En varmaan ikinä opi ajamaan :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaksi ajokertaa takana (3x25min/kerta) ja tuntuu etten osaa yhtään mitään, en saa kytkintä pohjaan tarpeeksi nopeasti ja vaihteiden vaihtamisesta ei meinaa tulla mitään, käännän ihan liian voimakkaasti rattia ja käännän liian myöhään tai liian aikaisin, liian paljon tai liian vähän ja AINA väärällä tekniikalla! ja käännyn liian paljon vasemman puoleiselle kaistalle, en osaa hahmottaa jalkakäytävän reunaa vaan ajan aina liian lähellä tai kaukana, en yhtään ymmärrä milloin painetaan kytkin pohjaan pelkästään ja milloin pitää painaa myös jarrua ja milloin painetaan vain jarrua jne jne...

Opinko mä ikinä ajamaan? Seuraavan ajokerran jälkeen on jo 1/3 ajotunneista käytynä. En mä edes ikinä uskalla mennä inssiin, nehän nauraa mut pihalle.

Harjoitus tekee mestarin, pyydä ylimääräisiä ajotunteja, jos tuntuu ettei homma ole oikein hallussa.
Mä menin liukkaanajoon (keskellä sydäntalvea) sellaisen kyydissä joka kyseli koko ajan suoralla tiellä "meneeks tää nyt hyvin, pitääks mun nyt kääntää, pitäiskö vaihtaa vaihdetta" ja siis todellakin sillä oli ongelmia pysyä siinä suoralla tiellä omalla kaistalla.
Ja ko. nainen on saanut ajokortin (ei nyt ihan ensi yrittämällä, mut on saanut kuitenkin)

Niin, oon kyllä yrittänyt hokea ittelleni että on sitä kaikenlaiset ihmiset saaneet kortteja ja varmasti oon parempi kuin moni niistä kaikkein huonoimmista mut kuitenkin ajatus siitä, että ikinä ajaisin yksin tuolla liikenteessä on aivan mahdoton. Ja tuntuu, että näitä ajotunteja on todellakin vähän ja nyt jo menee 1600e kaikkeen ja sit jos vielä lisätunteja ja inssiä uusiks... menee mun talous aika tiukille.

mulla on ollut kortti jo vuoden ja kerran ajoin viime kesänä, ja sen verran traumaattista oli että siihen se jäikin :D Tänäänkin niska limassa painoin ympäri kaupunkia vaikka auto nököttää parkkiksella :headwall: MUTTA tänä kesänä aion ihan oikeasti ajaa. Ihan varmana ajan. :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kumipuu:
mulla on ollut kortti jo vuoden ja kerran ajoin viime kesänä, ja sen verran traumaattista oli että siihen se jäikin :D Tänäänkin niska limassa painoin ympäri kaupunkia vaikka auto nököttää parkkiksella :headwall: MUTTA tänä kesänä aion ihan oikeasti ajaa. Ihan varmana ajan. :D :laugh:

Sä oot sentään saanut sen kortin :) Voit vaikka käydä jossain syrjässä harjottelemassa jonkun kanssa mut mä epäilen etten ees saa koko korttia ja pk-seudulla tuskin on mitään paikkaa missä kortiton voisi harjotella eli oon niiden autokoulun harvojen tuntien varassa :/

:ashamed: Minä olen ajanut aina... 15-vuotiaasta pitkin metsiä poikakaverin autolla ja siihen malliin. Ja nykyään tulee kilometrejä paaaljon.

Mutta siis: ajamaan oppii ajamalla. :D

Eli sulla on auton kanssa ongelmia, sen hallinnassa. Itse en ollut ajanut mitään vehjettä ennen autokoulua, ja tokalla tunilla siirryimme pikkukylästä isoon naapurikaupunkiin jossa on paljon yksisuuntaisia. Inssissäkään en hallinnut autoa kunnolla, ja kaikkikeskittyminen meni siihen että auto liikkui.

Suosittelen että jos mahdollista, kysyt joltain autolliselta tutulta että voidaanko mennä ton marketin parkkipaikalle vähän ajelemaan kun kauppa on sulkenut ovensa. Tulee auton hallinta tutuksi ja helpompi keskittyä opetukseen.

Siis meillä on auto ja mies olisi ihan valmis opettamaankin (muutenkin jo monta vuotta patistanut hankkimaan kortin), mutta en tiedä missä uskaltaisi kokeilla kun mulla on joku hysteerinen pelko et poliisit yllättää ja sit saan jonkun vuoden lykkäyksen kortin saamiseen :D Hitsi kun ei asuta jossain maalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis meillä on auto ja mies olisi ihan valmis opettamaankin (muutenkin jo monta vuotta patistanut hankkimaan kortin), mutta en tiedä missä uskaltaisi kokeilla kun mulla on joku hysteerinen pelko et poliisit yllättää ja sit saan jonkun vuoden lykkäyksen kortin saamiseen :D Hitsi kun ei asuta jossain maalla.

Siitä sitten vaan pyydät miestä ajamaan jollekin mettätielle, ja sitten kun olette perillä, hyppäät rattiin, ja ajat sellaista järkevää vauhtia, ettei talla pohjasssa, niin ei pitäisi epäillä mitään vaikka tulis vastaan.

En opi minäkään, autokoulu on ollut jäissä nyt vuoden, kaikki teoriatunnit oli jo käytynä ja suurin osa ajotunneista, mutta kun en vain oppinut ja opettajakin turhautui.

Alkuperäinen kirjoittaja kyynel:
En opi minäkään, autokoulu on ollut jäissä nyt vuoden, kaikki teoriatunnit oli jo käytynä ja suurin osa ajotunneista, mutta kun en vain oppinut ja opettajakin turhautui.

kuulostaa mun äidiltä.

Sille tuli lopulta omistaja opettamaan hommaa, ja kun se pääsi inssiin, niin auto hajos ekassa 5min ja merkittiin sit et sillä on kortti, vaikka se ei taitojen puolesta ehkä olis sitä ekalla ansainnu..

Ei ole mitään hävettävää jos hommasta ei tule mitään. Rahaa keskeyttäessä tietenkin menee hukkaan, mutta elämänkokemus se oli autokoulukin. Harjoittelemalla oppii paitsi jos ei opi.

Tuttu sai aikoinaan kortin yli kymmenen inssin jälkeen. Ei olisi enää itse halunnut, mutta siitä tuli jossain vaiheessa kunnia-asia sen isälle ja kortin sai lopuksi itkusilmässä puolipakolla.

Ensimmäisen kuukauden aikana kaksi pientä kolaria samassa risteyksessä saman auton(!) kanssa. Myöhemmin peruutti omalla pihalla puuhun ja poikakaverinsa parkkeerattuun autoon. Yhtä tapausta todistin peruutuspeilistä: maantieltä piti kääntyä T-risteyksestä vasemmalle vaan eipä osunut ja tipahti ojaan.

Muuttanut sittemmin kaupunkiin eikä tarvinne enää autoa. Anteeksi jos tunnistit itsesi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

et_osaa.jpg

Aloittaja.. Mä olen käynyt kaikki tuntini, joissa oli jo 3x 2 extratunteja. Viime kerralla tehtiin leikki testi ja kusi ihan kunnolla. Nyt toiset 3x 2 extraa. Ja surullisinta on, että täällä (Saksassa) yhden tunnin pituus on pitempi kuin Suomessa (45 min). Mulla on suurin ongelma edelleen kytkimen käyttö. Arvaa olenko minä ihan maassa. En ole pitänyt itseäni idioottina, mutta nyt tuntuu siltä että en ikinä opi ajamaan ilman että auto sammuu 5 kertaa 30 min sisällä.. :(

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä