En ulkoile lasten kanssa aamuisin -onko väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
En ulkoile ikinä lasten kanssa arkiaamuisin. Tuntuu ettei ulkoile jää aikaa aamulla. Aamuisin katsellaan piirrettyjä, syödään aamupala rauhassa, pesen pyykit ja pistän tiskikoneen pyörimään lasten leikkiessä. Sitten teen ruuan ja syödään yhdessä, jonka jälkeen lapset menevät päikkäreille. Iltapäivisin ulkoillaan tunnista kahteen tuntiin (kesällä enemmänkin) ja viikonloppuisin ja lomalla ulkoillaan enemmän, kun mieskin on kotona. Mitä mieltä olette? Lapset vaikuttavat kuitenkin tyytyväisiltä.

On se väärin. Annatko osoitteesi, niin voin tehdä teistä ls-ilmon.

Kannattaa varautua siihen, että kohta asuntoonne rynnäköi poliisin karhuryhmä sosiaalityöntekijöiden saattamana ja vie lapsenne lastenkotiin.

Olin vuosia kotiäitinä. Me ulkoiltiin aamuisin todella harvoin. Kylläkin kerhoiltiin ja kyläiltiin ja hoidettiin yleensä kauppa-asiat. Ulkoiltiin sitten, kun nuorin nukkui vaunussa päikkäreitä. Jokainen perhe ettii sen oman tapansa. Koen kuitenkin tärkeäksi, että lapset ulkoilee päivittäin.

En mä tiennyt että ulkoilu ajoissakin on jotkut normit mitä pitää noudattaa...

Me ulkoillaan yleensä vasta iltapäivisin koska tyttö haluaa aamulla katsoa piirretyt ja syödä aamupalan rauhassa, ja itse haluan laittaa tiskit ja pyykit heti aamusta jolloin olen tehokkaimmillani. Joskus, lähinnä nyt keväällä ja kesällä ulkoillaan vasta illalla kuuden huitteissa. Kauheeta miten mie pilaan tuon muksun :(

edit: typo

Viimeksi muokattu:
Ei mekään ulkoilla aamuisin. Vuorotyötä tekevänä on omat aamut niin tahmeita, että vaatteita saan päälle ehkä puoliltapäivin. Aamu menee piirrettyjen parissa tai leikkiessä. Ite juon pitgkään aamukahviani, luen lehden ja pesen pyykkiä. Iltapäivällä vasta ulos. Kesällä ollaankin sitten lähes koko päivä ulkona.

Mun on kanssa monesti tosi vaikea sovittaa ulkoilua aamupäivään. Olis niin paljon kaikkea kotitöitä sisälläkin ja ruoanlaittoa. Mutta toistaalta jos ei ehditä aamulla ulos niin sitten vasta siinä puoli neljän maissa tulee seuraava mahdollinen ulkoiluaika, kun pienempi heräilee päiväunilta ja on ehditty syödä välipala. Mun mielestä päivä sujuu jotenkin paremmin silti, jos ehditään edes käydä aamulla ulkona. Ruoka maistuu paremmin ja päiväunille nukahtaminen sujuu helpommin.

Meillä taas toi iltapäivä-ulkoilu jää usein väliin. Musta aamupäivä menee niin paljon mukavammin kun siinä on "menoa ja touhua" riittävästi. Eli aamulla lasten katsoessa piirrettyjä heitän pyykit koneeseen,aamupalan jälkeen pikainen keittiön siivous ja sit koti ja ihmiset "päiväkuntoon" ja ulos. Ulkoilun päätteeks käydään kaupassa jos tarvetta,sit kotiin,ruoka ja kuopus nukkumaan. Päiväuniajan ja välipalan jälkeen oon usein ihan liian väsyny ja mukavuudenhaluinen ja loppupäivä menee sisällä. Kesällä tulee helpommin lähdettyä ulos kun lähtö on niin paljon helpompaa - kaikille vaan kengät jalkaan ja menoks..

Yhteistyössä