En tajua enkä kestä tätä jatkuvaa verenvuotoa!

  • Viestiketjun aloittaja Yksi ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
Yksi ihmettelijä
Kirjoittelin jo vähän alle viikko sitten tänne, kun silloin viikko oviksesta mulla oli jotain ihmeellistä runsasta verenvuotoa 3-4 päivää. Ajattelin että hormonitoiminnan häiriö, ja niin ajatteli gynekin kun kyselin sähköpostilla asiaa. Vuoto piti 2 päivää taukoa (viikonlopun) ja alkoi maanantaina uudestaan, nyt joka päivä on tullut vähän.. ja tuo on koostumukseltaan siis erilaista kuin kuukautisveri, verisempää. Ja haisee omituiselle :S Mitä ihmettä tämä on, menkkojen pitäisi alkaa 4 päivän päästä, tosi kiva vuotaa verta 3vko putkeen =(

Voiko rautatablettien syömisestä tulla tällaista? Jos mulla on liikaa rautaa veressä..? Tuo nimittäin haisee jotenkin tosi "rautaiselle". Kiitos taas jos joku tietäisi mistä voisi olla kyse..
 
"a p"
Eikö muilla ole mitään kokemuksia mitä tuollainen vuoto voisi olla? :/ En viitsisi gyneä koko ajan häiriköidä, kun kerta sanoi että jos tuo on vaan jotain hormonihäiriötä.. mutta silti stressaa ja ihmetyttää mikä on.
 
"a p"
Minä ottaisin yhteyttä gyneen, itse ainakin pelästyisin jos 3 viikkoa vuotaisin. Varsinkin, jos vuoto jotenkin erikoisen hajuista.
Kiitos vastauksesta. Nyt siis 2. vko menossa. Taisin muistaa äsken väärin, tämä alkoi siis parin päivän päästä ovulaatiosta eikä viikko ovulaatiosta. Eli 2vko "ihmevuotoa" ja jos menkat tulevat silloin kun pitäisi vielä viikko niitä päälle :(

Olisi kyllä kiva tietää mitä tämä on, mutta tuntuu nololta kun jo kerran kysyin ja sanoi että ei se varmaan mitään ole, ja milläs tätä tutkii - ei kai siellä kuitenkaan mitään "näy". Papa on otettu ihan vasta ja oli onneksi nega.
 
An
Saako kysyä, minkä ikäinen olet?
Kyllä mielestäni vuotohäiriöt tulisi aina tutkia. Usein kyseessä harmittomat hormonihäiriöt tms, mutta pahanlaatuisuus olisi syytä sulkea pois.

Gynekologi voi ainakin ultrata, näkyykö kohdussa myomia tms, mikä voisi vuotoa selittää, ja tarpeen tullen ottaa näytteen kohdun limakalvolta.
 
sabb
Mulla oli saman kaltaista.... lokakuun alussa 10 päivää ihme tuhruvuotoa, kolme päivää taukoa ja sitten alkoi taas tiputtelemaan. Tänään kävin gynellä, keltarauhashormonia vaan, niin se loppuu ja sitten odotellaan normaalia kiertoa. Mä jo pelkäsin vaikka mitä.
 
"a p"
23 olen. Siis tuo voi johtua keltarauhashormonista vai keltarauhashormoni auttaisi tuohon? Ultra tehtiin pari viikkoa sitten (satuin käymään tarkastuksessa) ja mitään ei näkynyt silloin.
 
"a p"
Käytätkö mitään ehkäisyä, joka voisi tuon selittää?
Hormonikierukka oli vähän aikaa sitten, nyt ei ole mitään. Eli voi olla että sen kierukan puute on laittanut oman elimistön sekaisin? Sillä mietin jos keltarauhashormonin muutos voisi olla selityksenä.. Toivottavasti onkin, googlettamalla löytyy vaan liikaa artikkeleita kaikenmaailman sukupuolitaudeista ja syövistä jotka voivat olla syynä, joskin mulla on ollut sama mies jo 5 vuotta joten en usko että yhtäkkiä sellaistakaan olisi tullut.
 
"Mintus"
Käy gynekologilla ja vaadi että tutkitaan kunnolla. Minä vuosin muutama vuosi sitten aika rankasti ja viikkokausia ravasin lääkärillä. Söin hormoneja eikä mikään auttanut. Kunnes eräs ei vielä valmis gyne keksi ottaa raskaustestin ja mulla olikin tuulimunaraskaus, sitten vain pika pikaa kaavintaan ja johan loppuivat "hormonihäiriöt".
 
An
[QUOTE="a p";22288068]Hormonikierukka oli vähän aikaa sitten, nyt ei ole mitään. Eli voi olla että sen kierukan puute on laittanut oman elimistön sekaisin? Sillä mietin jos keltarauhashormonin muutos voisi olla selityksenä.. Toivottavasti onkin, googlettamalla löytyy vaan liikaa artikkeleita kaikenmaailman sukupuolitaudeista ja syövistä jotka voivat olla syynä, joskin mulla on ollut sama mies jo 5 vuotta joten en usko että yhtäkkiä sellaistakaan olisi tullut.[/QUOTE]

Keltarauhasen vajaatoiminta on ainakin yksi vuotohäiriöiden syy, eli teoriasi keltarauhasen muutoksesta voisi olla ihan looginen. Mutta voisithan silti soittaa gynekologille ja jutella vielä asiasta?
 
"a p"
[QUOTE="Mintus";22288142]Käy gynekologilla ja vaadi että tutkitaan kunnolla. Minä vuosin muutama vuosi sitten aika rankasti ja viikkokausia ravasin lääkärillä. Söin hormoneja eikä mikään auttanut. Kunnes eräs ei vielä valmis gyne keksi ottaa raskaustestin ja mulla olikin tuulimunaraskaus, sitten vain pika pikaa kaavintaan ja johan loppuivat "hormonihäiriöt".[/QUOTE]

Hui.. täytynee tosiaan käydä, jospa tuohon vuotoon joku syy olisi. Toivottavasti ei olisi tuollainen syy kuitenkaan :(
 
"a p"
Kiitos vastauksista kaikille. Täytynee ihan oman mielenrauhani vuoksi kysellä gyneltä vielä uudestaan, toivotaan että olisi vain tuo keltarauhashormonin väheneminen syynä mutta jos onkin jotain pahempaa :/

Onko muilla ollut epämääräistä vuotoa viikkotolkulla hormonikierukan poiston jälkeisinä kuukausina ennen kuin elimistö on taas tottunut? Ainakaan minua ei varoitettu mistään tuollaisesta oireesta poiston yhteydessä..
 
"a p"
[QUOTE="Majuri";22287957]Verisyöpää sulla?[/QUOTE]

Jaa multa oli tällainen vastaus mennyt ihan ohi. Ehkä Majuri voisi pikkuhiljaa keksiä itselleen jotain hieman rakentavampaa tekemistä.. jostain kumman syystä kaipaan tässä asiassa enemmänkin a) naisten tai b) lääketieteestä tietävien kommentteja / kokemuksia. Majuri ei taida olla kumpaakaan?
 
"SSS"
[QUOTE="a p";22288261]Jaa multa oli tällainen vastaus mennyt ihan ohi. Ehkä Majuri voisi pikkuhiljaa keksiä itselleen jotain hieman rakentavampaa tekemistä.. jostain kumman syystä kaipaan tässä asiassa enemmänkin a) naisten tai b) lääketieteestä tietävien kommentteja / kokemuksia. Majuri ei taida olla kumpaakaan?[/QUOTE]

Neiti Majuri on pjersiistä :LOL:
 

Yhteistyössä