En tiedä haluanko pitää lapsen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilanne on seuraava, suunnittelimme perheenlisäystä ja raskauduin heti. Olimme asiasta innoissamme, mutta se raskaus päättyi aikaisessa vaiheessa keskenmenoon. Tulin heti uudestaan raskaaksi ihmeen kaupalla, mikä oli mielestäni liian nopeasti. Aluksi olin iloinen asiasta mieheni kanssa. Emme hirveästi uskaltaneet puhua asiasta keskenmenon vuoksi. Nyt minulla on ollut reilu kuukauden ajan erittäin rajua pahoinvointia&oksentelua. Sairaalassa tipassa olen ollut 2 kertaa. Mieleeni on hiipinyt ajatuksia, että toivon raskauden keskeytyvän, enkä haluakkaan toista lasta. Keskeytys pyörii mielessä vaikka nyt on ollut 2 oksentamatonta päivää. Kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? En millään kestä raskautta jos pahoinvointi kestää koko 9kk,mikä on mahdollista. Minusta ei edes tunnu, että se olisi sen arvoista.. Iloni vauvasta on kadonnut kokonaan. Nyt rv 8+6,eli kiire alkaisi olla....En kaipaa negatiivisia kommentteja, koska ne ei merkitse minulle mitään. Pelkästään apua/neuvoa/vertaistukea.

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Teillä on ihan kamala tilanne!

En osaa yhtään tietää miltä tuntuu, voin vain kuvitella. Toivotan teille kovasti voimia!

Voisitte jutella myös jonkun psykan kanssa? Jospa silleen niitä omia ajatuksia saisi paremmin järjestettyä ja avattua?

Eikö tuon sorttiseen pahoinvointiin ole mitään lääkkeitä olemassa?

Teillä on ihan kamala tilanne!

En osaa yhtään tietää miltä tuntuu, voin vain kuvitella. Toivotan teille kovasti voimia!

Voisitte jutella myös jonkun psykan kanssa? Jospa silleen niitä omia ajatuksia saisi paremmin järjestettyä ja avattua?

Eikö tuon sorttiseen pahoinvointiin ole mitään lääkkeitä olemassa?

Kiitos viestistä. Raskauspahoinvointiin ei mielellään määrätä lääkkeitä, mutta minulle määrättiin. Niistäkään ei juuri apua ole + väsyttävät kovasti.

Mieti tarkkaan. Tee abortti jos siltä tuntuu.
Minä olen joskus tehnyt abortin, enkä kadu.
En myöskään osannut surra. Elämä jatkui ihan normaalisti tuon tapahtuman jälkeen.
Onneksi abortti ei nykypäivänä ole mikään maailman loppu. Osa sitä paheksuu ja heillä on oikeus omaan mielipiteeseensä.

Sympatiani ja empatiani ovat isosti heidän puolella jotka eivät lasta syystä tai toisesta saa, heistä etenkin saattaa tuntua äärimmäisen epäreilulta ja väärältä kun ihmiset tekevät abortteja.

• Tykkää
Reactions: Mustakettu
Olen myös itse tehnyt nuorempana keskeytyksen ja se ei kaduta, koska päätös oli oikea. Tässä kohtaa päätös on vaikea, koska lapsi on ns. tarkoituksella tehty, niin tuntuu väärältä edes miettiä keskeytystä.
Ap.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ehkä olet You tubesta katsellut jo vaikka mitä aiheeseen liittyen, ja penkonut infoa netistä, mutta tässä vielä yksi:

Yhteistyössä