en vaan osaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sokkokokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sokkokokki

Vieras
Mä en osaa tehdä ruokaa. Lasten takia olen nyt kovasti koittanut petrata, en halua syöttää heille valmisruokia,vaan kunnon kotiruokaa. Netistä etsin reseptejä ja kokeilen. Mutta mikään ei onnistu eikä mikään kelpaa :(
Tänään koitin tehdä niinkin yksinkertaista, kun kasvissosekeittoa,mutta siitä tuli tosi pahaa ja se joutui roskiin. Esikoinen 4v totesi vielä pöydässä HYI YÖK TÄÄ ON PAHAA EN SYÖ!! :'(

Anoppi asuu lähellä ja hän on tosi hyvä kokki, poika monesti muistaakin mainita et mummo osaa laittaa paaaaaljon parempaa ruokaa kun äiti, äiti tekee vana yäk ruokaa :(

Opinkohan mä ikinä?
Sanokaas joku hyvä resepti sivu missä olis kunnon kotiruokaa?

Kunnon kotiruokaa?
No mä en ensinnäkään ole mitään sosekeittoja tehnyt.

Keität perunat (20min).. jauhelihakastike.
Nakkikastike, risotto. Makkara/nakki/jauhelihakeitto.. Lasagne
Perunamuusi

Näistä pääsääntösesti meidän lapset tykkää..

Joo, ei kannata mitään kasvissosekeittoja väsätä. Ihan perusruokaa vaan. Makaronilaatikkoa, perunaa, lihaa, riisiä, kanaa, kalaa, kermaa, mausteita, lihakeittoa, yms...

mm.kasvis-makaronilaatikkoa, broiskukeittoa, jauhelihakeittoa, makkarakeittoa, perunaa+lihaa/kalaa, riisiä+vihanneksia/broiskua/kalaa.
meillä ei käytetä kermaa, ei liiemmin lisätä suolaa (juu keittoihin kyl menee liemikuutioo jne ) eikä paistella voissa.
ne on ne mausteet mistä se maku tulee :)

No mun mielestä kasvissosekeitto on perusruokaa. Kaikista kätevin tapa saada kasviksia vatsaystävällisessä, helposti sulavassa muodossa :)
Mä vaan keitän kasvikset, sitten soseutan ne. Mausteena kasvisliemikuutio, yrttisuolaa ja joskus loraus kermaa.

"Kaikki osaavat kokata"
-Rottatouille-elokuvasta-

Varmasti osaat. Googlettamalla löytää vaikka millaisia helppoja ruokaohjeita :). Yläasteen kotitalouden oppikirja on myös hyvä reseptien lähde, jos sinulla on sellainen tallessa, tai jos saat jostain lainaksi (kirjastosta esim.).

Ja sille lapselle voisit opettaa, että ruuasta ei saa sanoa YÄK.

esimerkiksi uunissa tomaatti+basilika täytteisiä broiskun rintafileitä maustettuna pippurilla ja halutessa kevyesti suolalla, kasvis+riisipedillä.
HELPPOA JA HYVÄÄ

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla just tuo maustaminen tuottaa ongelmia :( joko ne ruuat ei mistu millekään, tai sit ovat liian tujuja ja suolasia :(

kanaa en hallitse ollenkaan :(

Hei!

Mä en juuri käytä suolaa.. suolankin voi ensin annostella kädelle ja siitä ripaus ruokaan.. parempi vähemmän koska jokainen voi oman maunsa mukaan hieman lisätä suolaa jos tarvitsee.

Liemikuutioilla saa hyvin makua, ja jauhelihamauste erityisen hyvää kans.

Kanan rintafileet voit laittaa vaikka pellille ja uuniin, ripaus suolaa ja mustapippuria esim.

Lisäksi pöytään voi laittaa ketsuppia sun muuta =)

Tsemppiä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meil:
kokeilisit edes! broiskua siis..

oon kokeillu ja siinäkin meni mausteet semmosiks etteihän sitä voinut syödä :'(

mä tarviin tarkat mitat, ei riitä että lukee et joo laita suolaa ja pippuria.

valmiiks marinoituja broilerinsuikaleita ja kermapurkki sekaan, kelpaa ainakin meillä koko perheelle.

Yhteistyössä