en uskalla lähteä rannalle lasten kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "norsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"norsu"

Vieras
Miten te muut uskallatte lähteä yksin uimarannalle kahden pienen uimataidottoman lapsen kanssa? Minä en uskalla millään, eikä ole yhtikäs ketään joka sinne minun kanssa lähtisi. Tai voisi joku kaveri lähteä, mutta hänellä on sitten omat lapset vahdittavana, eikä se helpota minua ollenkaan. Lapset on siis 2v ja 5v, molemmat niin vauhdikkaita tapauksia ja innokkaita vesipetoja, etten millään uskalla luottaa siihen, että he pysyisivät siinä ihan vieressä kokoajan. SItten jos toiselle tulee kylmä, niin toisen saa kiskoa väkisin huutavana sinne rannalle ja melkein köyttää kiinni ettei lähde uudestaan veteen.

Mulla on tosi paha mieli tämän takia, rannalle ei päästä, olipa miten kuuma tahansa :(
Mitenkähän nuo ikinä oppii uimaan kun ei ole mahdollisuutta opettaa tai antaa vedessä edes peuhata. Itsellä on vielä niin huono itsetunto, etten kehtaa uimapukua päälleni laittaa, joten se niistä uimahallireissustakin sitten. Sieltä mulle on jäänyt traumat kouluaikoina, uimahalleista siis.
Kohtalotovereita?

Miten olis, jos leiriytyisitte lähelle vesirajaa? Eli vaikka toinen olis viltillä, niin toinen olis kuitenkin vahdittavissa. Onko sulla lapsille niitä kelluttavia uikkareita? Nehän tois varmaa vähän lisäturvaa.

Muoks: Ja tosta aikuisten uikkariasiasta, että olisko yhtään mukavampi olla, jos pukisit uikkarin päälle vielä uimashortsit? Niistä tulee itelle ainakin vähän puetumpi olo.

Viimeksi muokattu:
Ite en ota koskaan vieraiden lapsia mukaan rannalle , porukassa kyllä lähen että lasten äidit tai joku muu aikuinen on mukana.
olin lasten kaa eilen 3h rannalla, mukana siis 6v,5v,3v ja 6kk.

Ei oikein uskallakaan. Tai no viime vuonna kävin kerran-pari 4v ja 3v:n kanssa kolmistaan, mutta muuten oli aina joku mukana. Ja kyllä siitä kaveristakin on apua, vaikka hänellä omat lapset mukana olisikin :) KUn yksiksen lähdin auttoi se, että juttelin lasten kanssa jo kotona, että miten käyttäytytään rannassa ja miten äitiä pitää siellä totella. Ihan hyvin ne muutama kerta sitten sujuikin.
Täna kesänä en edes suunnittele yksikseen rannalle lähtöä, kun isompien lisäksi on vielä 8kk kuopuskin. Nyt ei enään kädet riitä. Meillä on onneksi iso oma piha johon laitoimme lapsille isohkon uima-altaan. Ovat kovasti viihtyneet ja iloisesti polskinut siinä sitten. Vaikka onhan siinäkin aina sitä säätämistä, että isommat pitää saada pois altaasta kun menee imettää vauvaa tai muuten poistuu näköyhteyden päähän altaasta.

Onko sinulla miestä, äitiä tai jotain lapsetonta sukulaista/kaveria lähtemään mukaan?

Meillä on nyt jo kolme lasta joista nuorin on vuava, mutta en viimekesänäkään olisi noiden kahden uimataidottoman kanssa lähtenyt yksin rantaan. Uimahallissa olin pari kertaa yksin heidän kanssaan mutta sinnekin mieluiten otan joko vain yhden mukaan kerralla tai sitten sen toisen aikuisen seuraksi. Leikkipuiston kahluuallas saa meillä riittää vesileikkeihin niin kauan kun olen yksin lasten kanssa.

tuo lähiranta on aina ihan täpösen täynnä porukkaa, eli siihen vesirajaan kun leiriytyy, niin on suut silmät täynnä hiekkaa ja vettä kun penskat roiskii siinä. testattu on, sillä tavalla me olllaan tasan 2 kertaa rannalla käytykin, silloin kun toinen oli vielä vauva ja pysyi paikallaan. Lisäksi siihen kohtaan porottaa aurinko ihan suoraan kokoajan, joten hurjan pitkään ei siinä voi olla. mutta missään tapauksessa se kokemus ei ollut rentouttava, hirveän stressin sain ja molemmilla kerroilla migreenin sen jälkeen :(

kelluvia uikkareita ei ole, enpä ole tainnut moisista kuullakaan.

toiselle/molemmille hyvät kellukkeet ja rannalle vaikka kylmää mehua termariin/ minirusinapurkkeja/ jotain naposteltavaa että saat lahjottua rannalle sen joka halusi veteen vielä jäädä.

Osta ittelle vaikka jostakin verkkokaupasta semmonen hameen sisältävä rantauikkari tai joku muu mieleinen ja hyvän näköiset aurinkolasit. =)

Mä aattelin läskeineni pistää ihan bikinit vaan :)

niin eikä ole miestä ja isovanhemmatkin asuu tosi kaukana, joten ei ole ketään. ja en mä osaa kaverin kanssa jutusteluun keskittyä, jos koko ajan joudun pitämää toista kädestä kahlatessa ja toista vahtimaan, eli kookajan siellä liikkeessä oltava.

mä kävin rannalla lasten kanssa vaikka olivat pieniä ja villejä, ikäeroa 1v4kk. leiriydyttiin tosiaan lähelle vesirajaa joten jos toinen meni lämmittelemään viltille niin pystyi vahtimaan häntä vaikka olikin toisen kanssa vedessä. Vedessä ollessa seisoin itse niin että lapset jäi minun ja rannan väliin, valitse sellainen ranta mikä mahdollisimman matala. eihän ne lapset tosiaan ikinä opi olemaan vedessä jos eivät saa siihen mahdollisuutta....rohkeasti vaan :) kellukkeet kummallekin käsiin tai sitten kelluttavat uima-asut, hiekkaleluja mukaan, saattavat viihtyä vesirajassa leikkimässä.
kannattaa käydä edes kokeilemassa :)

ymmärrän sinua täysin.

Ja mun ratkaisuni oli se, etten lähtenyt. Vasta kun aikuisia oli kaksi, eli mies mukana.

Ja kyllä' ne oppii vähän myöhemminkin, ei ole ollenkaan tavatonta ettei 5-vuotias osaa uida.

Kelluttavat uikkarit on hyvät - meidän lapset ei suostuneet semmoista pitämään.

Uimarannalla mä pidän shortsit jalassa (kokouikkari alla) viime hetkeen asti, kunnes menen veteen. Enkä muuten kovin helpolla mene, mies on yleensä vedessä ja minä kahlaan.

mulla on siis valtavat selluliittireidet, jotak on lisäksi karvaiset. yök.
Uimahalliin kannattaa mennä samalla hetkellä kun se aukeaa, silloin siellä on muutkin paksut akat pienten lasten kanssa... ainakin meidän kylällä.

minä taas en näin kuumalla lähtisi rannalle ollenkaan. Mulle tulee itselle huono olo ja kaikki palaa auringossa. Me käydään uimarannalla usein illemmalla, kuudelta, alkaa vähän viiletä ja väkeä on vähemmän.

Menet muutaman metrin päähän siitä rantaviivasta, mulla mukana oli aina kevut päivänvarjo, olla sai kylmälaukun suojattua ja sen varjoon mahtui muksutkin, ensin selkeästi pulikoitiin hetki, vähän syvemmällä, toisella oli ne parjatut pelastusliivit päällä ja toisella kellukkeet, sitten kun uitu oli tarpeeksi niin otin livit pois ja laitoin molemmille vaaleat t-paidat päälle ja kellukkeet (päässä aina joku huivi) ja otettiin ämpärit ja joku kannu sekä lappari, siinä onnellisina leikkivät ranta vedessä ja hiekalla tehden kaiken maailman patoja.
Iläeroa mun muksuilla alle vuosi.
Säännöt kerrattiin kotona ja kerran lähdettiin kesken kotiin, kun ei lapsi totellut sovittuja sääntöjä, eikä sen jälkeen ole koskaan ollut ongelmia, sen verran oli lapsille kova paikka joutua kotiin kesken parhaan rantafiiliksen.
Rannalla olen muksujen kanssa käynyt kun toinen on ollut alle vuoden ja toinen sen alle 2v.

Hiekkalelut mukaan ja istutte vesirajalla ja leikitte hiekka-vesileikkejä. Ei tartte syvemmälle mennäkkään, tosin 5v. voi kellukkeiden kanssa olla matalassa vedessä, kun itse istut pienemmän kanssa vieressä.

Mulla vähän samaa ongelmaa... Yksin en haluaisi lähteä noiden kahden lapsen kanssa. Lapsia on VAIN kaksi ja silti pelkään ettei kädet riitä. Ja jotta saisitte lisää kauhisteltavaa, vanhempi on 6 vuotias ja toinen 4½ vuotias. Nuorempi tosin on autisti, jolla on taipumusta karkailuun... En halua eteeni tilannetta, jossa joudun juoksemaan lujaa karkuun pätkivän kuopuksen perään ja isompi jää yksikseen.

Että ymmärrän kyllä ap:ta.

Pitää vaan uskaltaa, jos rannalle haluaa mennä.

Viltti lähelle vesirajaa, lapsille selkeät säännöt, kellukkeet tms molemmille käteen. Itse en ole pitänyt kädestä kiinni vaan vahtinut vierestä tai jopa rannalta käsin. Hiekkalelut yms mukaan, ja pillimehut pitivät ainakin meidän lapset viltillä tarvittaessa.

Nythän nuo mun muksut on jo 5 & 7 mutta ihan aina oon heidän kanssaan uimassa käynyt. Yksin tai kaverin kanssa, kaverilla mukana kolme omaa pientä lasta. Kummasti sitä harjaantuu seuraamaan lastensa tekosia ja laskemaan että kaikki 2-5 pientä päätä ovat veden pinnalla, vaikka samaan aikaan jutteleekin kamun kanssa tai ui jopa itse.

Me ollaan aina laitettu lapsille kirkkaan väriset huivit päähän rannalla/maauimalassa. On helppo hahmottaa missä he menevät. Eivätkä he siis ole menneet kaukana, mutta silti tuo helpottaa.

Yhteistyössä