En tahtoisi mennä työllisyyskursseille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *avaa sateenvarjon*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

*avaa sateenvarjon*

Vieras
tai tahtoisin kyllä, mutta ongelma on, että sillä kurssilla on oikeasti 4 päivää heinäkuussa lomaa, muuten ei yhtään...

Olen yh ja mulla ei ole mummoja, joille saisin 2 lasta hoitoon eli he olisivat sitten oikeasti koko kesän miinus nuo 4 päivää (+ varmaan juhannusaatto) hoidossa. Ehkä kummit ottaisivat viikoksi, mutta enempää hoitajia ei ole. Toinen menee eskariin ensi syksnä eli on nyt 5 ja toinen on nyt 3.

Onko kaikki työllisyyskurssit tuollaisia?

Toisaalta ymmärrän tuon, mutta oletettaen että työllisyyskurssia sulle tarjotaan et tällä hetkellä ole missään töissä tai koulussa? Eli teillähän on siis ollut lomaa nyt? Samahan se työssäkäyvillä on, ei heilläkään välttämättä sen enempää lomaa kesällä ole ja lapset hoidossa silloin. Voin olla vähän pönttö mutten nää ongelmaa:snotty:
Mä olen ainakin huomannut sen että oma lapsi on viihtynyt hyvin hoidossa kotonaoloaikojen ( esim.kesäloma) jälkeen :) Meidän mukulan mielestä kotona on tylsää ja hoidossa näkee kavereita :)
Sinuna kyllä menisin.

Onhan se lomattomuus tylsää, mutta mä ainakin just haluan tuollaiselle kurssille, sillä uskon sen olevan paras keino päästä takaisin työelämään kotiäitivuosiien jälkeen.

Niin, eli haluat jatkaa kotona laiskana olemista.:/ Ei tuo tahti kuulosta työelämään verrattuna mitenkään erilaiselta. Ja tuon kautta voit ihan oikeasti työllistyä. En usko, että juhannusaattona on ainakaan koko päivää kurssia.

En mä saa sitä, ei työkkäri mua ole sinne pakottamassa... se vaan ehkä edistäisi työllistymistäni, mutta aloite ei tullut työkkäriltä. Keskusteltiin yleisesti mitä voisi esim. opiskella ja omaa alaani oli tuo yksi kurssi, tulossa joskus vuodenvaihteen jälkeen. Eli ei mun mielestä ole karenssin paikka.

Toisaalta ymmärrän tuon, mutta oletettaen että työllisyyskurssia sulle tarjotaan et tällä hetkellä ole missään töissä tai koulussa? Eli teillähän on siis ollut lomaa nyt? Samahan se työssäkäyvillä on, ei heilläkään välttämättä sen enempää lomaa kesällä ole ja lapset hoidossa silloin. Voin olla vähän pönttö mutten nää ongelmaa:snotty:
Mä olen ainakin huomannut sen että oma lapsi on viihtynyt hyvin hoidossa kotonaoloaikojen ( esim.kesäloma) jälkeen :) Meidän mukulan mielestä kotona on tylsää ja hoidossa näkee kavereita :)
Sinuna kyllä menisin.

Mä olen töissä, mutta en vakituisissa, pätkiä, välillä työtön, ja tämä ehkä edistäisi vakituisempaa työllistymistä. Näin on jatkunut nyt yli vuoden, lapset ovat olleet hoidossa siis elokuusta 2009 ja isompi oli pari krt viikossa kerhossa siiinä aiemmin.

Meillä viihtyvät kyllä kotona ja vastustavat kun pitää mennäkesäloman jälkeen hoitoon.

Mies jätti meidät kesällä 2009 ja ei osallistu lainkaan, ei halua tavata jne. Löytyi uusi nainen.

Emme siis lomaile nytkään tai ole siis kotona, en ole kotiäiti. Viime kesänä pätkä loppui jussina ja vein elokuun alussa hoitoon ja menin töihin.

[QUOTE="eeeee";22234927]Onhan se lomattomuus tylsää, mutta mä ainakin just haluan tuollaiselle kurssille, sillä uskon sen olevan paras keino päästä takaisin työelämään kotiäitivuosiien jälkeen.[/QUOTE]

Sehän siinä on, että varmaan siitä olisi hyötyä. Tosin en ole kotiäiti.

Mutta tiedän kuinka raskasta se kesä on varahoitopaikassa jne. sitten lapsille.

[QUOTE="vieras";22234982]Niin, eli haluat jatkaa kotona laiskana olemista.:/ Ei tuo tahti kuulosta työelämään verrattuna mitenkään erilaiselta. Ja tuon kautta voit ihan oikeasti työllistyä. En usko, että juhannusaattona on ainakaan koko päivää kurssia.[/QUOTE]

En ole kotona laiskana nytkään. Tai just nyt oon, kun nuorempi on kuumeessa,mutta noin ylipäätään.

Eilen kävin juttelemassa opintoneuvojan kanssa pikaiseen. Kohta pätkä loppuu, ja käyn ilmottautumassa.

Jos tilanne lasten kannalta olisi tosi huono, niin sitten varmaan kannattaa jättää menemättä kurssille. Toisaalta jos itse ajattelen sun asemassa oloa, niin voisi olla helpottavaakin kun tietää että jonkun aikaa ainakin tietää mitä tekee eikä joudu taistelemaan pätkätöiden kanssa.

Mutta kun sun työtilanne kurssin ansiosta paranee, niin lapsillekin siitä on etua! Reippaasti kurssille vaan, jos uskot kurssin olevan hyödyllinen. Niitä hömppäkursseja ei tietty kannata käydä.

Joo, olisi etua. Mutta paraneeko se tosissaan niin sen jälkeen on edes vuoden parin pätkiä tai ihan vakituinen työsuhde, sitä ei tiedä kukaan.

Itse kurssi on ihan asiallinen alan kurssi, ei hömppää tai miten teet hakemuksen-kurssi.

Jos tilanne lasten kannalta olisi tosi huono, niin sitten varmaan kannattaa jättää menemättä kurssille. Toisaalta jos itse ajattelen sun asemassa oloa, niin voisi olla helpottavaakin kun tietää että jonkun aikaa ainakin tietää mitä tekee eikä joudu taistelemaan pätkätöiden kanssa.

Meillä ei ole avuliaita hoitajia liiaksi, kurssi on joka päivä koko päivän + matkat eli hoitopäivä olisi lähes 10 h. Kotiin pääsisivät viiden jälkeen, jos ei pidä käydä kaupassa. Ja nukkumaan olisi mentävä jo klo 20 että jaksaa nousta aamulla. Tuossa 3 tunnissa ei meillä ehdi esim. uimarannalla käymään jos ei tosiaan vaan käväise. ja kun ottaa huomioon, että syötäväkin on, niin vapaata leikki-ulkoilu-aikaa on varmaan 2 h / arki-ilta. Viikonloput toki vapaat uintiin jne.

Kyllä mä yksin jaksaisin yhden kesän "uhrata" esim. jos saisin uuden työpaikan ja lomaa olisi eka kesänä tosi vähän. Mutta silloinkin voi ottaa esim. viikon palkatonta lomaa siihen, kun tietää miten rahat tulee jatkossa.

Etuna on tosiaan sekin, että on selvät sävelet sitten kuukausia ja kyllä se varmaan vähän auttaa jatkossa. Mutta mitään taetta ei ole, että sieltä saa uuden työpaikan.

Koko kesä lienee eri kuin edes 2 viikkoa- kuukausi. Meillä tulisi se 4 päivää, ehkä juhannusaatto, ja ehkä kummit ottaisivat viikoksi (maksimissaan).

Harmihan se on, ettei lomaa ole. Ei mullakaan ole nyt syyslomaa, ei ole joululomaa, ei ole kesälomaa. Niitä vapaita voidaan saada etäopiskelupäiviksi, muttei montaakaan päivää. Nyt jo stressi päällä miten järjestetään isommalle joululoman ajaksi joku "vahti".

Koko kesä lienee eri kuin edes 2 viikkoa- kuukausi. Meillä tulisi se 4 päivää, ehkä juhannusaatto, ja ehkä kummit ottaisivat viikoksi (maksimissaan).

Kaksi viikkoa on melkein yhtä paljon kuin viikko ja neljä päivää. Lisäksi kesällä tarhassa olo on lapsille rentoa eri tavalla, ainakin meiidän lapset kävivät retkillä, tarhan pihalle tuotiin sadettajia, leikittiin talttaleikkejä jne. Kaksi kesää viettivät omanikin hoidossa kun opiskelin.

[QUOTE="eeeee";22234927]Onhan se lomattomuus tylsää, mutta mä ainakin just haluan tuollaiselle kurssille, sillä uskon sen olevan paras keino päästä takaisin työelämään kotiäitivuosiien jälkeen.[/QUOTE]

Opiskella voi myös ihan normi kouluissa ei tarvi kesää siihen käyttää.

Harmihan se on, ettei lomaa ole. Ei mullakaan ole nyt syyslomaa, ei ole joululomaa, ei ole kesälomaa. Niitä vapaita voidaan saada etäopiskelupäiviksi, muttei montaakaan päivää. Nyt jo stressi päällä miten järjestetään isommalle joululoman ajaksi joku "vahti".

Joo, sekin vielä... onneksi ensi vuonna vanhempi on vielä eskarilainen ja tuo kurssi kai päättyy marraskuussa.

Mutta töissäkään ei ole vapaata, ainakaan niin paljon kuin koululaisilla. Kesälomat tulevat olemaan vaikeita sitten pikkukoululaisaikaan. Onneksi täällä on jotain päiväleiritoimintaa, jota on sitten pakko käyttää. Joululomakin on koulusta pitkä.

Aion kyllä ehdottaa sitten koululaisiässä lasten kavereiden vanhemmille, jos otan jonkun kaverin hoitoon päiväksi omaksi lomakseni esim. viikoksi, niin voisiko oma olla jonkun kaverin vanhempien kanssa toisen viikon, jos lomat olisivat eri aikaan... Päiväkoti-ikäisten kanssa musta on hankalampaa ehdotella tätä.

[QUOTE="vieras";22237827]Kaksi viikkoa on melkein yhtä paljon kuin viikko ja neljä päivää. Lisäksi kesällä tarhassa olo on lapsille rentoa eri tavalla, ainakin meiidän lapset kävivät retkillä, tarhan pihalle tuotiin sadettajia, leikittiin talttaleikkejä jne. Kaksi kesää viettivät omanikin hoidossa kun opiskelin.[/QUOTE]

Varmaa ei ole siis kuin se 4 päivää. En ole vielä kysynyt, ottaako kummit noita päiväksikään.

Meillä se päivystävä päiväkoti vaihtuu vuosittain, mutta oma se ei tule olemaan, koska viime kesänä meidän päiväkoti oli se. Lähinnä sehän siinä lapsia stressaa, uusi ympäristö, uudet hoitajat, uusi ryhmä...

[QUOTE="vieras";22237840]Opiskella voi myös ihan normi kouluissa ei tarvi kesää siihen käyttää.[/QUOTE]

No mä etukäteen kuvittelin, että noilla työllisyyskurseillakin oli muutaman viikon kesätauko. Mutta ei tietenkään, eihän kakkosluokan kansalainen tai hänen lapsensa mitään lomaa tarvitse.

Yhteistyössä