En tiedä, en ymmärrä. Kännykkaasia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan pihalla

Vieras
Pitäisi vihdoin ja viimein vaihtaa siihen älypuhelimeen. Nettiä olen selaillut ja puhelimia katsellut. Mutta mitä tarkoittaa Nano-SIM ja Micro-SIM. Sim-kortteja tietenkin, mutta voiko ihan omasta, vanhasta nokialaisesta vaan siirtää sen kortti uuteen?

Ne on pieniä, nykyaikaisia sim-kortteja. Saat uuden operaattorilta sitten kun olet uuteen puhelimeen vaihtanut. Ei käy vanhojen puhelimien sim kortit uusiin puhelimiin, koska ovat liian isoja.

Tai sitten jos et jaksa lähteä asioimaan operaattorisi luona, voit käyttää vanhaa sim-korttiasi ostamalla micro-sim leikkurin ja leikkaamalla vanhan kortin pienemmäksi, jolloin se toimii micro-sim korttina. Näin tein minä. :D

[QUOTE="Wieras";29716844]Ne on pieniä, nykyaikaisia sim-kortteja. Saat uuden operaattorilta sitten kun olet uuteen puhelimeen vaihtanut. Ei käy vanhojen puhelimien sim kortit uusiin puhelimiin, koska ovat liian isoja.[/QUOTE]

No voi harmi. Pystyyköhän ne siellä jotenkin skannaamaan puhelintiedot uudelle kortille, ettei tarvitse uudestaan näpyttellä kaikkia sataa numeroa.
En myöskään haluaisi mennä operaattorin liikkeeseeen, Elisa, Saunalahti shopettiin, sillä aivan tajuttomat jonot ja numerojonotus. Henkilökuntaa ei sitten kuin yksi tai kaksi.

Kopioi vanhan sim-kortin yhteystiedot vanhaan puhelimeesi. Saat sovitettua uuden nano-/micro-sim -korttisi korttiadapterilla vanhaan puhelimeesi ja sitten vain kopioit yhteystiedot sieltä vanhan puhelimen muistista uudelle sim-kortille ja sitten uusi kortti uuteen puhelimeen. Helppoa kuin heinänteko.

Ihan ensimmäiseksi kannattaa katsoa, että käyttääkö puhelimesi sitä sim-korttia vai puhelimen muistia tai mahdollisesti molempia niiden numeroiden tallentamiseen. Jos ne on itse puhelimessa, niin eipä ne kortin mukana siirry.

Itse olen aina piuhalla siirtänyt tiedot tietokoneelle ja sieltä uuteen puhelimeen.

Kopioi vanhan sim-kortin yhteystiedot vanhaan puhelimeesi. Saat sovitettua uuden nano-/micro-sim -korttisi korttiadapterilla vanhaan puhelimeesi ja sitten vain kopioit yhteystiedot sieltä vanhan puhelimen muistista uudelle sim-kortille ja sitten uusi kortti uuteen puhelimeen. Helppoa kuin heinänteko.

Juu juu, mistä semmoisia korttiadaptereita saa. Taitaa se heinänteko jäädä tekemättä.

"vierass
Itse olen aina piuhalla siirtänyt tiedot tietokoneelle ja sieltä uuteen puhelimeen."

Että millä piuhalla? Ei tässä kaikki ole mitään nano, micro-inssejä.

"vierass
Itse olen aina piuhalla siirtänyt tiedot tietokoneelle ja sieltä uuteen puhelimeen."

Että millä piuhalla? Ei tässä kaikki ole mitään nano, micro-inssejä.

Puhelimen datapiuhallla ja nokialaisissa niitä on ollut monen monta erilaista vuosien mittaan, uusimmissa on sentään micro-usb. Kaikissa minun ostamissani puhelimissa on tainnut olla tuo vakiona mukana, lasten puhelimista jostain tuo puuttui, mutta taisi saada jonkun toisen johdalla senkin tietokoneeseen kiinni.

Yhteistyössä