En saanut sairauslomalta palkkaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Olin viime kuussa sairauslomalla 3 viikkoa, ja nyt kun sain palkan, niin olin saanut vain 500e, joka vastaa vain reilun viikon palkkaa.. En ymmärrä, miksi en saanut normaalia palkkaa, kun kaikki todistuksetkin olen toimittanut ihan vaaditusti?

Kerran ollut niin, ettei palkkaa herunut. Tosin olin sairaalassa kun lapsi joutui sinne, siitä siis sairaslomatodistus. En kysellyt miksi eivät palkkaa maksaneet.

En ole uusi työntekijä, ja itse olin sairaana.. Eihän tuolla sumalla pysty kuukautta elämään. Meidän alan työehtosopimuksen mukaan palkkaa pitäisi maksaa 4 viikon ajalta, mutta vaikuttaako tähän se kun en kuulu liittoon?

Miten kauan työsuhteesi on kestänyt? Sairauslomapäivien joilta maksetaan palkka määrä riippuu työsuhteen kestosta. Pitemmässä sairauslomassa sun täytyy hakea Kelalta sairaspäivärahaa.

[QUOTE="Aapee";26111603]En ole uusi työntekijä, ja itse olin sairaana.. Eihän tuolla sumalla pysty kuukautta elämään. Meidän alan työehtosopimuksen mukaan palkkaa pitäisi maksaa 4 viikon ajalta, mutta vaikuttaako tähän se kun en kuulu liittoon?[/QUOTE]

Ei vaikuta, ota yhteyttä työnantajaan ja palkanlaskentaan ja kysy niiltä..

Riippuu todellakin mikä koodi sairauslomalapussa on ollut? Kaikista ei ole työnantajalla palkanmaksuvelvollisuutta. Kaiketi kelasta voi hakea korvausta tällaisen sairauden ajalta? Oletko toimittanut sairaslomatodistukset ajoissa? Jos ne ei ole vain ehtineet ajoissa ennen palkkojen maksua?

Olen ollut siis vajaan vuoden, eli työehtosopparin mukaan 4vkoa pitäisi maksaa palkkaa ja sitten vasta tipahtaa kelan rahoille. Yritin soittaa palkanlaskentaan, mutta eihän siellä vastattu :/ Tilinauhakaan ei ole vielä tullut.

oletko ollut miten paljon saikulla ennen tätä? Meillä ainakin voi olla vuoden aikana tietty määrä saikkupäiviä ja kun ne ylittyy, korvauksen maksu menee työnantajalta Kelalle

[QUOTE="alma";26111700]Rahoitu nyt, ja selvitä asia esimieheltäsi tai palkanlaskijalta. Luultavasti kyseessä on jokin ihan inhimillinen erehdys,eikä mikään "suuri kusetus".[/QUOTE]

No niinhän se oli.. Ne olivatkin vain hukanneet sairauslomatodistukseni, mutta löysivät nyt kun tarkemmin etsivät :D Olipa hassu tapaus!

Yhteistyössä