En sit saanukaan luovuttaa verta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vartooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vartooja

Aktiivinen jäsen
14.05.2004
15 713
0
36
JKL
Olin siis eilen kartsalla asioilla ja aattelin et samalla käyn luovuttaa verta... Mutta enpä sitten sanukaan vielä, kun oli se helikobakteeri ja siitä ei ole vielä sitä uusinta koetta otettu :headwall: Elikäs huhtikuussa olis uusintakoe ja sen jälkeen saisin luovuttaa ellen sitten joudu tähystykseen :kieh: Sitten tulee taas puol vuotta karenssia :headwall:
Mutta pääsinpähän ees juomaan sitä hyvää appelsiinimehua :laugh: Ja sain jumppakassinkin lähteissäin...

Niillä on tarkat ohjeet, ja täytyy olla ihan varmoja että ei ole riskejä, esim bakteeria ym.
Sehän on heidän vastuulla et millasta verta ottavat. Jos oiski jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mul on monta kertaa käyny niin, et mut on käännytetty ovelta :( Useimmiten siksi, että on ollut liian matala HB ja muutama kerta kun painoin liian vähän :/

No mullakin varmasti vielä lisäksi tuo painojuttu.. ku mäkin haluisin luovuttaa joskus verta :| Mitäs veriryhmiä teiltä löytyy?? Mulla Ab

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mul on monta kertaa käyny niin, et mut on käännytetty ovelta :( Useimmiten siksi, että on ollut liian matala HB ja muutama kerta kun painoin liian vähän :/

No mulla ei ole alhasen painon tai hb:n kanssa pelkoa :kieh: Mutta sitten on ollu muuten tän verenluovutushistorian kanssa karenssia karenssin perään että alkaa ottaa päähän... Johan mä pääsinkin kahesti luovuttaa synnytyksen jälkeen :kieh:

Kannattaa käydä SPR:n sivuilta katsomassa. Minäkin luulin, että nyt en saa enää ikinä luovuttaa, kun on tuo verenpainelääkitys, mutta eipä tuo este ollutkaan. Siellä sivuilla on hyvin ja selkeästi kerrottu millaisen sairaus tai lääkitys voi olla luuovuttajalla.

Minäkin käyn säännöllisen epäsäännöllisesti, nyt ollut pitkään käymättä imetyksen takia. Mun verta vaan harvoin tarvitaan, B plussaa näyttää aina olevan varastot täynnä.
Monesti käyn koululta ruokatunnilla, veripalvelu siinä samassa rakennuskompleksissa. Hyvät eväät siellä aina on :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kellään tietoa:
Saako verta luovuttaa jos on kilpirauhasen vajaatoiminta?

sinne mennessä pitää täyttää semmonen kyselylomake.Sit ne kattoo sen ja päätää kuka saa luovuttaa ja kuka ei...

Eli kannattaa mennä kokeilemaan ni siellä selviää.

www.spr.fi löytyy kans jotain tieoa asiasta