En tajua miksi kakaroiden annetaan juosta sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukustunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukustunut

Vieras
Etenkin kerrostalossa. Todella itsekästä. Meidän yläkerrassa mukulat juoksee joka päivä, moneen otteeseen lenkkiä keittiön saarekkeen ympäri. Sit välillä kaatuillaan ja huudetaan. Tuo on vaarallista, ja toisekseen todella ajattelematonta naapureita kohtaan. Lapsiperheestä lähtee joo kaikenlaisia elämisen ääniä, mutta mielestäni sisällä jatkuvat juoksemiset ei hyvän maun mukaan niihin kuulu. Miksi lapsia ei voi viedä ulos juoksemaan, ja vielä keskellä kaunista päivää??!!

Ja meillä on itselläkin lapsia, 1 v ja 4 v eikä he juokse sisällä, kun pienestä pitäen on opetettu että ulkona juostaan ja huudetaan ja riehutaan, sisällä sitten tehdään muita juttuja.

Omakotitalossa toki jokainen saa tehdä ihan justiinsa sitä mitä tykkää (vaikka typerää se sielläkin on antaa lasten pää kolmantena jalkana juosta ja loukata itsensä toistuvasti).

Todellakin joiltain naisilta taitaa jäädä ne aivot sinne synnytyspöydälle. Ja isät sit lie muuten vaan yksinkertaisia tai jotain.

Onneksi muutto on jo edessä, joten sitä ei tarvitse enää suositella.

Ei nykyään ole muotia pitää lapsille kuria.

Ja vaikka halua kurinpitoon vanhemmilta löytyisi, niin tuomitseminen tulee nopeasti ympäristön ja usein viranomaistenkin taholta.

Lapsethan liikkuvat nykyisin ihan liian vähän, eikä osata enää edes juosta. Melkein voisi tuumata: "Hyvä, että edes jossain juoksevat."

On toki ajateltava kerrostalossa muitakin asukkaita. Hiljaisuuden aikaan moiset juoksemiset pois, ja opetellaan tuolloin rauhallista käyttäytymistä. Onneksi emme asu kerrostalossa, joten lapset saavat ottaa myös juoksuaskelia sisällä.

Minä lasken kyllä vielä tuollaiset juoksemiset päiväsaikaan ihan normaaliin elämään. Mutta en sitä, että kakarat paukuttavat ja paiskovat tavaroita päin kerrostalon lämpöpattereita, siitä lähtee häiritsevä ääni. Onneksi noiden naapureiden pitäisi muuttaa piakkoin.

Ohhoijjaa. Aikuisilta myös toi rappukäytävässä ravaaminen pois, että mua kyrsii eniten ne jotka koko aika tuolla ravaa. Toinen, että koirat pois kerrostalosta mua ärsyttää niitten räksyttäminen, paskatetaan tohon metsään ja on aivan täynnä niitä paska miinoja. Metsään kun menee niin ei paljon auta vaikka jalkoihinsa kattoo, kun mihin vaan jalkas lasket niin astuu sata varmasti paskaläjään. Kolmas, tehkää hitto vie kotityönne päivällä, kun menee nukkuu niin jollain yöllä pesukone päällä, jotain raskaita huonekaluja siirrellään, kuunnellaan musiikkia niin, että toisten asuntoihin kuuluu.

Eli, mua ei tosiaan haittaa lasten äänet. Pahempaa mölysaastetta aiheuttaa aikuiset ihmiset ja vielä yömyöhälle saakka. Puhumattaka näistä 20-30- vuotiaista jatkuvasti jotain hemmetin bileitä, sit tapellaan aamuyöstä tuolla pihalla rappujen ovien edessä, viskellään tölkit ja tumpit pitkin pihaa, hajotetaan pyöriä jne. ei oikeesti haittaa lasten riemun kiljahdukset, juoksemiset, pallottelut, leikit jne. hyvä juttu on se, että lapsi/lapset on onnellisia, tasapainosia ja eläväisiä.

Ohhoijjaa. Aikuisilta myös toi rappukäytävässä ravaaminen pois, että mua kyrsii eniten ne jotka koko aika tuolla ravaa. Toinen, että koirat pois kerrostalosta mua ärsyttää niitten räksyttäminen, paskatetaan tohon metsään ja on aivan täynnä niitä paska miinoja. Metsään kun menee niin ei paljon auta vaikka jalkoihinsa kattoo, kun mihin vaan jalkas lasket niin astuu sata varmasti paskaläjään. Kolmas, tehkää hitto vie kotityönne päivällä, kun menee nukkuu niin jollain yöllä pesukone päällä, jotain raskaita huonekaluja siirrellään, kuunnellaan musiikkia niin, että toisten asuntoihin kuuluu.

Eli, mua ei tosiaan haittaa lasten äänet. Pahempaa mölysaastetta aiheuttaa aikuiset ihmiset ja vielä yömyöhälle saakka. Puhumattaka näistä 20-30- vuotiaista jatkuvasti jotain hemmetin bileitä, sit tapellaan aamuyöstä tuolla pihalla rappujen ovien edessä, viskellään tölkit ja tumpit pitkin pihaa, hajotetaan pyöriä jne. ei oikeesti haittaa lasten riemun kiljahdukset, juoksemiset, pallottelut, leikit jne. hyvä juttu on se, että lapsi/lapset on onnellisia, tasapainosia ja eläväisiä.

No itseasiassa noi yläkerran naapurit tekee tuota kaikkea muutakin. Niillä on koira joka voi räksyttää keskellä yötä ja se paskotetaan lähipihoille. Jatkuvasti kolisee patterit sun muut. Huonekaluja siirrellään, seiniä naulaillaan. Leluja paiskotaan lattiaan. Pyykkikone laulaa iltamyöhään. Välillä öisin sieltä kuuluu joku ihme pauke, en ole päässyt selville alkuperästä. Kun lapset on hoidossa, biletetään. Niin ja unohtui mainita isän röökaaminen parvekkeella, savu kulkeutuu helposti kaikkien muiden parvekkeille. Itseasiassa mulla ei ole koskaan ollut näin helvetin rasittavia naapureita, kuin mitä nämä nykyiset on. Kyllä tässä tulee ikävä edellistä yläkerran naapuria, joiden elämisestä ei tullut muita ääniä kuin imurointi ja huonekalujen siirtely perjantai aamupäivisin.

Leikkiä voi ja olla onnellinen ihan ilman sitä maanista juoksemista, paukuttamista ja riehumista sisätiloissa, kun jokainen tietää millaiselta norsulauman vaellukselta se kuulostaa alakertaan.

Ei lapsiperheiden kuulu asua kerrostalossa. Noin 90% perheistä onkin sen onneksi ymmärtänyt ja muuttanut omakotitaloon lähiöön, missä on tilaa myös jättitrampoliinille ja lasten kuskauksissa välttämättömille kahdelle autolle.

Lasten annetaan juosta sisällä siksi, että vanhemmat ovat liian laiskoja ja saamattomia viedäkseen lapset ulos juoksemaan. Tee lasu ilmoitus siitä, että naapurisi lapset eivät koskaan pääse ulos,