En sitten saa nähdä hyvän ystäväni vauvaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmissaan

Vieras
Todella hyvälle ystävälleni ja lapseni kummille on n. kuukausi sitten syntynyt lapsi en ole nähnyt häntä vielä kertaakaan. Olen muutamia kertoja kysynyt voisinko mennä kylään katsomaan vauvaa, kun en viitsi tuputtaa itseäni kylään, kertaakaan ei ole käynyt eikä meitä ole sinne kertaakaan pyydetty kylään. He eivät ole voineet lähteä mihinkään lapsen kanssa niin en ole voinut pyytää heitä meillekkään. Nyt lapsellani on synttärit parin viikon päästä ja tietysti kutsuin kummin, niin hän ilmoitti että tulee kyllä mutta ei ota vauvaa mukaan. Oon ihan ihmeissäni että miksi en saa lasta nähdä, hän tuli meille silloin kun minun lapseni syntyi niin varmaan muutama päivä sen jälkeen kun oltiin sairaalasta päästy. Mistä ihmeestä tämä ystäväni käytös johtuu? Kun tiedän että heillä on muitakin kavereita kylässä käynyt, mutta minä en saa mennä.

ehkä sitä pelottaa ettei vauva saa vaan mitään bakteeria tai tartuntaa, varsinkaan synttäreiltä missä on paljon väkeä, Pieni vauva kipeänä ei ole mikään helpoin asia.

Mitäs jos vauvalla on joku erikoisuus sattunut, huulihalkio tms, ja vanhemmat eivät siksi halua esitellä vauvaansa, peläten arviointia kauhistelua pettymystä. mm

No ettei ois yhtä vainoharhainen ja pöpökammoinen tyyppi kun eräs tuttava. Niiden vauvaa ei oikeen kukaan saanu nähdä, ei se akka päästänyt edes vauvan isän siskoa tai vanhempia katsomaan vauvaa ollenkaan. En kyllä ymmärrä sitä miestäkään, et miten se tollanen tossukka on...

ehkä sitä pelottaa ettei vauva saa vaan mitään bakteeria tai tartuntaa, varsinkaan synttäreiltä missä on paljon väkeä, Pieni vauva kipeänä ei ole mikään helpoin asia.

Mitäs jos vauvalla on joku erikoisuus sattunut, huulihalkio tms, ja vanhemmat eivät siksi halua esitellä vauvaansa, peläten arviointia kauhistelua pettymystä. mm

Ei ole mitään tollasta. Ja kun heillä muitakin kavereita käy ja monilla on myös lapsia. Niin tietysti toi on ihan ymmärrettävää että ei halaua tuoda paikkaan missä on paljon ihmisiä. Ja olemme olleet hyviä ystäviä todella kauan tarhasta asti, niin nyt ei kylään saa sitten mennä.

Kun teillä kerran on noin pitkä yhteinen historia takana, niin eikö noin läheiseltä ystävältä voisi ihan suoraan kysyä, että mikä on ongelman nimi ja kertoa omista tunteistaan.

No siellä synttäreillähän voit hänen kanssaan sopia jonkun tapaamisajan face-to-face, mutta jos hän ei tunnu halukkaalta, voit sanoa "huumorilla" (jos et suoraan kehtaa sanoa), että tuntuu siltä ettei hän halua koko vauvaa sulle näyttääkään...

No jos on todella hyvä ystävä, ni eikö voi kysyä suoraan?

Sit tulee mieleen ihan vain sellanen et pidätkö kuin puhtaudesta huolta,,jos hänen mielestään oot sottapossu, ja hysteerikkoa pelottaa mahdolliset pöpöt joita tuot mukanas.
Tai sit vauva on monin vastasyntyneiden tavoin ruma, ja sä oot suorasananen (mikä taas ei kyl passaa ton suoraan kysymisen kaa yksiin)

Mulla on ihan järkyttävän paha mieli. Hänellä oli rankka raskaus ja mä olin hänen tukena koko ajan, kuuntelin ja autoin kaikin tavoin miten vaan pystyin. Sitten järjestin hänelle vauvakutsut, että saisi jotain kivaa ajateltavaa silloin kun oli rankkaa. Ja nyt on tilanne tämmönen. Tuntuu ettei hän arvosta meidän ystävyyttä yhtään kun tollee vaan häviää kun lapsi tulee. Tiedän että joillekkin se on tosi mullistavaa saada lapsi, mutta silti. No ei kai tässä muu auta kun sanoa suoraan hänelle miltä musta tuntuu. Olin niin innoissaan hänen puolestaan tuosta vauvasta ja nyt mä en saa edes nähdä häntä.

No jos on todella hyvä ystävä, ni eikö voi kysyä suoraan?

Sit tulee mieleen ihan vain sellanen et pidätkö kuin puhtaudesta huolta,,jos hänen mielestään oot sottapossu, ja hysteerikkoa pelottaa mahdolliset pöpöt joita tuot mukanas.
Tai sit vauva on monin vastasyntyneiden tavoin ruma, ja sä oot suorasananen (mikä taas ei kyl passaa ton suoraan kysymisen kaa yksiin)

Kyllä mä ihan normaalisti pidän puhtaudesta huolta enkä oo mikään sottapossu. Ja hän kyllä tietää että vaikka lapsi ois kuinka ruma niin mä en sitä rupeais haukkumaan pidän lapsista ihan älyttömästi eikä tulis mieleekään alkaa haukkumaan toisen lasta.

[QUOTE="vieras";23736797]Miehesi on lapsen isä ja tuo "ystävä" pelkää sinun huomaavan asian? Joka tapauksessa hän voi olla hyvä ystäväsi, mutta sinä et merkitse samaa hänelle.[/QUOTE]

No tota en ihan usko että mun mies on lapsen isä.:D Mutta joo toi voikin olla totta että mä en ole hänelle yhtä tärkee.

Siis siellä on käynyt muita vieraita? Mun siskon ekan vauvan kanssa tuli kaikenlaisia väärinkäsityksiä. He ottivat kirjaimellisesti sairaalan ja neuvolan ohjeen ettei kahden ekan kuukauden aikana pitäisi liikkua vauvan kanssa ihmisten ilmoilla, eivät sitten liikkuneet kotoa kuin neuvolaan. Eivät kutsuneet ketään kylään kun olettivat että ihmiset tulevat kutsumattakin, ainakin kysyvät sopiiko tulla torstaina. Jos sukulainen tai kaveri sanoi puhelimessa että olisi kiva tulla katsomaan vauvaa niin senkään perään ei kysytty että koska haluasitte tulla.

Monet sitten tulkitsi sen ettei he halua vieraita ja jäivät odottelemaan kutsua. Osa loukkaantuikin kun heitä ei kutsuttu. Sisko miehineen sitten loukkaantui näille ketkä eivät olleet kiinnostuneet edes käymään vauvaa katsomassa.

[QUOTE="vieras";23736915]Siis siellä on käynyt muita vieraita? Mun siskon ekan vauvan kanssa tuli kaikenlaisia väärinkäsityksiä. He ottivat kirjaimellisesti sairaalan ja neuvolan ohjeen ettei kahden ekan kuukauden aikana pitäisi liikkua vauvan kanssa ihmisten ilmoilla, eivät sitten liikkuneet kotoa kuin neuvolaan. Eivät kutsuneet ketään kylään kun olettivat että ihmiset tulevat kutsumattakin, ainakin kysyvät sopiiko tulla torstaina. Jos sukulainen tai kaveri sanoi puhelimessa että olisi kiva tulla katsomaan vauvaa niin senkään perään ei kysytty että koska haluasitte tulla.

Monet sitten tulkitsi sen ettei he halua vieraita ja jäivät odottelemaan kutsua. Osa loukkaantuikin kun heitä ei kutsuttu. Sisko miehineen sitten loukkaantui näille ketkä eivät olleet kiinnostuneet edes käymään vauvaa katsomassa.[/QUOTE]

Niin ehkä teidänkin välillä vallitsee nyt jokin väärinkäsitys. Oletko kysynyt "voinko tulla silloin ja siihen aikaan"?

Ehkä hän olettaa sun olettavan pääseväs kummiksi lapselle, eikä tahdo nyt kovin olla tekem,isis ettei joudu sua sit pyytään.
Tuli vain tost mieleen et jso ette oo yhstävyyden kaa ihan samoil linjoil.

[QUOTE="vieras";23736915]Siis siellä on käynyt muita vieraita? Mun siskon ekan vauvan kanssa tuli kaikenlaisia väärinkäsityksiä. He ottivat kirjaimellisesti sairaalan ja neuvolan ohjeen ettei kahden ekan kuukauden aikana pitäisi liikkua vauvan kanssa ihmisten ilmoilla, eivät sitten liikkuneet kotoa kuin neuvolaan. Eivät kutsuneet ketään kylään kun olettivat että ihmiset tulevat kutsumattakin, ainakin kysyvät sopiiko tulla torstaina. Jos sukulainen tai kaveri sanoi puhelimessa että olisi kiva tulla katsomaan vauvaa niin senkään perään ei kysytty että koska haluasitte tulla.

Monet sitten tulkitsi sen ettei he halua vieraita ja jäivät odottelemaan kutsua. Osa loukkaantuikin kun heitä ei kutsuttu. Sisko miehineen sitten loukkaantui näille ketkä eivät olleet kiinnostuneet edes käymään vauvaa katsomassa.[/QUOTE]

Joo käy muitakin vieraita. Meillä ei kyllä pitäisi olla tossa kommunikoinnissa mitään vikaa kun oon ihan suoraan kysyny että käviskö se tai se päivä ja aina on sitten tullut että ei käy tai ei oo tullut mitään vastausta. Oon siis kysyny varmaan kolme kertaa että käviskö kun en haluu tuppautua kun tosiaan noita muitakin vieraita käy. Mutta ei oo heiltä päin kertaakaan kuulunut kutsua kylään. Mä ja vähän tota ihmettelen että ei voi mihinkään vauvan kanssa lähteä, mutta jokainen tekee niinkun tekee. Ja kun ei meille synttäreille oo mitään iso sakkia tulossa ihan muutama lähisukulainen ja kummit niin ei täältä mitään ruttoa saisi.

[QUOTE="vieras";23737008]Ehkä hän olettaa sun olettavan pääseväs kummiksi lapselle, eikä tahdo nyt kovin olla tekem,isis ettei joudu sua sit pyytään.
Tuli vain tost mieleen et jso ette oo yhstävyyden kaa ihan samoil linjoil.[/QUOTE]

Tietää kyllä että tiedän etten ole pääsemässä kummiksi.:) Koska ollaan yhdessä siitä puhuttu keitä hän on pyytänyt kummeiksi.

[QUOTE="vieras";23737008]Ehkä hän olettaa sun olettavan pääseväs kummiksi lapselle, eikä tahdo nyt kovin olla tekem,isis ettei joudu sua sit pyytään.
Tuli vain tost mieleen et jso ette oo yhstävyyden kaa ihan samoil linjoil.[/QUOTE]

Hyvä arvaus! Jotain toista on pyydetty kummiksi ja tiedossa on, että ap luulee olevansa tärkeä ystävä.

[QUOTE="vieras";23737044]Hyvä arvaus! Jotain toista on pyydetty kummiksi ja tiedossa on, että ap luulee olevansa tärkeä ystävä.[/QUOTE]

Enkä mä nyt mikään ihan tyhmäkään ole. Kyllä mä ymmärrän että jos ei kummiksi ole pyydetty niin en oleta kummiksi pääseväni.

Yhteistyössä