En sitten päässyt pääsykokeisiin (amk) tuli lappu kotiin että pisteet ei riitä

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
:)
Joo minun kaverinikin yritti monta monituista kertaa hakea, mutta koskaan ei edes pääsykokeisiin päässyt. Minusta tuo on todella epäreilua ettei saa edes tilaisuutta, jos ei nuorena ole kiinnostnut niin paljon opiskella. Ihmiset aikuistuu ja opiskeluun voi motivoitua ihan erilailla, kuin nuorena. Mutta tsemppiä sinulle! Kyllä sinä vielä oman alasi löydät!

hyyy
Monet hakee vuosia!! Äläs heitä kirvestä kaivoon! Onko työkokemusta kahta vuotta? Hae amk aikuislinjalle. Me päästiin SH havussa kaikki pääsykokeisiin ja haastatteluun.

opistolainen
Mieheni haki muinoin lukemaan tietojenkäsittelyä ammattikorkeaan, eikä päässyt edes pääsykokeisiin. No, yliopistoon pääsi heittämällä, ja nyt on filosofian tohtori tietojenkäsittelytieteestä... Tsemppiä ja päättäväisyyttä, kyllä se siitä!

höh
Voi :hug:

Mä olen lähihoitaja ja hain aikuispuolelle sairaanhoitaksi, niin tuli kirje, että pohjakoulutus ei oo riittävä! WTF? Tiedän, että monet lähärit jatkaa sh:ksi. Miten niin ei oo riittävä? No, en sit alkanut asiaa selvittelemään, vaan taidan syksyn haussa hakea lukion papereilla (joilla olen moneen paikkaan jo päässytkin). Ajattelin nyt vaan kokeilla noilla uusimmilla todistuksilla. Huono idea vissiin.

höh
Alkuperäinen kirjoittaja hyyy:
Monet hakee vuosia!! Äläs heitä kirvestä kaivoon! Onko työkokemusta kahta vuotta? Hae amk aikuislinjalle. Me päästiin SH havussa kaikki pääsykokeisiin ja haastatteluun.
Mä en päässyt, vaikka on yli 2 vuotta työkokemusta :(

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
onpa outoa. olitko yheydessä sinne miksei ollu riittävä koulutus?

vieras
Tosi kurjaa. Mä olen yliopistossa linjalla jonne pääsi kaikki pääsykokeisiin. YO-papereilla olisin tuskin päässyt edes pääsykokeisiin jos niitä ois katsottu. Nyt kaikki nrot 3-5, joten tosi hyvin on opinnot mennyt.

höh
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
onpa outoa. olitko yheydessä sinne miksei ollu riittävä koulutus?
En ottanut yhteyttä, kun selvis, etten ehkä olis kuitenkaan voinu ottaa (töiden takia) opiskelupaikkaa edes vastaan. Syksyllä mulla on edessä vakinaistaminen, niin voi olla (ja onkin), että sitten haen monimuotokoulutukseen, jota käydään työn ohessa. Sinne ei voi hakea, jos ei oo vakituista paikkaa. Eli sit odotellessa :)

ap
Hain toimintaterapeutin ja sosiaalialan koulutukseen. Ammattikoulun papereilla jossa keskiarvo 3,5. En vaan tiiä, onneksi voi hakea myöhemmin uudelleen jonnekkin. Niin ja työssä olen ollut vuosia, mutta en kyseisellä alalla. Ikää alkaa olemaan 30 mittarissa.

.
sympatiat sulle ap, mäkin hain nyt opiskelemaan, mutta ei pisteet riittäneet hakuprosessin toiseen vaiheeseen :( Kyllä harmittaa, mutta pitää vaan sitten ensi vuonna hakea uudestaan. Ilmeisesti piti olla korkeempi keskiarvo tonne toimintaterapiaan ja sosiaalialalle :/ Ainahan voi yrittää korottaa numeroita, noi on niin tyhmiä noi Amk-haut kun ei millään meinaa ees pääsykokeisiin päästä ellei paperit oo tosi hyvät.

..
ymmärtääkseni toimintaterapiaan on paljon vähemmän aloituspaikkoja, paljon hakijoita. Joten pääsy on vaikeampaa.

mä hain kahdesti ennen kuin pääsin sh-linjalle. ekalla kerralla tyssäsi siihen kun sain psykologilta ykkösen. Jos sai ykkösen yhdestäkin pääsykokeiden osa-alueesta, ei päässyt.

Hain puolen vuoden päästä uudelleen. Ihan samat kokeet, psykologin valitsin toisin :D

Osanottoni. Kannattaa katsoa mihin AMKhon hakee. Mulla on amiskasta 2,7 ka:n paperit ja pohjakoulutuksena media-assitentti. Hain Iisalmeen opiskelemaan sairaanhoitajaksi ja pääsin sisään..sinne oli todella matala pistemäärä. Nyt sittemmin siirryin yhteishaun kautta Laureaan ja pääsin tuolla ka:lla pääsykokeisiin ja heittämällä sisään. Älä luovuta vaan hae ihmeessä uudelleen mikäli kiinnostaa!

...
Voi :hug:

Mä olen lähihoitaja ja hain aikuispuolelle sairaanhoitaksi, niin tuli kirje, että pohjakoulutus ei oo riittävä! WTF? Tiedän, että monet lähärit jatkaa sh:ksi. Miten niin ei oo riittävä? No, en sit alkanut asiaa selvittelemään, vaan taidan syksyn haussa hakea lukion papereilla (joilla olen moneen paikkaan jo päässytkin). Ajattelin nyt vaan kokeilla noilla uusimmilla todistuksilla. Huono idea vissiin.
Pitää olla 3-vuotinen koulutus ja ellei ole, lukiota tai muuta yleissivistävää koulua 1v.

Yhteistyössä