En saanut mitään joululahjaa mieheltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Itse oon aina muistanut miestä jouluna, synttärinä ja isänpäivänä, lisäksi ostan, kirjoitan ja lpostitan miehen puolesta sukulaisilleen ja ystävilleen aina synttäri- ja joulukortit.
Nyt oli ensimminen joulu kun en saanut mieheltä lahjaa, yhdessä ollaan oltu kohta 20 vuotta. Myöskään äitienpäivänä ei muistanut mitenkään, edes kahvia ei keittänyt. Synttärit unohti kokonaan, itse vihjasin asiasta synttäripäivän iltana, mies kyllä onnitteli mutta minkäänlaista lahjaa en saanut. Sanoi vaan jälkikäteen, ettei aikuiset tarvii paketteja. Äidilleen ostin miehen pyynnöstä kuitenkin 50euron herkkukorin, joten ei näköjään koske lahjattomuus äitiään.

Mies oli englannissa 5pvää työmatkalla ja saapui sieltä aatonaattona illalla kotiin. Olivat viimeisen päivän pyörineet lontoossa ostoksilla ja itselleen oli ostanut 100euroa maksavan viskipullon ja dödöä. Ajattelin että olis mulle tuonut edes jonkun hajuveden joululahjaksi kun tietää että edellinen pullo lähes tyhjä.

meillä on kans sovittu, ettei osteta aikuisille lahjoja. Yleensä ostetaan jotain isompaa joulun alla koko perheelle yhteiseksi. esim.ruokapöytä, kirjahylly tms.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25299722:
mä olen sitä mieltä, että aikuisten on turha ostella mitään lahjoja toisilleen. ja monessa tuttava perheessäni toimitaankin näin.

joo, tästä lähtien en miehelle kyllä osta ainuttakaan lahjaa.
Odotin vaan, että olis edes vaikka jotain ihan pientä hommannut.
Hoidan kuitenkin 100% yksin kodin ja lapset, mies ei tee kotona yhtään mitään.
Imuriin koskenut viimeks 3v sitten, edes astioitaan ei saa koneeseen laitettua vaan jättää kaikki tiskipöydälle. Hyvä kun saa perseensä pyyhittyä vessassakäynnin jälkeen. Eilen töistä kotiin mennessäni sain heti pistää täpötäyden astianpesukoneen päällee, viedä roskiksest ulos ja alkaa tekemään lapsille ruokaa. 13v oli tehnyt itselleen ja pikkuveljelleen aamupalat ja ukko avas päivällä suklaarasian kun lapsille tuli nälkä. Ei jaksanut edes ruokaa laittaa mikroon. Eli meillä vaikka meen illalla 12 tunnin työpäivän jälkeen kotiin saan alkaa esim pesemaan hiekkasia ja mutaisia kurahousuja eteisen lattialta kun mies ei oo edes niitä saanut huuhdottua kun on hakenut muksun tarhasta.

Imuriin koskenut viimeks 3v sitten, edes astioitaan ei saa koneeseen laitettua vaan jättää kaikki tiskipöydälle. Hyvä kun saa perseensä pyyhittyä vessassakäynnin jälkeen. Eilen töistä kotiin mennessäni sain heti pistää täpötäyden astianpesukoneen päällee, viedä roskiksest ulos ja alkaa tekemään lapsille ruokaa. 13v oli tehnyt itselleen ja pikkuveljelleen aamupalat ja ukko avas päivällä suklaarasian kun lapsille tuli nälkä. Ei jaksanut edes ruokaa laittaa mikroon. Eli meillä vaikka meen illalla 12 tunnin työpäivän jälkeen kotiin saan alkaa esim pesemaan hiekkasia ja mutaisia kurahousuja eteisen lattialta kun mies ei oo edes niitä saanut huuhdottua kun on hakenut muksun tarhasta.
Olisiko se hajuvesipullo sitten korvannut tuon kaiken? Ymmärrän, että harmittaa, mutta näyttäisi kertomasi perusteella olevan jotain tärkeämpääkin vialla, kuin se, ettet saanut joululahjaa.

Aivan kuin olisin itse tämän kirjoittanut:( Kovasti jaksamista sinulle kohtalotoveri. Monesti tässä miettii, että antaako elämän luisua ohi tuollaisen miehen kanssa vai onko jossain parempaa?

Miehen kanssa sovittu ettei lahjoja ostella. Silti se suuttui kun ei saanut mitään. Aikuisten ei minun mielestä toisiaan tarvi lahjoa. Arkielämässä ne "lahjukset" osoitetaan eikä pyhäpäivinä.

• Tykkää
Reactions: Tara74
Muistan hyvin tuon marttyyrivaiheen...

Helpottaa, kun lakkaa olemasta marttyyri ja sanoo ihan suoraan, mitä tahtoo. Ja lakkaa tekemästä asioita miehen puolesta -sen sijaan käskee sen ukonkin tehdä oman osuutensa. Ihan totta: jos sä vuosikausia huolehdit miehestäsikin kuin lapsista, niin toki hän sille asteelle jääkin. En minäkään vaivautuisi jos joku suosiolla vaivautuisi minun puolestani.

Mua kyllä myös harmittaa, että itse en ole juuri koskaan saamapuolella. Tänä vuonna en sentään miehen puolesta hänen sukulaisiaan lahjonut (paitsi äidin ja isänäidin..), mutta jooh. Kiva nähdä vaivaa kaikkien muiden edestä ja lähteä vielä ajamaan päiväseltään pitkää matkaa, että voisi ilahduttaa muita, ja itselle jää vain paha mieli, kun kukaan ei muista.

Ei sillä, saan kyllä iloa lapsista ja heidän lahjoistaan, mutta kuitenkin.

Höh, nyt menit pilaamaan hyvän lahjakeskustelun yleisellä marmatuksella;)

Ei aikuisten tarvitsekaan ostella lahjoja toisilleen, mutta jos sellainen on ollut aikaisemmin tapana, niin tuntuu oudolta että toinen on se yksipuolisesti lopettanut. Sinuna olisin loukkaantunut ja ottaisin asian puheeksi. Kysy miksi mies on aikaisemmin ostanut lahjoja, mutta lopettanut sen yhtäkkiä. Selvitä kertooko tuo parisuhteen huononemisesta. Vaikka en itsekään niin perusta lahjoista, niin minusta on tosi kiva kun mies tuo työmatkoilta jotain tuliaista. Minusta on törkeää jos mies on pyörinyt Lontoon keskustassa, eikä saa sieltä tuotua mitään vaimolleen!

En itsekään saanut mieheltä mitään. Mutta hän oli töissä ja ei ole edes syömässä ehtinyt käydä viime viikolla ruokatunneilla. lapsille hankki lahjat (ne mitkä ostettiin gigantista, minä ostin loput, pienemmät).

Jos oma mies olisi yhden päivän kuluttanut lontossa shoppaillen ja ostanut itselleen ja ei minulle, niin kyllä pitäisin itsekkäänä tai sitten ei arvostaisi minua yhtään.

Kuulostaa kuin olisi suurempiakin ongelmia kuin joululahjan puuttuminen.

Mutta juu, en itsekään saanut mieheltä mitään kun oltiin sovittu ettei osteta nyt toisillemme lahjoja. Oli vähän hankalaa järkkäillä noita shoppailureissuja joulun alla ja riitti kun saatiin lahjat omille lapsille, kummilapsille ja äidilleni.

Jätä tosiaan mies lahjomatta ja passaamatta, ihan tyynesti vaan.
Toi miehen käytös lahjattomuutta lukuunottamatta kuulostaa kovin tutulta.. Olen sanonut miehelle että teen kotityöt kun olen nyt lapsen kanssa kotona, mutta homma on mennyt siihen kuten teilläkin, että perseenkin saisin varmaan pyyhkiä. Ei siinä/tässä auta muu kuin keskustella asioista.
Todella törkeää kaiken päälle jättää lahjatta!!!

Uusimmat

Yhteistyössä