En tykkää. Sain töitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draumsyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja u:
onko susta edes opettajaksi...?

tuon kirjoittaja on varmaan täydellinen työntekijä

out of tropiikkiin takaisin

minulle on kuvaamataito ollut aina ykkönen koulussa, ja käsitöitä kuitenkin melkeinpä vihasin.
Mutta aloin teininä tekemää kaikkia juttuja itse, vaatteita ja sisustujuttuja.

Mutta mietiskelen vähän tätä juttua. Joskus voi tulla jopa idea. eihän tuo työsi nyt ennen syksyä ala?

Alkuperäinen kirjoittaja bonja:
Alkuperäinen kirjoittaja u:
onko susta edes opettajaksi...?

tuon kirjoittaja on varmaan täydellinen työntekijä

out of tropiikkiin takaisin

minulle on kuvaamataito ollut aina ykkönen koulussa, ja käsitöitä kuitenkin melkeinpä vihasin.
Mutta aloin teininä tekemää kaikkia juttuja itse, vaatteita ja sisustujuttuja.

Mutta mietiskelen vähän tätä juttua. Joskus voi tulla jopa idea. eihän tuo työsi nyt ennen syksyä ala?

Syksyllä vasta alkaa, on vielä vähän aikaa sulatella asiaa ja etsiä muita töitä. :)

mulla hiukan sama tilanne, tosin olen jo töissä sellaisessa paikassa, missä en viihdy ollenkaan, tai työkaverit ja talo muuten tosi mukava, mutta jumaliste mun työni on todella tylsää, aika matelee, ei mitään haasteita tai uusia juttuja odotettavissa, määräaikaisena aloitin tuolla ja sopimus päättyy syksyllä, mutta kun multa jo kysellään jatkosta, kun olen niin mukava ja hoidan hommat hyvin...karenssiin mulla ei todellakaan ole varaa ja nyt työmarkkinoilla pärjää työtön paremmin, koska työnantajat suosivat tällä hetkellä työtöntä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Onko tuo ainut mitä tarjota?Siis vaan neljä tuntia töitä viikossa?

On siinä enemmän tunteja. Muut tunnit vaan on ihan ok-juttuja. Mutta tuota inhottavan ärsyttävän rasittavaa valinnaisainetta on 4 tuntia joka ikinen viikko.

siis ootko tosissas?!?! vingut 4h/vko takia!!! onkohan olemassa paljonkin sellaisia ihmisiä jotka tekee vihaamaansa työtä 40h/VKO, ja ihan vaan siitä syystä että ruokaa on saatava!! TODELLAKIN LAPSELLISTA!!! koitas nyt vielä miettiä, ehkä kuitenkin voisit pakottaa ittes tekemään ne 4h jos kerran muuten on antoisa työ.

Ootko tosissas, kyllä sitä seisoo vaikka päällään 4 h viikossa :D voi luoja sentäs. Ja kyllä sitä haastavaa ainesta alkaa nykyään olemaan vähän joka ammatissa missä lasten/nuorten kanssa on tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko tosissas, kyllä sitä seisoo vaikka päällään 4 h viikossa :D voi luoja sentäs. Ja kyllä sitä haastavaa ainesta alkaa nykyään olemaan vähän joka ammatissa missä lasten/nuorten kanssa on tekemisissä.

Sopii muuten yrittää opettaa ainetta, jota ei hallitse 4 tuntia viikossa läpi vuoden, varsinkin, jos ryhmä on haasteellinen.

Voisin melkein vannoa, ettei kirjoittaja ole ammatiltaan opettaja.

Joka työssä on ne ei-niin-kivat työt. Jollain viikolla niitä voi olla 4 tuntia, jollain toisella 36 tuntia, mutta sitä se työnteko on, olipa se mitä hyvänsä. Tsemppiä ja asennetta! Näytä niille että tää on unelmaduuni ja mä oon erittäin hyvä ellen täydellinen :D .

Ai te olitte jatkaneet keskustelua, kun olin poissa.

Päälläni voisin seisoa 4 tuntia viikossa ihan mielelläni, jos pakko olisi.

Mutta tuo neljä tuntia on vaan se aika, jonka olen "esiintyvänä taiteilijana" oppilaitten edessä opettamassa asiaa, jota en itse osaa. Siihen päälle sitten vielä kaikki valmistelutyö. Kestää aika kauan, kun yrittää keksiä tekemistä neljäksi tunniksi, jos ei itse hallitse alaa ollenkaan.

Sopii mennä itse erittäin kriittisen yleisön eteen esiintymään neljäksi tunniksi viikossa sellaisessa lajissa, mitä ei oikeasti osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Muistanko oikein, että olet ollut pph? Vai sekoitanko johonkin toiseen? Voisitko ajatella uudestaan pph:n uraa?

Oho, joku muistaa mut. :) Oon ollut pph, mutta nyt ei ole niitä hommia tarjolla. Pakko siis palata ammattiin yksi... Elän kyllä toivossa, että vielä lapsiryhmä löytyisi.

Joo no en minäkään pystyisi 4 h viikossa opettaa kuvista koska en osaa piirtää yhtään, en osaa enkä haluakaan osata. Koulun kuvaamataidon opetus tappoi kiitos vaan minun intoni siihen lajiin.

Mutta mä en olekaan opettaja.

tuo kuusi huutomerkkiä nosti ketjun vaikka se oli jo painuneena ollut kaksi tuntia.

Ja peesi Rieputarallaalle joka sanoo että näkee ettei ole opettajan töitä tehnyt tuo nikki "vieras".

Itsekin kävin haastattelussa viime viikolla ja tein elämäni heikoimman työhaastattelun koskaan. Olin liian väsynyt kun olin juossut kieli vyön alla lasten aikoja, ym. omien asioiden hoitoa. ja huoletti miten lapsillamenee kotona keskenään. Yleensä onnistun hyvin ja valituksituloprosentti on ollut todella iso haastatteluista.

ja tiesin heti että en tullut valituksi enkä edes varalle.
ja minäkin toivon, että kaikki eivät peru, koska jos peruvat, en haluaisi tuota opettajan paikkaa. Ja tämäkin asia selvisi vasta haastattelussa.

Itse mietin uranvaihtoa. johonkin vähemmän stressaavaan.

Mutta tuo neljä tuntia on vaan se aika, jonka olen "esiintyvänä taiteilijana" oppilaitten edessä opettamassa asiaa, jota en itse osaa. Siihen päälle sitten vielä kaikki valmistelutyö. Kestää aika kauan, kun yrittää keksiä tekemistä neljäksi tunniksi, jos ei itse hallitse alaa ollenkaan.

Sopii mennä itse erittäin kriittisen yleisön eteen esiintymään neljäksi tunniksi viikossa sellaisessa lajissa, mitä ei oikeasti osaa.

Sinä sen alan olet valinnut, en minä. Eikös se ole opettajan työtä, esiintyä kriittisen yleisön edessä ja osata asioita. Hankala se muuten on opettajana toimia. Jos et osaa sitä kyseistä lajia niin kannattaisiko hankkia lisäosaamista sillä alalla, etenkin kun sanoit että juuri se aine kuuluu monissa paikoissa työnkuvaan. Eihän kukaan voi olla hyvä kaikessa, mutta ilmeisesti sinun kuitenkin pitäisi olla pätevä opettamaan tuotakin ainetta jos kerran sinne töihin olet päässyt. Ja jos et ole niin kyllä huolestuttaa! Ope joka levittelee käsiään kun "ei vaan osaa".....

Joo ja ketään muu ei tietty voi tajuta kun opettaja, hohhoijjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Siis sä olet opettaja ammatiltasi, mutta haluaisit mieluummin tehdä pph:n hommia? =) Toivottavasti sulle löytyy niitä töitä mitä haluatkin tehdä. :|

Joo, enemmän tykkäisin olla pph:na. En jaksa olla esiintyvä taiteilija kokopäiväisesti... Mutta sitä tehdään, mitä saadaan ja sillä hyvä. Kyllä tämä jo tästä vähiinsä kirkastuu - varsinkin, kun käytin vähän laskinta ja laskin kuukaudessa käteen jäävän palkan. :) Hoitomaksujen, verojen ynnä muitten kulujen jälkeen käteen jäisi enemmän kuin pph:na saisin bruttona. :)

olen myös opettanut ilmaisutaitoa ja ihan lonkalta. Minkäänlaista koulutusta mulla ei ollut ja silti selvisin ihan hyvin. Tehtiin kaikenlaisia harjoitteita ja jopa kaksi näytelmää lukuvuoden aikana ja hyvin onnistuttiin. Kyllä sinä selviät, usko itseesi!

Mä tykkään tosi paljon opettaa ilmaisutaitoa :) ja kuvistakin. Liikunta ja pidemmälle menneet kässän tunnit on välillä vaikeita ja sitten musiikki silleen, etten osaa säestää... on ihan pakko opetella se tässä ihan lähiaikoina.

Sinä sen alan olet valinnut, en minä. Eikös se ole opettajan työtä, esiintyä kriittisen yleisön edessä ja osata asioita. Hankala se muuten on opettajana toimia. Jos et osaa sitä kyseistä lajia niin kannattaisiko hankkia lisäosaamista sillä alalla, etenkin kun sanoit että juuri se aine kuuluu monissa paikoissa työnkuvaan. Eihän kukaan voi olla hyvä kaikessa, mutta ilmeisesti sinun kuitenkin pitäisi olla pätevä opettamaan tuotakin ainetta jos kerran sinne töihin olet päässyt. Ja jos et ole niin kyllä huolestuttaa! Ope joka levittelee käsiään kun "ei vaan osaa".....

Joo ja ketään muu ei tietty voi tajuta kun opettaja, hohhoijjaa.

Juu, no sen voin ainakin sanoa näin opettajana, että tämä vieras ei ainakaan tajua. Joten pliis, säästä meidät tuolta schaisselta.

Selittäkää nyt tälle korkeakouluja käymättömälle maalaismoukalle, miten ihminen voidaan laittaa opettamaan ainetta, jota se ei osaa...? :o

Eli minä olisin vaikka ammatiltani nuohooja, minut voitaisiin lätkäistä eläinlääkäriksi tuosta vaan...? :o

Yhteistyössä