"En tule sun kanssa toimeen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kommenttia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kommenttia?

Vieras
Sanoo mieheni ja jatkaa: "ja mä VIHAAN pitkiä keskusteluja sun kanssa. Mä olen huono keskustelija, ja saan sulta turpaani joka kerta ku oon avannu suuni keskustelumielessä. Jossain vaiheessa lakkasin yrittämästä."

Tämä siis vastauksena siihen että kun ehdotin että emme eroaisi vielä vaan yrittäisimme puhua asiat halki. Meillä yksi lapsi, 3-vuotias. Mitäpä tuohon lisäämään :(.

Mun on yhdyttävä vieraan kommenttiin. Sitä näin naisena monesti jyrää miehen verbaalisesti ja ihan huomaamattaankin. Anna miehen puhua ihan rauhassa ja ole itse hiljaa niin kauan kunnes mies on suunsa puhtaaksi puhunut. Monesti myös sanavalinnat on mieheillä sellaisia että me naiset ne niin mielellämme ymmärrämme väärin, ei tehdä sitä enää, eihän :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies sanoi että voisi kirjoittaa ajatuksiaan, sanoin että sopii. Ei kuitenkaan ehdota mitään järjestelyä näiden "kirjoitteluiden" suhteen...
Anna sen tehdä se ajallaan. Mä olen nainen, mutta silti inhoan yli kaiken sitä, että mua painostetaan puhumaan tunteistani tai ajatuksistani.

Niin...mutta jos käsillä on joku palava, huomiota vaativa aihe niin mitä silloin tehdään? Ollaan hiljaa vaiko puhutaan yksin ja odotetaan että toinen kirjoittaa vastauksen? :D Mies juuri sanoi että voi kyllä kuunnella kun minä puhun...

Niin...mutta jos käsillä on joku palava, huomiota vaativa aihe niin mitä silloin tehdään? Ollaan hiljaa vaiko puhutaan yksin ja odotetaan että toinen kirjoittaa vastauksen? :D Mies juuri sanoi että voi kyllä kuunnella kun minä puhun...

No silloin pitäisi pystyä molempien puhumaan :D Meillä monesti vaikeat asiat lakaistaan maton alle ja nyt alkaa tuon työn tulokset tuntua :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No silloin pitäisi pystyä molempien puhumaan :D Meillä monesti vaikeat asiat lakaistaan maton alle ja nyt alkaa tuon työn tulokset tuntua :/

Aivan...meillä taitaa käydä niin että minä jaksan ehkä viikon-pari olla hiljaa/puhua fiksusti mutta sitten räjähdän kun äijä "lusmuilee" sillä verukkeella etten saa suuttua hänelle kun hän tarvitsee sen aikansa...plääh.

Silloin puhut ja annat miehen kuunnella. Mä olen tavannut miepsuolisia yksilöitä, joille pitäisi osata heti ja nyt perustella kaikki, mitä päässään ajattelee. Silloinkin, kun ei vielä itsekään oikein tiedä, mitä asiasta ajattelee. Jotkut tarvitsevat enemmän aikaa asioiden pohdiskeluun, jotkut taas eivät. On parempi olla hiljaa ja miettiä rauhassa kuin laukaista painostuksen alaisena jotain, mitä myöhemmin joutuu katumaan.

Yhteistyössä