En tajua että lapsi puetaan huonosti..

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
...ja itselle shoppaillaan koko ajan uutta ja kuljetaan muodin mukaan. Ei siinä, en väitä että kaikkien pitäisi pukea lapsensa viimeisimmän muodin mukaan, mutta ihmetyttää vanhemmat, jotka itse kulkevat hyvin puettuna, ja lapselle puetaan vanhaa ja kulahtanuttakin.. Kunhan vaan halvalla saadaan. Esim. tuttuni mielestä 9e lapsen paidasta on liikaa, itselleen shoppailee koko ajan. Kukin tietty tavallaan. :)

Keittiönoita
Mä en juuri shoppaile itselleni mitään ja varaa olisi ostaa uusia vaatteita kyllä kaikille. Jostain syystä vaan junnu pitäisi aina samoja vaatteita ja esim housut on sitä mieluisemmat, mitä pehmeämmäksi ne ovat kuluneet. Onneksi se nyt sentään vähän katsoo, mitä pistää päällensä, eikä mun tarvitse jatkuvasti hävetä sitä :D

no
Mä en ymmärrä, jos lapsi puetaan siinä mielessä huonosti, että sillä on kylmä tai että ei vaikka ole säänmukaisia varusteita. Mutta "kulahtaneet" vaatteet, ja pah. Kunhan on jotakin päällä. Mut mun vaatteet varmaan vasta oliskin sun mielestä kulahtaneita.... :D

Mäkään en ymmärrä sitä, että äiti ostaa itselleen joka talveksi pari uutta takkia ja useammat kengät, mutta lapsi kulkee vuoden 1993 toppahaalarissa joka ei ole enää lämmin tai tuulenpitävä, ja jalassa on vähintään kolmella lapsella olleet räjähtäneet toppasaappaat from kirpputori. Ja lapsi kuitenkin ulkoilee triplasti niin paljon kuin äiti.

Tuttavapiirissä on tällainen tapaus.

Mulla on taas toisenlainen taipumus.. silloin kun pitäisi ostaa itselle jotain uutta niin huomaankin pian olevani lastenvaateosastolla valitsemassa tytölle jotain kivaa.

No muodin ja merkkivaatteiden päälle en ikinä ole tajunnut yhtään mitään ja kirpparivaatteita on sekä minulla että tytöllä.. ehkä me molemmat näytetään jonkun mielestä kulahtaneilta :D mutta kyllä mä lapselle mieluummin ostan kuin itelleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mäkään en ymmärrä sitä, että äiti ostaa itselleen joka talveksi pari uutta takkia ja useammat kengät, mutta lapsi kulkee vuoden 1993 toppahaalarissa joka ei ole enää lämmin tai tuulenpitävä, ja jalassa on vähintään kolmella lapsella olleet räjähtäneet toppasaappaat from kirpputori. Ja lapsi kuitenkin ulkoilee triplasti niin paljon kuin äiti.

Tuttavapiirissä on tällainen tapaus.
Hah, meidän perheessä meni just noin. Menin kesätöihin seiskaluokkalaisena, ja sen jälkeen joka kesä, kun halusin vatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Mulla on taas toisenlainen taipumus.. silloin kun pitäisi ostaa itselle jotain uutta niin huomaankin pian olevani lastenvaateosastolla valitsemassa tytölle jotain kivaa.

No muodin ja merkkivaatteiden päälle en ikinä ole tajunnut yhtään mitään ja kirpparivaatteita on sekä minulla että tytöllä.. ehkä me molemmat näytetään jonkun mielestä kulahtaneilta :D mutta kyllä mä lapselle mieluummin ostan kuin itelleni.
Mulla on sama syndrooma. Pohjanoteeraus oli se, kun mies lykkäsi mulle 150 euroa käteen ja käski ostaa jotain minulle itselleni, ei lapsille - ja löysin itseni H&M:n lastenosastolta :ashamed:
Olen parantumaan päin, nykyisin osaan myös ostaa itselleni vaatteita, ja tuhlata esim. kampaajakäyntiin :). Mutta enemmän mä edelleen lapsille ostelen.
Meillä on sulassa sovussa kirppislöytöjä ja ns. merkkivaatteita.

vieras
Entä nämä äidit, joiden lapset eivät ehdi pitää kaikkia vaatteita jotka äiti on hänelle ostanut? Vielä en ole törmännyt ap:n kuvailemaan lapsityyppiin. Jotenkin tuntuu kohtuus kadonneen.

mie
Mulla taasen kaveri, joka ostelee kaikkea turhia vekottimia ostostv:stä ja lapsilla ei ole edes talvella toppahaalareita. Eivät kyllä juuri koskaan oo pihallakaan, et eipä niitä silloin ees tartte.

Mä taas ostan lapsille enemmän ku itselleni. Kolmen lapsen vaatteet riittäisi ainakin kuudelle, ellei enemmällekkin. Ja kaikkia tulee pidettyä.

Näin eräänä päivänä lapsen jolla oli mielettömän risat lumput yllä, n.6v. Siis sellaiset vaatteet että meillä menis roskiin tai siivousrätksi aikaa sitten! Mietin siinä että ihan nätit siistit vaatteet saa kyllä nykyisin irpparilat muutamalla eurolla ellei ole kovin ronkeli.

Ja sitten rikas pehe, jonka lapset ovat aina maailmanlopun kamalimmissa lumpuissa, siis en ymmärrä!

meillä ostetaan sekä kirpparilta(vaan siistejä)ja kaupoista itselle ja muksuille noh miehelle en kyl löydä kirppiksiltä mtn
lapsien vaatteisiin menee enempi jo senkin takia kun kasvavat..mutaa sitten tuo meidän esikoinen hmm on hieman ongelmallinen..pitäisi aina muutamia yhtiä samoja ja kuluneimpia mitä kaapista löytyy..varmaan ihmiset sitten luuleekin ettei sille osteta vaatteita.. :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mulla taitaa olla toisin päin. Itse kuljen rähjäisissä lökövaatteissa mutta lapsen vaatteisiin jaksan panostaa :ashamed: en vaan nykyään ikinä löydä kaupasta mitään itselleni :whistle:
Peesi. Kaivoin just eilen talvivaatteeni kaapista.. uusin takki (niistä kolmesta) tais olla vuodelta 2002..

Tellu
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja lentää:

Mulla on sama syndrooma. Pohjanoteeraus oli se, kun mies lykkäsi mulle 150 euroa käteen ja käski ostaa jotain minulle itselleni, ei lapsille - ja löysin itseni H&M:n lastenosastolta :ashamed:
Olen parantumaan päin, nykyisin osaan myös ostaa itselleni vaatteita, ja tuhlata esim. kampaajakäyntiin :). Mutta enemmän mä edelleen lapsille ostelen.

Mulla kans näin! =)
Meillä on sulassa sovussa kirppislöytöjä ja ns. merkkivaatteita.

Minä ostan harvoin uutena muksulle mitään.
Syy: se on kuitenkin heti täynnä tahroja joihin ei mikään tahranpoistaja tehoa tai menee rikki (näin harvemmin mutta).
Kirppikseltä saa kivoja ja halpoja vaatteita, joita ei tarvitse murehtia vaikka menisivät piloille nopeasti.
Itselleni ostan vaatteet uutena.
Syy: en ole elämäni aikana löytänyt kirppikseltä itselleni kuin äitiysvaatteita.

viiden muksun mamma
Mulla on myös niin päin, ettei voisi vähempää kiinnostaa itselle lähteä ostelemaan vaatteita. Mieluummin notkun lastenvaatekaupoissa tai tilaan netin kautta kaikkea ihanaa lapsille. Sitten kun tulee eteen jotkut pakolliset juhlat (häät, hautajaiset) saa paniikin kanssa lähteä etsimään itselle siistejä ja vähän juhlavampia vaatteita. Mulle se on iso ilo katsella omia muksujaan nätisti puettuina. Itse kun olen enimmäkseen kotosalla, ei ole niin suurta väliä mitä vuosimallia omat pöksyt ja paidat on. Ihmisten ilmoille kyllä yritän kaapista löytää vähän siistimpiä itsellekin päälle. Viime aikoina tosin on tullut lipsuttua sen verran, että jos lähtee pikaisesti kauppaan - mä laitan tylsästi tuulipuvun päälle... Nolo suomalainen klisee, mutta nopea ja suht siisti juttu sekin =). Ollaan me varmaan sitten kuopuksen kanssa näky: äiti tuulipuvussa ja tyttö Elle lakkatakissa, Pikku Stikkarin pipossa ja Gap saapikkaissa... =) =)

Yhteistyössä