En voi sille mitään, mutta ärsyttää kun kaveri vie esikoisen hoitoon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Vaikka vauvan kanssa kotona. Vauva syntyi 4 päivää sitten ja heti tämän viikon maanantaista lähtien 2-vuotias isosisko on ollut kokopäiväisesti hoidossa. Kaiken kukkuraksi isäkin on kotona isyyslomalla.

Eikä ole äidin väsymyskään sitä luokkaa että pitäisi hoitoon toinen laittaa. Hoitopaikan pitämis ratkaisu on tehty jo kauan sitten. En ois vaan uskonut että jatkaa kokopäiväisenä ja heti vauvan syntymän jälkeen - ei anneta isosiskon tutustua rauhassa uuteen tulokkaaseen. Äiti vaan tuumas kun juteltiin että "On se kiva kun on tuo hoitopaikka, ei tässä aika riittäiskään antamaan sitä huomiota isommalle.." :o

Mun tekee siis niin pahaa tuon pienen 2-vuotiaan puolesta :/ Itku tulee kun ajattelenkin.

Tää on ihan eka kerta kun jonkun valintoja moralisoin, nyt en vaan pysty käsittämään. Tekis mieli sanoa suorat sanat, mut ei siitä mitään hyötyäkään olis..

Meidän 2 vuotias jatkoi hoidossa osa-aikaisena (3 päivänä viikossa osan päivää), kun vauva syntyi, jotta saatiin pidettyä paikka... Mutta en itsekään oikein ymmärrä tuota, että kokopäiväisenä ja noin pian takaisin :(

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
No kyllä ihmettelen minäkin että noin pieni pitää laittaa kokopäivähoitoon vaikka äiti ja isä on kotona...puolipäiväinenkin olisi ymmärrettävämpää! :|

Niin. Mä jotenkin oletinkin aikaisemmin että no se lapsi menee varmaan osa-aikaiseksi tai puoliväiseksi. Tänään kuulin että ei, kokopäiväseks.

Vähän jo ihmettelin kun 2v jatkoi hoidossa äidin äitiysloman alkaessakin kokopäiväisenä. Äiti hehkutteli vaan miten kiva päästä shoppailemaan yksin ja kaikkia lounastreffejä joka päivälle varattuna. Harmi ettei esikoinen mahdu elämään enää toisen vauvan synnyttyä..

Olisivat antaneet edes tämän vauvan ensimmäisen viikon ajan isomman olla rauhassa tutustumassa tulokkaaseen.

Hah! Meillä aloittaa hoitaja huomenna ja olen itse äitiyslomalla. Vauva ei ole vielä edes syntynyt ja Lapset on vuoropäivinä meillä ja naapurissa. Yhteinen hoitaja siis naapurin kanssa. Ja kun vauva syntyy, niin nautin hyvällä omallatunnolla noista rauhallisista päivistä, kun muut lapset on naapurissa hoitajan hoivissa. Enkä pode siitä yhtään huonoa omaatuntoa. Olen ollut niiin tiukilla viimeisen puoli vuotta, että tämä oli meille todella hyvä järjestely!

Mä en ymmärrä näitä myöskään... vie vain paikan niiltä, jotka hakee paikkaa, että pääsevät tekemään töitä...Mullakin löytyy näitä kavereita ja se kiehuttaa ihan sairaasti. Itse joudun viemään lapset kauemmas hoitoon, koska lähellä paikat on täynnä(niiden lapsia, jotka on päivät himas...)

Sellainen tuli vielä mieleen... Silloin kun tuo meidän esikoinen oli 2-vuotias (ja tosiaan jatkoi osa-aikaisena hoidossa), hän tuntui jo toooooosi isolta ja reippaalta tytöltä jne. Nyt kun ajattelen tuota kuopusta, joka on saman ikäinen kun esikoinen kuopuksen syntyessä, niin hän tuntuu jotenkin toooooosi pieneltä ja vauvalta vielä. En voisi ikinä kuvitella, että kuopus jatkaisi 2-vuotiaana hoidossa, jos tulisi vauva...

Eli tavallaan näissä esikoisen ollessa kyseessä on usein taustalla myös sellainen harhaluulo ja tunne, että se toinen lapsi on jo niiiiiin iso ja kaipaa kavereita jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hah! Meillä aloittaa hoitaja huomenna ja olen itse äitiyslomalla. Vauva ei ole vielä edes syntynyt ja Lapset on vuoropäivinä meillä ja naapurissa. Yhteinen hoitaja siis naapurin kanssa. Ja kun vauva syntyy, niin nautin hyvällä omallatunnolla noista rauhallisista päivistä, kun muut lapset on naapurissa hoitajan hoivissa. Enkä pode siitä yhtään huonoa omaatuntoa. Olen ollut niiin tiukilla viimeisen puoli vuotta, että tämä oli meille todella hyvä järjestely!

No teille ratkaisu onkin varmasti hyvä, jos koet sen todella tarpeelliseksi, olet väsynyt jne.

Elämässä on yksi hyvä sääntö: kannattaa olla murehtimatta ja miettimättä toisten ratkaisuja ja asioita. Säästyy moni harmaa hius ja itseasiassa sinun moralisoinneilla tai murehtimisilla ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta toisten perheiden päätöksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja en voi ymmärtää:
Mä en voi ymmärtää teitä ainaisia oman sädekehän kiillottajia...

En kuule kiillota yhtään mitään - vaan säälin 2-vuotiasta joka sivuutetaan iloisesta ja onnellisesta perhetapahtumasta, viemällä se 8 tunniksi hoitoon.

Mitkä on sen 2-vuotiaan oikeudet?

Alkuperäinen kirjoittaja mind your own business:
Elämässä on yksi hyvä sääntö: kannattaa olla murehtimatta ja miettimättä toisten ratkaisuja ja asioita. Säästyy moni harmaa hius ja itseasiassa sinun moralisoinneilla tai murehtimisilla ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta toisten perheiden päätöksiin.

Jep, siksi en itse perheelle omaa mielipidettäni sen kummemmin sanokaan. Koska he todella tekevät omat ratkaisunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No teille ratkaisu onkin varmasti hyvä, jos koet sen todella tarpeelliseksi, olet väsynyt jne.

Mutta mistä voit oikeasti tietää, mikä ystäväsi tilanne on? Helposti arvostellaan toisten valintoja, mutta kuka oikeasti loppujen lopuksi tietää sen toisen tilanteen ja jaksamisen?
Minäkään en ole kenellekään puhunut tästä väsymyksestä ja kaikki varmasti näyttää päällepäin olevan ok. Joku voi kauhistella tätä meidänkin ratkaisua, mutta siinäpähän kauhistelkoon. Itse tiedän, mikä nyt on tilanne ja sillä hyvä.

TAAS samaa valitusta. Ap on onneksi tosi mahtava ja hyvä äiti, kun muita jaksaa arvostella. Mikseivät kaikki vosi olla kuten ap -maailma olisi täydellinen. Todella rasittavaa lukea täältä jatkuvasti näitä aloituksia milloin mistäkin aiheesta -virikelapsista, purkkiruoista, imetyksestä, vaipattamisesta, ulkoilusta, merkkivaatteista, matkustelusta ja mistä vaan. VALIVALI.

Alkuperäinen kirjoittaja en voi ymmärtää:
Mä en voi ymmärtää teitä ainaisia oman sädekehän kiillottajia...

En kuule kiillota yhtään mitään - vaan säälin 2-vuotiasta joka sivuutetaan iloisesta ja onnellisesta perhetapahtumasta, viemällä se 8 tunniksi hoitoon.

Mitkä on sen 2-vuotiaan oikeudet?

Miksi se sun murhees on? Luuletko että sun säälis kiinnostaa lasta tai sen perhettä?

Jep, siksi en itse perheelle omaa mielipidettäni sen kummemmin sanokaan. Koska he todella tekevät omat ratkaisunsa.

Mutta silti suret ja säälit, ja vaivaudut tänne asiasta kirjoittamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hankielämä:

Mutta silti suret ja säälit, ja vaivaudut tänne asiasta kirjoittamaan...

Anna mä arvaan, olet/olit itse vauvan kanssa kotona ja isommat lapset/lapsi kokopäiväisesti hoidossa virikkeitä saamassa kun äiskä ei jaksa niitä järjestää kun on tuo vauvakin ja kaikkea..?

Yhteistyössä