En tajua miksi sen urheilun vahtaaminen on niin helvetin tärkeää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Unna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Unna"

Vieras
Juttelinpa juuri omalle äidille, jonka luo ollaan menossa äitienpäiväkahville kello 15. Vanhempamme kutsuivat meidät nimenomaan kello kolmeksi. Noh, nyt äitini sitten mainitsi, että en toisi kakkua isolla vadilla, kun pitää kattaa kahvit olohuoneeseen, että miehet saavat seurata formulaa samalla kun kahvitellaan! Eli kahvittelu on käytännössä sitä, että miehet seuraavat silmä kovata telkkarin tapahtumia, ja hyssyttelevät, jos joku yrittää kahvipöydässä keskustella jotain. Tosi kiva.

Yritin ehdottaa, että tullaan sitten myöhemmin, kun urheilu on loppunut, mutta sekään ei sopinut, kun menee niin myöhään.

En tajua, miksi urheilun seuraaminen on niin helvetin tärkeää noille miehillä, enkä sitäkään, miksi pitää kutsua vieraita just silloin kun sitä urheilua on pakko vahdata. Minun mielestäni jo peruskäytöstapoihin kuuluu, että telkkari pysyy kiinni kun on vieraita käymässä, jos ei sitten erikseen ole kutsuttu vaikkapa leffailtaa viettämään.

Ärsyttää.

No äitisi on kyllä typerä, kun mahdollistaa senkin, että kahvin aikana katsotaan formuloita. Kahvit keittiöön. Kun äitisi kahvit kaataa niin hipsi keittiöön juomaan ettei tarvi hyssytellä.

hankala sitä formulan viehätystä on ymmärtää muutenkaan. autot ajaa rinkiä tuntitolkulla, jokainen eri ajassa ja sekunnin murto-osia lasketaan kädet täristen, ja sitä sitten pitää vahdata silmä kovana ettei vain jäisi mitään paitsi. jääkiekkomatsi ei ole ulkopuoliselle kovin jännää sekään, mutta siinä on sentään jonkinlainen silminnähtävä järjestys ja aktiviteetin elementti mukana joten sen kiivaan seuraamisen ymmärtää vaikkei siihen intoon itse osaakaan yhtyä.

[QUOTE="vieras";28460698]No äitisi on kyllä typerä, kun mahdollistaa senkin, että kahvin aikana katsotaan formuloita. Kahvit keittiöön. Kun äitisi kahvit kaataa niin hipsi keittiöön juomaan ettei tarvi hyssytellä.[/QUOTE]

Ai että yksin siellä keittiössä istun ja imen kahvia kitusiin? Ja jos sen kahvin kattaa keittiöön, niin ukot ottavat kahvia kuppiin ja siirtyvät olkkariin (mistä sitten huudellaan keittiöön, että olkaapa vähän hiljempaa, ei kuulla formuloita).

Tämä käytös vaan nyppii minua ihan todella! Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun kutsutaan kylään ja sitten vaan tiiraillaan telkkaria. Olen ottanut asian puheeksi ja selittänyt että tuntuu ikävältä, kun kutsutaan kylään, ja sitten vaan tuijotetaan telkkaria, eikä ollenkaan seurustella... mutta ei tunnu menevän millään perille. Ja kun sen telkkarin pitää olla päällä silloinkin, kun sieltä ei mitään tule...

Moukkamaistahan tuo on. Jospa ap nostaa kissan pöydälle ja sanoo, että teillä on nyt vieraita ja tv kiinni tai jo nyt soitat äidillesi ja kysyt, että oletteko oikeasti tervetulleita ettette vain häiritse formulan katsomista.

Ensi vuonna kutsut äitisi teille äitienpäiväkahville ja voit pitää telkkarin kiinni koko vierailun ajan :) Mä kyllä ymmärrän tuon sun harmisi, ei muakaan huvita mennä katsomaan, kun muut katsoo telkkaria. Osaan keittää kahvia itselleni kotonakin ja juoda sen yksin. Mutta jotkut nyt vaan suhtautuvat urheiluun - ja varsinkin formuloihin - toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28460724:
no ettekö voi juoda niitä kahveja eripaikoissa? ne ketkä haluaa katsoa formulaa juo telkan ääressä, ja ne ketkä ei, ni keittiössä?

miks asioista tehdään niin vaikeita?
No kun minut on kutsuttu kylään, jolloin oletuksena on, että ne kylään kutsuneet nyt viitsisivät vaikka jutella minun kanssani, tai edes oleskella samassa huoneessa. Miksi kutsua ihmisiä kylään, jos niiden kanssa ei aio edes jutella, vaan aikoo vaan katsoa telkkaria, ja vielä ohjelmaa joka ei vieraita yhtään kiinnosta? Mielummin juon sitten kahvini kotona, mutta kun sitten olen kamala ihminen, kun en äitienpäivänä/jouluna/juhannuksena/muuna juhlapäivänä suostu käymään kylässä.

Ja ylipäätänsä, miksi se urheilu on niin kamalan tärkeää? Miksi sitä ei voi vaikka nauhoittaa ja katsoa kun vieraat on lähteneet?

Jos AP:tä lohduttaa, niin mun porukoilla on telkka päällä aina, siis AINA. Ja aina siellä on tulossa just sitä, mitä faija ehdointahdoin haluaa katsoa. Kaikki ruokailut, kahvit, juhlat ja muut menis niillä ehdoilla, kukaan ei voi puhua siellä eikä vieraita muutenkaan huomioida mitenkään, siihen vaan sohvan nurkkaan katsomaan just sitä mitä sattuu tulemaan.

Juu, ei kyläillä.

[QUOTE="a p";28460742]No kun minut on kutsuttu kylään, jolloin oletuksena on, että ne kylään kutsuneet nyt viitsisivät vaikka jutella minun kanssani, tai edes oleskella samassa huoneessa. Miksi kutsua ihmisiä kylään, jos niiden kanssa ei aio edes jutella, vaan aikoo vaan katsoa telkkaria, ja vielä ohjelmaa joka ei vieraita yhtään kiinnosta? Mielummin juon sitten kahvini kotona, mutta kun sitten olen kamala ihminen, kun en äitienpäivänä/jouluna/juhannuksena/muuna juhlapäivänä suostu käymään kylässä.

Ja ylipäätänsä, miksi se urheilu on niin kamalan tärkeää? Miksi sitä ei voi vaikka nauhoittaa ja katsoa kun vieraat on lähteneet?[/QUOTE]

jos ihminen hommaa maksullisen kanavan nähdäkseen livenä urheilua, niin silloin ei ole ihan sama se et nauhottaisko ja katsoisiko jälkikäteen, silloin nimenomaan haluaa katsoa livenä sen kisan.
mä olen ehkä väärä ihminen tässä ketjussa, koska itse katselen jääkiekot ja formulat jos niitä vaan tulee (ei näy kyllä livenä meillä formulat )

eikä mua haittaa vaikka muut katsoo telkkaria.

enkä kyllä toisaalta edes ajattele et menen äitini (tai anoppini ) luo kutsuttuna vieraana jolloin minua pitää viihdyttää.

mut ymmärrän kyllä sinunkin kantasi.

kannattaiskohan vaikka ens vuonna mennä jo lauantaina kahville, jos silloin sit sais rauhassa kahvitella?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28460724:
no ettekö voi juoda niitä kahveja eripaikoissa? ne ketkä haluaa katsoa formulaa juo telkan ääressä, ja ne ketkä ei, ni keittiössä?

miks asioista tehdään niin vaikeita?

Ehkä äiti haluaa katsoa itsekin taikka sitten viettää kahvihetken miehensä/poikiensa kanssa. Eiköhän juhlittava itse voi päättää mitä haluaa.

Kyllä urheilu voi olla joillekin tärkeää, oli se mäkihyppyä taikka formulaa. Joillekin jopa salkkarit taikka kaunarit ovat sellaisia joita ei voi jättää väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28460769:
jos ihminen hommaa maksullisen kanavan nähdäkseen livenä urheilua, niin silloin ei ole ihan sama se et nauhottaisko ja katsoisiko jälkikäteen, silloin nimenomaan haluaa katsoa livenä sen kisan.
mä olen ehkä väärä ihminen tässä ketjussa, koska itse katselen jääkiekot ja formulat jos niitä vaan tulee (ei näy kyllä livenä meillä formulat )

eikä mua haittaa vaikka muut katsoo telkkaria.

enkä kyllä toisaalta edes ajattele et menen äitini (tai anoppini ) luo kutsuttuna vieraana jolloin minua pitää viihdyttää.

mut ymmärrän kyllä sinunkin kantasi.

kannattaiskohan vaikka ens vuonna mennä jo lauantaina kahville, jos silloin sit sais rauhassa kahvitella?
Mä ymmärrän tuon urheiluhulluuden, mutta en sitä, että pyytää vieraita - olkoon sitten vaikka omia lapsia - käymään juuri silloin, kun ei ole aikeissakaan uhrata ajatustakaan niille vierailleen/lapsilleen. On mullakin juttuja, joita haluan tehdä tiettyyn aikaan, mutta en mä pyydäkään ketään kahville juuri silloin vaan joko aikaisemmin tai myöhemmin. Ihan sama kuin kutsuisi vieraita ja sitten häipyisi itse pariksi tunniksi naapuriin jättäen vieraan sinne yksin tuijottelemaan seiniä.

• Tykkää
Reactions: emmiina ja Data
Meillä oli lapsen ristiäiset ja kun toimitus oli ohi, niin pappi kysyi että vilkaistaanko mitä formuloihin kuuluu :whistle:

Ei ollut ollenkaan moukkamaista, siinä ne sitten katsoivat ristiäiskahvien kanssa formuloita :laugh:

Ehkä äiti haluaa katsoa itsekin taikka sitten viettää kahvihetken miehensä/poikiensa kanssa. Eiköhän juhlittava itse voi päättää mitä haluaa.

Kyllä urheilu voi olla joillekin tärkeää, oli se mäkihyppyä taikka formulaa. Joillekin jopa salkkarit taikka kaunarit ovat sellaisia joita ei voi jättää väliin.
Noh, tässä tapauksessa äitiäni ei kiinnosta urheilun katsominen ollenkaan, eikä ketään meistä tyttäristä. Isäni ja siskojeni miehet sitä urheilua tiirailevat silmä kovana, tosin siskojen miehet kyllä jättäisivät väliin, jos telkkari ei olisi valmiiksi päällä.

Erohan tässä tuohon kaunarit/salkkarit -scenarioon on se, että jos ongelmana olisi saippuaoopperaa pakkomieleteenomaisesta vahtaava kutsuja, silloin asia olisi kaikkien mielestä outo, ja vahtaajan paikka suunnilleen lääkärihoidossa. Mutta kun kyseessä on urheilu, niin asia onkin yhtäkkiä ihan normaali. Miesten suosimalla hömpällä on paljon korkeampi status kuin naisten suosimalla hömpällä.

[QUOTE="a p";28460824]Noh, tässä tapauksessa äitiäni ei kiinnosta urheilun katsominen ollenkaan, eikä ketään meistä tyttäristä. Isäni ja siskojeni miehet sitä urheilua tiirailevat silmä kovana, tosin siskojen miehet kyllä jättäisivät väliin, jos telkkari ei olisi valmiiksi päällä.

Erohan tässä tuohon kaunarit/salkkarit -scenarioon on se, että jos ongelmana olisi saippuaoopperaa pakkomieleteenomaisesta vahtaava kutsuja, silloin asia olisi kaikkien mielestä outo, ja vahtaajan paikka suunnilleen lääkärihoidossa. Mutta kun kyseessä on urheilu, niin asia onkin yhtäkkiä ihan normaali. Miesten suosimalla hömpällä on paljon korkeampi status kuin naisten suosimalla hömpällä.[/QUOTE]

Moni mummoikäinen vahtaa jotain sarjaa, mutta yleensä kutsut järjestetään eri aikaan. Tässäkin äidin olisi pitänyt sopia eri aika, vaikka sitten aamusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28460735:
Ensi vuonna kutsut äitisi teille äitienpäiväkahville ja voit pitää telkkarin kiinni koko vierailun ajan :)
Olisikin... mutta kun äiti ei oikein pääse kulkemaan yksikseen, eikä tykkää vierailla ilman isääni, ja isä ei liiku kotoa minnekään silloin kun tv:stä tulee urheilua. Ja mikä tahansa kelpaa, formulasta snookeriin ja jalkapallosta saappaanheittoon.

[QUOTE="a p";28460831]Olisikin... mutta kun äiti ei oikein pääse kulkemaan yksikseen, eikä tykkää vierailla ilman isääni, ja isä ei liiku kotoa minnekään silloin kun tv:stä tulee urheilua. Ja mikä tahansa kelpaa, formulasta snookeriin ja jalkapallosta saappaanheittoon.[/QUOTE]
Käytte hakemassa äitisi ja isäsi saa jäädä keskenään katsomaan urheilua :) Mut joo, jos olisi kyse mun vanhemmistani, niin sanoisin, että tulen käymään huomenna. En todellakaan menisi katsomaan, kun muut katsovat telkkaria.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28460868:
Käytte hakemassa äitisi ja isäsi saa jäädä keskenään katsomaan urheilua :) Mut joo, jos olisi kyse mun vanhemmistani, niin sanoisin, että tulen käymään huomenna. En todellakaan menisi katsomaan, kun muut katsovat telkkaria.
Tuo kuskaus ei onnistu, syistä joita en voi sen tarkemmin selittää että ei tunnisteta... Ja tosiaan yritin jo vierailua siirtää, mutta ei sovi. Ja jos jätän väliin, niin se onkin sitten paha loukkaus.

Tästä telkkarin tuijottamisesta kun on vieraita oli tosiaan ihan parin kuukauden sisään puhetta, ja siitä että se ei tunnu vieraista mukavalta. Olisikohan ollut pääsiäisenä... Silloin siis sama tilanne. Ja toivoin että edes sen keskustelun jälkeen asiaan olisi tullut jotain parannusta, mutta ei...

[QUOTE="a p";28460742]No kun minut on kutsuttu kylään, jolloin oletuksena on, että ne kylään kutsuneet nyt viitsisivät vaikka jutella minun kanssani, tai edes oleskella samassa huoneessa. Miksi kutsua ihmisiä kylään, jos niiden kanssa ei aio edes jutella, vaan aikoo vaan katsoa telkkaria, ja vielä ohjelmaa joka ei vieraita yhtään kiinnosta? Mielummin juon sitten kahvini kotona, mutta kun sitten olen kamala ihminen, kun en äitienpäivänä/jouluna/juhannuksena/muuna juhlapäivänä suostu käymään kylässä.

Ja ylipäätänsä, miksi se urheilu on niin kamalan tärkeää? Miksi sitä ei voi vaikka nauhoittaa ja katsoa kun vieraat on lähteneet?[/QUOTE]
Tajuatko edes itse tuota sössötystäsi? Etkö sinä kotiisi ollut menossa?

[QUOTE="vieras";28460944]Tajuatko edes itse tuota sössötystäsi? Etkö sinä kotiisi ollut menossa?[/QUOTE]
Kommenttisi ei ollut mulle, mutta en mä ainakaan ole vanhempieni kanssa tuossa heidän nykyisessä kodissaan koskaan asunut. Joten en todellakaan ole menossa kotiini, vaikka tästä just kohta vanhemmilleni kahville lähdenkin.

Yhteistyössä