en ttiiä mihin tää mielipide ois pitäny laittaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

peppi

Jäsen
03.06.2004
200
0
16
mutta kun kattoo tuota lahjotettaan sielä ihan hirveesti että annetaan kissoja..uskon että moni niistä annetaan sen takia kun perheeseen on tuullu vauva.

itselläni myös kissa ja vuoden ikäinen tyttö,mutta en aijo luopua kissasta vastakun on pakko esim jos tyttö tulee allergiseksi..

mutta se mitä nyt haluan tässä ilmaista on se että on väärin luopua kissasta jos perheeseen tulee vauva,ymmärrän jos on pakko allergia tai kissa on agressiivinen lapsia kohtaan.

kissa kumminkin on perheen jäsen ja on väärin hylkää se uuden perheen jäsenen takia.

laittaaka muutkin mielipiteitä tästä asiasta :hug:
sama koskee minun mielestä muita eläimiä..

enpä minäkään tuota ymmärrä...meiän kissa ei oo kuin alle 10 kertaa vauva aikaan menny sänkyyn tai vaunuun kunn lapsi oli siellä ja joka kerran kuulin itkuhälyttimestä ja ajoin sen pois....yleensä meni vaunuissa jalkojen päälle nukkuun...ei ole koskaan tuosta pääpuolesta niin välittänyt!
ja nyt ei kissa kauaa makaa pnniksessä kun laitan pojan siihen....sen verran kovaa kohtelua siellä saa.....
ja saahan niitä kissa verkkoja vaunuihin ja sänkyyn jos ihan hysteerisenä pelkää.....

munkin kaveri oli tyttönsä kan s kylässä ja kun laitettiin päikylle lapset ja kaveri kysy et missä kissa ja sanoin et siellä tuo on muksujen kans yläkerrassa niin kaveri kysy pelästyneenä ettei se vaan mee sänkyyn....sanoin vaan et ei taitas katti kauaa siellä viihtyäja jos menee niin ei se enää päälle mee makaan aina on tuolta jaloista se löytynyt kun mun jaloissa se yleensä nukkuukin!!!

hyvin on kissa ollu kiltisti...ja saapa lapset nähdä mitä se kissan pito oikeestaan tarkottaa eikä opettaa lasta siihen että jos se kissa ei nyt sovikkaan niin laitetaan se pois ja jos joskus myöhemmin taas tahtos niin ottaa toisen....ihan niinkuin jonku tavaran. mua sellanen ärsyttää!!!

Minä ymmärrän täysin tuon kissoisata luopumisen... mielummin itsekin luopuisin kuin pelkäisin lapseni puolesta!! Kylläs e lapsi tärkeämpi on kuin kissa!!! Ei pahalla, mutta järki käteen!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2006 klo 00:14 Niinpä kirjoitti:
Minä ymmärrän täysin tuon kissoisata luopumisen... mielummin itsekin luopuisin kuin pelkäisin lapseni puolesta!! Kylläs e lapsi tärkeämpi on kuin kissa!!! Ei pahalla, mutta järki käteen!!!

Minäkin ymmärrän luopumisen jos ongelmia ilmenee, siis niin että saa pelätä lapsen turvallisuuden puolesta. Mutta eihän näin käy läheskään aina, yleensähän kaikki menee mukavasti kissojen ja lasten kanssa. Varmuuden vuoksi en meneisi mistään eläimestä luopumaan, onhan nuo kuitenkin aikanaan otettu perheenjäseniksi. =)

tarvii vielä sen verran laittaa että kuinka äidit ja isät jotka omasta kissasta luopuu kun "pelkää" että se tekee lapselle jotain niin uskaltaa edes ulos nukuttaa lasta...onhan noita kissoja ainakin meiän raitilla kymmeniä jotka pihassa joskus kävelee....

aikas hysteerisiä saa olla muunkin elämän kanssa...mites sitten kun lapsi kaatuu ja teloo itseään....sama asia...pehmustaako ne lapset tyynyin loppu iäksi!!!!!!

tälläsiä vaan mieleen tuli taas....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2006 klo 13:46 vinci kirjoitti:
tarvii vielä sen verran laittaa että kuinka äidit ja isät jotka omasta kissasta luopuu kun "pelkää" että se tekee lapselle jotain niin uskaltaa edes ulos nukuttaa lasta...onhan noita kissoja ainakin meiän raitilla kymmeniä jotka pihassa joskus kävelee....

aikas hysteerisiä saa olla muunkin elämän kanssa...mites sitten kun lapsi kaatuu ja teloo itseään....sama asia...pehmustaako ne lapset tyynyin loppu iäksi!!!!!!

tälläsiä vaan mieleen tuli taas....

niinpä.. ja ammutaan vaikka alueen huuhkajat samantien ettei ne nappaa meidän kullannuppuja vaunuista :laugh: älytöntä hysteriaa..

Meillä on kaksi kissaa ja kaksi lasta,ei olis tullu mieleenkään luopua elleistä ku eka vaavi ilmoitteli tulostaan..kissat oli ollu meuillä jo vuosia ennen vauvoja ja on vieläkin ku vanhin 8 v. ja nuorempi 6v. et kyllä ne kisut sopeutuu!!! ;)

Mulla on ollu kaks kissaa jo 6 vuotta. Itse en vielä kolmisen vuotta sitten ajatellut haluavani lapsia, mutta kyllähän se vauvakuume sitten yllättäin iski...
no jännitti hieman miten vanhemman kissan kanssa käy, se kun on sellainen kissojen kissa: aika äkäinen ja välillä arvaamatonkin. Toinen taas on oikea röllykkä, kiltti kuin ikäkin. Mutta hyvin on mennyt äkäpussi suojelee vauvelia vierailta, vahtii sänkynpäässä vauvan unta ja mielenkiinnolla molemmat seurailevat toisiaan. Kiltimpi versio ei oikein välitä koko nyytistä. On vissii hiukka mustis.

Mutta kyllä oon sitä mieltä, että ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä lemmikkien kanssa, vaan antaa aikaa niillekin sopeutua tilanteeseen. Meilläkin oli alussa kissaverkko käytössä ja varmaan joudutaan vähän tarkemmin pitämään silmällä poikaa ja kissoja, kun ikää tulee lisää, mutta ei se elämä aina niin vaivatonta tarvitse olla. Kyllä ne kissat sopeutuu, ehkä jopa paremmin kuin koirat, eikä niitäkään kukaan ole heti hävittämässä vauvan tultua.

Älkää ottako kissaa, jos ette ole valmiita sitoutumaan siihen n. 20 vuodeksi! Eläimet eivät ole leluja joita otetaan kun tykätään ja annetaan pois/lopetetaan kun kyllästytään. Naurettava väite tuo, että tietenkin kissasta luovutaan, koska lapsi on tärkeämpi. Joo, kyllä - mutta jos on sitä mieltä että vauva ja kissa eivät muka voi asua samassa kodissa, ei kissaa kannata ottaa, jos aikoo parinkymmennen vuoden sisällä lapsia hankkia.

Uusimmat

Yhteistyössä