En Voi USKOA tätä enää (ja tulehtunuha se oli )

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
|O :( :headwall:

Keskimmäisen putkikorva Vuotaa TAAS!!

Eihä täst ookkaa kuin ehkä just 4 viikkoa kun viimenen antibioottikuuri loppui. Oli se paha ja ärhäkkä tulehus.

Huomen ois sen tulehuksen jälkitarkastus. Ja nyt tuo rupes taas vuotaan sitä paksua ja karmeelle haisevaa möhnää :x

Valittaa et tuntuu inhottavalta ja kutittavalta se korva. Kipua ei kuitekaa ainakaa nyt valita.

Voi... sanonko mitä |O :kieh:

:hug: meillä syötiin 3 toinen toistaan vahvempaa kuuria peräkkäin ennen kun vuoto lakkas. Nyt siellä on liimakorvan tapanen tila päällä kun putki tuli pois tulehuksen aikana ja reikä umpeutu, tod näk uus putkitus tulossa

Meillä oli 2 tulehdusta putkien laiton jälkeen ja noin kk sitten oli pientä punotusta/ putki tukossa joten sai kuurin. Niin ja putket olleet kohta 9kk. Oothan suojellut korvia likavedeltä? Meillä tuli ne alkuajan tulehdukset puhtaasti siitä kun ei ollut kunnon suojaa korville.

Montako kertaa hällä on se putkikorva tulehtunut? Meillä oli esikolla kerran putkituksen jälkeen paha tulehdus, jonka seurauksena putki meni tukkoon ja jouduttiin juoksee yksityisellä korvalääkärillä 2 krt/vko n.3vkon ajan. Ei auennu putki, joten uudestaan putkitukseen. Kiva lasku tuli, onneksi vakuutus korvas.
Voimia ja tsemppiä :hug:

Pyydä lääkäriltä silmätippoja siihen korvaan. Meillä ne ovat ainoa lääke joka on taltuttanut vuotavan korvan tulehduksen. Oftan Akvakol tai vastaavan niminen meillä on ollut yksittäin pakatuissa pipeteissä. Se säilyy sitten vaikka seuraavaan tulehdukseen ja sitä on voinut antaa itsekin kun on havainnut korvan alkavan vuotaa, ja sitten tilannut ajan sinne lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
ottiko ne näytteen siitä mömmöstä? mein pojalla oli kerran joku ihan ihme bakteeri johon ei tepsiny kuin 1 ab

meillä siis pojan korvausta löytyi kerran viljelyssä pseudomonas,l pöpöön tepsii yksi suonensisäisesti annettava antibiootti, joka siis pitäisi antaa sairaalahoidossa. No pätevä korvalekurimmepa sanoi, että otetaan noita silmätippoja ensin, tadaa- jo 6 viikkoa vuotanut korva parani alle viikossa tipoilla.

Täällä kans yksi tosi väsynyt mamma kun pojalla olleet korvat tulehtuneet 2kk putkeen :( 3 kuuria syöty, ei auta, tänään taas lääkärille ja varmaan putket seuraavaksi...
Alkaa vähän hajottaa kun rahat loppuu, säästötili tyhjä kun menee lääkärimaksuihin yms. ja itse en ole nukkunut 2 kuukauteen kunnolla (ja olen äksy ja tosi väsynyt, mietin eielen jo itsemurhjaa) kun poika ulisee unissaan, korviin koskee.
Olen vielä itse rv 36, just paskaan tilanteeseen syntyy tämä vauva :(
Ja mies joutui 6kk sairaslomalle, kylppäristä löytyi hometta, kaikki paska kerääntyy niskaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
ottiko ne näytteen siitä mömmöstä? mein pojalla oli kerran joku ihan ihme bakteeri johon ei tepsiny kuin 1 ab

meillä siis pojan korvausta löytyi kerran viljelyssä pseudomonas,l pöpöön tepsii yksi suonensisäisesti annettava antibiootti, joka siis pitäisi antaa sairaalahoidossa. No pätevä korvalekurimmepa sanoi, että otetaan noita silmätippoja ensin, tadaa- jo 6 viikkoa vuotanut korva parani alle viikossa tipoilla.
meillä oli tuo sama,siihen on 1 tabletti ab joka on törkeen pahanmakunen..

Marraskuussa laitettiin putket. Joulukuussta tulehtu. Otettii bakteerinäyte ja bakteeriperäisestä lääkäri puhui. Joten kuuri päälle.
Syötiin kuuri ja vuoto ja kipu jatkui.
Uuellee lääkärii joka totes että paha tulehus edelleen. Otti taas näytteen ja määräs toisen kuurin (eri lääke ) ja ne silmätipat korvaan. Sanoi vielä että ne silmätipat joko auttaa tai sitten ei.
Ja silloin vielä lääkäri sanoi että jos ei parane niin alkaa oleen keinot vähissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko lapselta poistettu jo kitarisa? jos ei, niin äkkiä pois se, käyt vaikka yksityiseltä hakeen lähetteen

On joo poistettu samalla kun putkitettiin! Oli tosi iso ja märkäinen se risa.
Ja silloin leikkaava lääkäri sanoi että siinä oli syy jatkuviin tulehuksiin. Ja et nyt kun se on poistettu niin pitäs tulehustenkin hellittää.

Ja ketut sanon minä |O

Oli se sit aamulla mentävä lääkäriin. Kun rupes ihan yks kaks itkemään kipua. Ja lääkärissäkin itki kauheesti kun korvaan koskettiin.
Todella paha tulehus. Mätää täynnä koko korva. Ja vuotaa vaan sitä paksua mönjää :x

Hoitaja ei nähny putkea ollenkaan, mutta lääkäri sai putken näkyviin.
Taas lääkekuuri ja toivotaan et jelppais.
Sanoi muute lääkäri nyt sen bakteerin nimenkin, mikä viimeeks oli, mut ehä miä sitä enää muista!

Koko päivän ootin et milloin tarhasta soitetaan ettei pimu jaksa olla. Aika voipunut ollu koko päivän.
Jos oisin viel kotiäitinä, ei ois menny eskariin tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Täällä kans yksi tosi väsynyt mamma kun pojalla olleet korvat tulehtuneet 2kk putkeen :( 3 kuuria syöty, ei auta, tänään taas lääkärille ja varmaan putket seuraavaksi...
Alkaa vähän hajottaa kun rahat loppuu, säästötili tyhjä kun menee lääkärimaksuihin yms. ja itse en ole nukkunut 2 kuukauteen kunnolla (ja olen äksy ja tosi väsynyt, mietin eielen jo itsemurhjaa) kun poika ulisee unissaan, korviin koskee.
Ja mies joutui 6kk sairaslomalle, kylppäristä löytyi hometta, kaikki paska kerääntyy niskaan!!

Meillä käytiin kans lääkärissä tänään, aivan tulehtuneet korvat. Lääkärimaksun + lääkkeiden jälkeen jäi 50e millä pitäisi nyt elää sitten kuukausi :(
En halua herätä huomisaamuna.....

Meillä käytiin kans lääkärissä tänään, aivan tulehtuneet korvat. Lääkärimaksun + lääkkeiden jälkeen jäi 50e millä pitäisi nyt elää sitten kuukausi :(
En halua herätä huomisaamuna.....

Ja tuo toinen mamma en ollut minä!

Voi herranjumala teitä työäitejä, ei millään pahalla mutta säälittää todella kun pitää tunkea sairas lapsi hoitoon :(

Sitä se on. Pahalta tuntui. Mut minkäs teet. Lääkärikin sanoi ettei kirjota sairaslomaa kun lapsella ei oo kuumetta. Ei ees nuhaa eikä yskää.

Vain ja ainoastaan korva tulehtunut, ja väsynyt ja uupunut.

Samaa sano eukot töissäkin et toi on niin typerää. Vaik näkee et toisen ois parempi olla kotona.
Monet kerrat on sinnekin tuotu puolkuntosia lapsia hoitoon mut kun ei saa sairaslomaa ilman kuumetta :/

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Sitä se on. Pahalta tuntui. Mut minkäs teet. Lääkärikin sanoi ettei kirjota sairaslomaa kun lapsella ei oo kuumetta. Ei ees nuhaa eikä yskää.

Eikö lapsi kuitenkin voi tartuttaa muita kun se korva pääsee vuotamaan sitä bakteerieritettä? Mielestäni sairausloma on ihan paikallaan.

Voi herranjumala teitä työäitejä, ei millään pahalla mutta säälittää todella kun pitää tunkea sairas lapsi hoitoon :(

Vain ja ainoastaan korva tulehtunut, ja väsynyt ja uupunut.

Samaa sano eukot töissäkin et toi on niin typerää. Vaik näkee et toisen ois parempi olla kotona.
Monet kerrat on sinnekin tuotu puolkuntosia lapsia hoitoon mut kun ei saa sairaslomaa ilman kuumetta :/

Tuossa juuri yks äiti itki, että jäi lääkärimaksujen ja lääkkeiden jälkeen 50 euroa millä elää loppukuu. Ehkä pitää siksi mennä töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Eikö lapsi kuitenkin voi tartuttaa muita kun se korva pääsee vuotamaan sitä bakteerieritettä? Mielestäni sairausloma on ihan paikallaan.

Ei korvatulehdus sillä tavalla tartu. Ja tolla sun logiikallasi meillä oltaisiin yksi vuosi oltu 6 viikkoa sairaslomalla, ei ehkä ihan työnantaja olisi sitä ymmärtänyt.

Lääkäri kertoi, että hoitoon voi mennä. Ja meillä lapsen yleiskunto riittää kotiin jäämisen syyksi, ei siis onneksi tarvitsi alle 4 päivän sairauksista lääkärintodistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Ei korvatulehdus sillä tavalla tartu. Ja tolla sun logiikallasi meillä oltaisiin yksi vuosi oltu 6 viikkoa sairaslomalla, ei ehkä ihan työnantaja olisi sitä ymmärtänyt.

Lääkäri kertoi, että hoitoon voi mennä. Ja meillä lapsen yleiskunto riittää kotiin jäämisen syyksi, ei siis onneksi tarvitsi alle 4 päivän sairauksista lääkärintodistusta.

Tuolla meinkin keskimmäisellä toi korva vuoti joulukuussa reilu 3 viikkoa. Ei ihan vois olla kokoaikaa poissa töistä!
Ei tuo vuoto lopu heti sil sekunil kun ensimmäisen lääkeannoksen saa.

Ja korvatulehuksia on ollu enemmä ja vähemmä viimeset 6,5 vuotta. Viimevuonna 7.

Meil työpaikka vaatii lääkäritodistuksen. Ihan jokaisesta sairaspoissaolosta. Oli se sit 1 päivä tai viikko.
Ja työkkäri ja kelakin vaatii sen.

Ei ehkä korvatulehdus suoraan (vaikkakin olen kuullut myös väitteitä, että se VOI tarttua. Mutta se bakteeri joka tapauksessa voi aiheuttaa muita infektioita.

Ikäväähän se on että lapsi sairastaa, mutta jos lapsi on siinä kunnossa että voi tartuttaa, niin lapsen paikka ei ole hoidossa. Työnantajalla ei ole mitään sanomista jos lääkäri lomaa kirjoittaa, palkkaa ei tietenkään tarvitse maksaa kuin sen muutaman päivän.

Yhteistyössä