En tekisi tätä ellen olisi epätoivoinen...

...mutta siis mulla on TOOOOOOOOOOOOOOOSI tylsää, niin aattelin perinteiseen tapaan tarjota halukkaille tilaisuuden kysellä multa kaikenlaista turhaa jos tahtoo :D Antakaa tulla vaan! Tunnin lupaan teitä viihdyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 2+:n tärkeät;25384803:
-posliini vai naturel
-haalarin merkki
-laiha vai pulska
-Au naturel :heart: :LOL:
-Oletan tällä tarkoitettavan lapsen haalareita :D Tickettiä löytyypi.
-Olenko siis itse laiha vai pulska? En oikein kumpaakaan, mutta varmaan lähempänä laihaa kun pulskaa. BMI jotain 20 korvilla tällä hetkellä.
 
Imetätkö vielä lastasi ja kuinka monta kertaa keskimäärin yhden päivän aikana?
Kyllä, imetys jatkuu yhä :) Vaikea sanoa mikä on keskimäärin ja mikä lasketaan yhdeksi imetyskerraksi. Päiväkotipäivinä menee helposti niin, että imuuttelee vain aamulla ja illalla, heräämisen ja nukkumaanmenon yhteydessä. Kotipäivinä saattaa käydä todella usein, etenkin jos on vähän tylsää, niin kuin tänään... :D Sitten asioista keskustellaan.

Voisi ehkä sanoa, että keskimäärin 2-4 imetystä päivässä?
 
"Julia"
okei, tästä tulee ehkä tappelua aikaiseksi, mutta kysyn kuitenkin :) Kun tiedät aika paljon imetyksestä...

mulla on kaksi lasta ja nyt kolmas tuloillaan ihan alussa. kaks ekaa imetystä ei onnistunut, maito ei vain noussut kummallakaan kerralla. Siis ihan oikeasti ei noussut :) Voinko tehdä jotain asialle jo raskausaikana? Ja sitten toinen kysymys... Kun sanotaan että kannattaa välttää lisämaidon antamista, kuinka kauan sitä uskaltaa sitten olla antamatta?
 
Meetkö Intiaan?
Teetkö toisen lapsen lähiaikoina?
Näkeekö sun tyttö isäänsä nykyjään?
Rahat ei riittäny Intiaan syksyllä, nyt taas ei elämäntilanne oikein ole suotuisa, tulevaisuudesta ei ole varmuutta. Eiköhän me joku päivä siellä käydä, mutta ihan samanlaista reissua kun suunnitelin tuskin on enää ikinä mahdollista tehdä :(

Kyllä, toinen lapsi on suunnitteilla ja jos kaikki menee putkeen niin yritys alkaa toukokuussa.

Näkee, vähän vaihtelevasti. Isä ei itse kommunikoi kanssani mutta käsittääkseni lapsi näkee isäänsä isoäidin avustuksella. Olen erittäin iloinen siitä ja toivon, että tulevaisuudessa exä voisi sopia suoraan mun kanssa asioista ja tulla itse hakemaan lastaan.
 
Minkä niminen sun lapsi on? Missä maissa olet matkustellut?
Evelyn.

Yhdysvallat, ruotsi, viro, belgia, unkari, hollanti, tanska, kanada, latvia, kanarian saaret, kreeta... Saatoin unohtaa jonkun. En ole kauheasti matkustellut, tosin jenkkien sisällä tuli jonkun verran liikuttua. Matkustan lähinnä tavatakseni ystäviä tai sukulaisia, aurinkomatkat on tehty aina muitten kustannuksella :D Ensi kesänä olisi reissu islantiin :heart:
 
[QUOTE="Julia";25384873]okei, tästä tulee ehkä tappelua aikaiseksi, mutta kysyn kuitenkin :) Kun tiedät aika paljon imetyksestä...

mulla on kaksi lasta ja nyt kolmas tuloillaan ihan alussa. kaks ekaa imetystä ei onnistunut, maito ei vain noussut kummallakaan kerralla. Siis ihan oikeasti ei noussut :) Voinko tehdä jotain asialle jo raskausaikana? Ja sitten toinen kysymys... Kun sanotaan että kannattaa välttää lisämaidon antamista, kuinka kauan sitä uskaltaa sitten olla antamatta?[/QUOTE]

Vaikea näin netitse mitään neuvoja antaa :) Raskausaikana asialle tuskin voi kauheasti mitään tehdä. Jos sinulla ei maito noussut, niin sinuna tahtoisin, että lääkäri ultraa/tutkii rinnat ja selvittää, että onhan siellä normaalisti rintakudosta.

Niin kauan kun lapsen voinnin perusteella voi. Ensipäivinä lapsi tarvitsee vain pieniä tippoja maitoa. Jos vauva ei rauhoitu edes rinnalle, jos paino tippuu liikaa tms niin sitten on annettava lisämaitoa - ensisijaisesti luovutettua äidinmaitoa ja mieluiten muualta kuin pullosta, esim hörppyyttämällä tai ruiskulla.
 
mitä sukulaisesi ovat mieltä kun imetät tyttöäsi? onko sinulla mies?
En tiedä mitä mieltä he ovat :) Meillä on suvussa tapana antaa muiden tehdä päätöksiään itse. En tiedä ketkä kaikki edes tietävät, että yhä imetän, kun juhlissa yms ei enää tarvitse imettää (ja vähän hienompi mekko päällä on mentävä syrjään imettämään, kun pitää vetää mekon yläosa napaan asti alas :D mm siskon häissä kesällä menin ihan privaatisti imettämään... omissa ylppäreissä en tainnut edes imettää :) ) Mutta niin, eipä kukaan ole kauheasti kommentoinut. Kehuja olen saanut siitä, että olen kuulemma hyvä äiti! :)

Niin ja toinen kyssä: Ei, ei ole miestä. Naisen mä tahtoisin, mutta ei ole sellaistakaan. Parisuhdeasiat ovat kuitenkin jäähyllä vauvaprojektin ajan, kun ei ehkä ole se otollisin aika ruveta sellaiseen säätöön...
 

Yhteistyössä