En saa vakituista työtä - mistä etsiä vikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras vain

Vieras
Alkaa turhauttamaan tämä tilanne, kun en saa kuin määräaikaisuutta ja keikkatöitä.

Työni olen tietämäni mukaan tehnyt kuten pitääkin. En myöhästele tai pidä ylimääräisiä taukoja tai marise työtehtävistä; Olen jopa saanut useassa paikassa kehuja osaamisestani ja sktiivisuudestani

Mutta siitä huolimatta se ei tunnu riittävän siihen, että minut palkattaisiin vakituiseksi työntekijäksi mihinkään työpaikkaan.

Liekö sitten vika siinä, etten ole se iloinen, sosiaalinen, puhelias ja hauska ekstrovertti, josta kaikki pitävät, vaan tällainen hiljaisempi ja varautuneempi ihminen, joka on huono tutustumaan ihmisiin, Ja tuloksena on se, että minua ei palkata, koska olen pomon mielestä tylsä tyyppi.

Mitä luultavimmin olet liian huolellinen ja aktiivinen, sitäkin sattuu.

Joskus työkaverit valittaa hiljaisesta yksinahertajasta. Voivat esim. Tuumata, että eivät oikeen pidä työskentelytavoistasi.

Usko pois, kaikilla muilla on yhtä vaikeeta löytää vakkaripaikkaa.

Voiskohan yksi syy olla se, että etsit työtä paikoista joihin palkataan pätkä aikaisia työn tekijöitä
Voisitko ehkä yrittää paikkoja joihin otetaan pitkä aika työväkeä?

Vakituisten paikkojen määrä on usein rajallinen. Sellaiseen on mahdollista päästä vain, jos joku vakituinen lähtee pois. Kun firmalle tulee mahdollisuus palkata uusi työntekijä, niin usein he haluavat etsiä paikkaan jonkun erityisen tyypin, jolla on talosta puuttuvia erityistaitoja. Välillä tuntuu, ettei avoimiin vakinaisiin paikkoihin kelpaa oikein kukaan, kun etsitään supertyyppiä, jota ei ole olemassa.

Minkälaisella alalla olet? Jos olet jossain missä työskentelet yksin niin tuskin sinun iloisuudellasi on merkitystä. Mutta jos olet asiakaspalvelu hommissa tai joudut työskentelemään tiiviisti muiden ihmisten kanssa niin ymmärrän miksi sinua ei haluta vakkariksi. Kuka nyt haluaisi sellaista työkaveria. Paitsi tietysti ne jotka eivät itsekkään ole sosiaalisia mutta harvemmin sellaiset ovat johtavassa asemassa.

Vakinainen työ kuulostaa kovin tylsältä. Kuka nyt haluaisi istua samassa työpaikassa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Paljon kivempi kun on vaihtelua ja uusi työpaikka vähintään kerran vuodessa.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Vakinainen työ kuulostaa kovin tylsältä. Kuka nyt haluaisi istua samassa työpaikassa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Paljon kivempi kun on vaihtelua ja uusi työpaikka vähintään kerran vuodessa.

No, vaihtelu on toki kivaa, sitä en kiellä. Mutta se vaan käy stressaamaan, kun ei ole mitään varmuutta siitä, että saako sen uuden työpaikan vai ei.

Ja sellaiset suurimmalle osalle normaalit jutut, kuten nyt vaikka oma asunto (asuntolaina), luottokortti ja muut tällaiset jutut ovat melkoisen hankalia tai käytännössä mahdottomia saada ilman vakituisia palkkatuloja.

No, vaihtelu on toki kivaa, sitä en kiellä. Mutta se vaan käy stressaamaan, kun ei ole mitään varmuutta siitä, että saako sen uuden työpaikan vai ei.

Ja sellaiset suurimmalle osalle normaalit jutut, kuten nyt vaikka oma asunto (asuntolaina), luottokortti ja muut tällaiset jutut ovat melkoisen hankalia tai käytännössä mahdottomia saada ilman vakituisia palkkatuloja.

Ei se iso harmi ole asua vuokralla. Siinä ei ainakaan ole omaa pääomaa sidoksissa eikä riskejä jos ei muuttaessa saakaan asuntoa myydyksi ainakaan kohtuuhintaan tai jos asunto vaurioituu pahemmin.

Luottokortillakin on aika vähän käyttöä jos ei nyt sitten halua ottaa luottoa. Vaikka Mastercardin ilman luotto-ominaisuutta taas saa kuka vaan ja se toimii maksukorttina oikein hyvin.

Luottokortinkin saa, jos ei ole sössinyt luottotietojaan, ja on töissä, edes määräaikaisesti. Minulla on ollut luottokortti määräaikaisesta työpaikasta asti, vaikka välillä opiskelin pari vuotta täysin ilman tuloja. Ei sitä korttia pois oteta, jos hoidat asiasi kunnolla.

Yhteistyössä