En tykkää. Sain töitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Draumsyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Draumsyn

Aktiivinen jäsen
31.07.2009
5 320
1
36
Plääh. Kyse on työpaikasta, jonka olisin haastatteluun asti kovasti halunnut, mutta haastattelussa kuulin asioita, joitten jälkeen en paikasta enää piitannut. Huokaisin helpotuksesta, kun minua ei valittu edes varasijalle.

Nyt sitten paikkaa tarjotiinkin minulle. Kaikki muut hakijat ovat peruneet, joten tarttuivat sitten viimeiseen oljenkorteensa. :( Vastaanotettavahan se on, kun työttömänä elelee... Mistähän löytäisi äkkiä jotain muuta työtä...

Käy niin ylpeydenkin päälle, että tekisi mieli sanoa, että en tuu, kun ette kerran huoli kuin viimeisessä hädässä. :(

Joo ja tiedän, että pitäisi olla tyytyväinen, mutta en vaan oo. Ehkä jonain päivänä.

Se on opettajan työtä yhdessä koulussa, jossa on erittäin haasteellisen kuuloinen oppilasaines. Ja 4 tuntia viikossa sellaista ainetta, jota vihaan! On valinnaisaine, joka kuuluu monissa paikoissa työnkuvaan, joten olin siihen kyllä varautunut. Mutta 4 tuntia viikossa! En halua!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Onko tuo ainut mitä tarjota?Siis vaan neljä tuntia töitä viikossa?

On siinä enemmän tunteja. Muut tunnit vaan on ihan ok-juttuja. Mutta tuota inhottavan ärsyttävän rasittavaa valinnaisainetta on 4 tuntia joka ikinen viikko.

Olen sitä mieltä, että jos opettaja ei ole motivoitunut opettamaan, siitä yleensä kärsii oppilaatkin. Varsinkin se haastava aines.

Joten jos et halua paikkaa, älä mene.

Alkuperäinen kirjoittaja Henk. koht.:
Olen sitä mieltä, että jos opettaja ei ole motivoitunut opettamaan, siitä yleensä kärsii oppilaatkin. Varsinkin se haastava aines.

Pakkohan se on mennä, kun ei ole miljonäärin kanssa naimisissa. Ei me miehen palkalla eletä eikä työttömyyskorvausta heru, jos en työtä ota.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Henk. koht.:

Pakkohan se on mennä, kun ei ole miljonäärin kanssa naimisissa. Ei me miehen palkalla eletä eikä työttömyyskorvausta heru, jos en työtä ota.

No sitten kasvatat motivatiotasi. Ota se työpaikka haasteena kehittää omia työskentelytaitojasi hankalissa tilanteissa ja sillä lailla..

Minä tunne erään opettajan, joka vaihtoi ihanan työpaikkansa, koska itse halusi, sellaiseen paikkaan, jossa hänellä on tosiaan tiedossa haastava luokka. Hän haluaa kehittyä työssään ja oppia käsittelemään vaikeitakin oppilaita hyvin ja saada mahdollisimman hyvät eväät oppilaille tulevaisuutta varten. Miksi et sinäkin? Vai huviksesiko olet opettaja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toivottavasti et tule tuolla asenteella lasteni kouluun....!!!

Samaa toivon ma. Koulutuksesta ei ole pahemmin hyötyä jos opettaja tulee töihin asenteella "Inhoan sitä ainetta ja oppilaat on perseestä joten mitäpä sitä oikeasti opettamaan.." Kunhan luen kirjasta ja annan tehtävät..

Opettajilta pitäisi vaatia erityistä motivaation määrää työntekoon, koska se työ on sikäli tärkeintä mitä voi tehdä: Lapsille maailman avaamista ja sivistämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja diu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toivottavasti et tule tuolla asenteella lasteni kouluun....!!!

Opettajilta pitäisi vaatia erityistä motivaation määrää työntekoon, koska se työ on sikäli tärkeintä mitä voi tehdä: Lapsille maailman avaamista ja sivistämistä.

Onpa ihanaa tekstiä ! Toivottavasti ajattelet myös, että olemme pitkät lomamme ja lyhyet työpäivämme ansainneet. Kun opetustyötä tekee täysillä ihan minkälaisen oppilasaineksen kanssa tahansa, on takki tyhjä päivän jälkeen. Ap:lle tsemppiä, ei kannata murehtia turhaan, se mikä on ollut hankalaa toiselle ei välttämättä olekaan niin hankalaa, kun se omalle kohdalle osuu.

Mä opetin viime lukuvuonna paljonkin aineita, mistä en itse niin tykkää (tai joissa oma osaamiseni ei ollut niin hyvää kuin joissain muissa on). Ja oppilaita, joiden kanssa sai kyllä tehdä töitä ihan koko rahan edestä ja vähän ylikin. Ja joissakin omimmissa aineissakin tuli joskus ongelmia, esim. oppilaat reagoivat huonosti sijaiseen.

Mutta kivaa se oli, ja kaikesta oppi. Ja pyydettiin uudestaan, joten ihan paska en varmaan ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Mä opetin viime lukuvuonna paljonkin aineita, mistä en itse niin tykkää (tai joissa oma osaamiseni ei ollut niin hyvää kuin joissain muissa on). Ja oppilaita, joiden kanssa sai kyllä tehdä töitä ihan koko rahan edestä ja vähän ylikin. Ja joissakin omimmissa aineissakin tuli joskus ongelmia, esim. oppilaat reagoivat huonosti sijaiseen.

Mutta kivaa se oli, ja kaikesta oppi. Ja pyydettiin uudestaan, joten ihan paska en varmaan ollut.

Kiitos kommentista. Ehkä tämä tästä, kun ehtii hetken toipua tästä käänteestä. Tuo valinnaisaine on minulle siitä niin inhottava, että en osaa sitä yhtään. Keksi siinä sitten tekemistä, kun ei vaan osaa. Ja vielä neljäksi tunniksi viikossa...

Tai ehkä onnistun viime tingassa löytämään jotain muuta työtä ja saan vältettyä tuon paikan. :) Töitä en siis ole välttelemässä, vaan en vaan halua juuri tuota paikkaa.

tässä kuviossa hiukan ikävänä sivumakuna on tuo, kun ap ei ensin kelvannut. Näiden kahden kieltäytyjän takia sitten on pakko ottaa työ vastaan, koska muuten ei tipu korvauksia. En kyllä pysty kuvittelemaan, mitä tuossa itse tekisi.
Kun yhtäkkiä kelpaisikin itse, kun paikkaan valitut ymmärsivät kieltäytyä.
Tulee sellainen olo, että ei ole mitään ulospääsyä, vaan tosiaan pakko mennä.

Minkähänlaisia opettajia nämä kaksi kieltäytyjää mahtavat ovat motivaatioltaan. Kun tässä ap:n motivaatiota niin moititaan. Opettajien valmistamiseen ei valitettavasti ole vielä keksitty tehdasta, josta putkahtaa motivoituneita ja täydellisiä tuotteita. Opettaja kun on ihminen.

Yhteistyössä