en uskalla lähteä vauvan kans sinne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamiska

Vieras
meidän 6kk neiti on hirvee vierastaja. no niin tietty tässä vaiheessa ollaanki. mutta sen lisäksi hän on tosi arka, tai pelästyy kovia ääniä, eikä äänten tarvii olla ees mitään kovia niin säikähtää ja parahtaa itkuun....
johtuu varmaan siitä että hän ei muita nää kun isää ja äiti + joskus harvoin mummoja jne...johtuu siitä että mummot sun muut asuu todella todella kaukana! niin neuvolasta täti sanoi että lähde jonnekki missä on äitejä ja lapsia, kerhoihin jne...
mulla taas ei kiinnosta semmoset, tai ehkä olen pelkuri, en jotenki uskalla, viitsi mennä sinne?
tuleekohan tuosta sitten niin arka ja se olis minun vika? :( vai olisko ohimenevää...

Katso mll:n sivuilta mitä toimintaa löytyy teidän paikkakunnalta. voittehan te kokeilla ja jos lapsi pelkää niin lähdette kotiin. kyllä se äidillekin on varmasti kiva kun pääsee aikuisten seuraan :) On kuitenkin paljon vaihtoehtoja, esim. 0-7kk ikäisille jne.

löytyiskö jostain kolmas hoitaja? kaveri tms. muistelen lukeneeni jostain, että kun on kolme vakinaista ja luotettavaa (vauvan mielestä), niin vierastaminen on lievempää/ei ole. mene ja tiedä.

kyllä sitä vierastamista on helpoin "hoitaa" pikkuhiljaa siedättämällä. Miten voi oppia olemaan ihmisten läheisyydessä jos ei ikinä ihmisiä näe? Itselläkin perhekahvilaan ja kerhoon menemiseen oli suuri kynnys kun en ole kovin sosiaalinen mutta kun sai eka kerrat pakotettua itsensä sinne niin helpotti vähitellen.

Yhteistyössä