En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. :D Mamukriitikot ja kielioppi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomiohuokailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huomiohuokailija

Vieras
Olen huomannut jännän ilmiön: Maahanmuuttokriitikoilla on teksteissään enemmän kielioppivirheitä kuin maahanmuuttajilla. :D

Kuka järjestäisi suomalaisille suomen kielen kursseja?

Onnistuin muuten suututtamaan yhden maahanmuuttokriitikon kun huomautin hänen kielioppi- ja kirjoitusvirheistään. :D

Ei ole kovin vakuuttavaa tällainen teksti:

"Ulko maalaset kieli taidottomat tulee täne ja vie Suomalaisten työ paikat vitu ekä edes osa Suomenkieltä..."

Jos en tietäis että tyyppi on tosissaan, luulisin vitsiksi. :D

Minun mielestäni tuo teksti on ennemmänkin rasistin, kuin maahanmuuttokriitikon kynästä.
Ne on kaksi asiaa, jotka sekoitetaan nyky-yhteiskunnassa liian usein - ja näin ei saisi tapahtua.
Minä esimerkiksi olen maahanmuuttokriitikko, mutta hallitsen suomen peruskieliopin, enkä omaa millään tavalla rasistisia ajatuksia/arvomaailmaa, vaan puhtaasti faktoihin perustuvaa asiatietoa.
Mutta tuo teksti on kyllä pohjanoteeraus, kirjoitti se kuka tahansa. :D

Tuo kriitikko on varmaan sitä mieltä, että mamut vievät hänen paikkansa suomen kielen
kurssilla. :D

Eikös se nimittäin ole niin, että jos mamu saa työpaikan, hän vie sen joltakulta syntyperäiseltä suomalaiselta. (Ja jos mamu ei ole töissä, hän on lusmu eli mamun kannalta no-win-situation...)

Voiskohan tuo lainaamasi teksti olla esim. provo? Huomiohuokailijan medialukutaito ? Suosittelen itkemistä, kun noin helppoon menet. Niin, ja maahanmuuttoon en ota kantaa.

Voiskohan tuo lainaamasi teksti olla esim. provo? Huomiohuokailijan medialukutaito ? Suosittelen itkemistä, kun noin helppoon menet. Niin, ja maahanmuuttoon en ota kantaa.

Provo tai ei, niin totuushan on se, että tietyillä palstoilla - myös tällä - voi usein huomata, että "yltiöpäisen maahanmuuttokriittisten henkilöiden" (ettei tarvitse käyttää r-sanaa) kirjoitus- ja kielioppitaidot ovat toden totta melko rajalliset.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Jos provolla tarkoitat kiihkeää kannanottoa. :D

Tää henkilö on pitkäaikaistyötön ja valitteli kun on pakotettu käymään sossun luukulla missä sielläkin "mamut vie kaikki rahat".

Ja näitä tekstejä on hänen seinä täynnä.

Mä ihmettelen ettei kukaan noista kykene keskustelemaan, vaan aina vedetään herneet perseeseen.

Yhden Perussuomalaisten poliitikon kanssa olen keskustellut maahanmuuttopolitiikasta asiallisesti.

Minun mielestäni tuo teksti on ennemmänkin rasistin, kuin maahanmuuttokriitikon kynästä.
Ne on kaksi asiaa, jotka sekoitetaan nyky-yhteiskunnassa liian usein - ja näin ei saisi tapahtua.
Minä esimerkiksi olen maahanmuuttokriitikko, mutta hallitsen suomen peruskieliopin, enkä omaa millään tavalla rasistisia ajatuksia/arvomaailmaa, vaan puhtaasti faktoihin perustuvaa asiatietoa.
Mutta tuo teksti on kyllä pohjanoteeraus, kirjoitti se kuka tahansa. :D

Mä boikotoin sitä r-sanaa. :D

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Jos provolla tarkoitat kiihkeää kannanottoa. :D

Tää henkilö on pitkäaikaistyötön ja valitteli kun on pakotettu käymään sossun luukulla missä sielläkin "mamut vie kaikki rahat".

Ja näitä tekstejä on hänen seinä täynnä.

Mä ihmettelen ettei kukaan noista kykene keskustelemaan, vaan aina vedetään herneet perseeseen.

Yhden Perussuomalaisten poliitikon kanssa olen keskustellut maahanmuuttopolitiikasta asiallisesti.

*tykkää*

[QUOTE="Minna";26696453]Provo tai ei, niin totuushan on se, että tietyillä palstoilla - myös tällä - voi usein huomata, että "yltiöpäisen maahanmuuttokriittisten henkilöiden" (ettei tarvitse käyttää r-sanaa) kirjoitus- ja kielioppitaidot ovat toden totta melko rajalliset.[/QUOTE]

Oletko sinä huomiohuokailija itse rasisti ? Leimaat maahanmuuttokriittiset yhteen kastiin=kielioppitaidottomia ? Jos oikeinkirjoitustaitojen perusteella mennään, niin ei kovin kaksista sakkia ylipäänsä Kaksplussalla.

Eikä ollut tarkoitus yrittää päteä, vaikka ehkä siltä vaikutti kun näin kärjistin.

Musta vaan ei ole vara valittaa muille virheistä mitä itsekin tekee.

Kyllä täällä palstallakin on ollut eräs maahanmuuttokriitikko, jonka kanssa ei pystynyt keskustelemaan kun hoki samoja lauseita ja linkitti samoja videoita ja lopuksi alkoi eksyä sivuraiteille. :D Mut maahanmuuttajat ei tainnut olla hänen elämänsä suurin ongelma.

Linkistä voi jokainen katsoa ihmetellä miten Suomen mamuttaminen etenee seuraavien vuosikymmenien aikana. Siitä joko tykkää tai ei.

http://www.tem.fi/files/33350/Valtion_kotouttamisohjelma_vuosille_2012-2015_1.6.2012_2.pdf

Oletko sinä huomiohuokailija itse rasisti ? Leimaat maahanmuuttokriittiset yhteen kastiin=kielioppitaidottomia ? Jos oikeinkirjoitustaitojen perusteella mennään, niin ei kovin kaksista sakkia ylipäänsä Kaksplussalla.

En ole rasisti ja myönnän että kärjistin. Mut sainpa aikaan keskustelua. :)

Ja totta joo, että näillä foorumeilla ihmisten.kielioppi on hieman hukassa. Tää henkilö jonka suututin, kirjoitteli Facebookissa.

Oli aihe mikä tahansa, niin yksinkertaiset kielioppivirheet antaa ihmisestä yksinkertaisen kuvan. Kenenkään ei tarvitse osata -ja tuskin kukaan osaakaan- täydellistä suomea, mut perusasiat pitää osata!

Tää henkilö vielä päivityksissään kehuskeli kolmella tutkinnollaan. :D Ei maininnut mitä tutkintoja.

Siis kenelle nyt vastasit, huomiohuokailijlle vai minulle?

Yhtä kaikki kielioppitaidottomat ei liene mikään rotu, johon sanan "rasismi" viittaa ;)

[QUOTE="vieras";26696631]No jo oli aloittajalta huono provo. Yrittäisit parempaa, kun olet niin fiksukin...[/QUOTE]

No mä en yritä provosoida, mut uskonto ja maahanmuutto on aiheita jotka herättää voimakkaita mielipiteitä. Ja sehän on vaan hyvä että asioista keskustellaan. :)

Myönnä pois, et olis sinäkään reagoinut jos en olis aloittanut tähän sävyyn. ;)

No mä en yritä provosoida, mut uskonto ja maahanmuutto on aiheita jotka herättää voimakkaita mielipiteitä. Ja sehän on vaan hyvä että asioista keskustellaan. :)

Myönnä pois, et olis sinäkään reagoinut jos en olis aloittanut tähän sävyyn. ;)

Eihän maahanmuuttoasioista saisi Suomessa keskustella, koska maahanmuutto on suunnaton rikkaus ja voimavara, vaikka mamut raiskaavat, ryöstävät ja tappavat suomalaisia, mut silti ja piste.

[QUOTE="vieras";26696813]Eihän maahanmuuttoasioista saisi Suomessa keskustella, koska maahanmuutto on suunnaton rikkaus ja voimavara, vaikka mamut raiskaavat, ryöstävät ja tappavat suomalaisia, mut silti ja piste.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan näin mustavalkoista sentään ole...

[QUOTE="vieras";26696813]Eihän maahanmuuttoasioista saisi Suomessa keskustella, koska maahanmuutto on suunnaton rikkaus ja voimavara, vaikka mamut raiskaavat, ryöstävät ja tappavat suomalaisia, mut silti ja piste.[/QUOTE]

Aah, vanha tuttu jälleen täällä, lempiaiheensa parissa ;)

Yhteistyössä