opettaa omille kersoillekin. Pojan kavereista kyllä suurimmasta osasta huomaa että eivät ole olleet missään tekemisissä ison koiran kanssa. Liimautuvat seinään kiinni kun tulevat sisään ja hyvä et uskaltavat hengittää edes. Ja sit on näitä kakaroita meidän nurkilla pyörimässä, jotka huomattuaan et koira on kiinni kytkettynä omalla pihalla niin sit käyvät heittelemässä koiraa kivillä ja kepeillä.....arggghhhh....joskus kun saan kiinni niin voi ne vanhemmat olla varmoja et muksu tulee tukasta saatettuna kotiovelle asti.
näitä on tullut nähtyä täälläkin! Eikö niille muksuille voi opettaa miten kohdata koira, ei tietenkään kun opetetaan että huutakaa, kiljukaa, juoskaa karkuun ja heilutelkaa mahdollisimman paljon käsiänne ja mieluiten koiran kuonon edessä

noh
No minä en erityisemmin välitä eläimistä, en rityisemmin pidä kaikista lapsistakaan (omia lapsiani tietysti rakastan). Siitä huolimatta kaikkia eläimiä ja lapsia täytyy kohdella hyvin, ja niiden kuuluu saada tarvitsemansa huolenpito.

Yhteistyössä