En pysty kohtaamaan eksää, tapaamiset menossa oikeuteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totaalisenrikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

totaalisenrikki

Vieras
Vallankäyttö alkoi suhteessa jo 2008. Olen vuosien ajan käynyt psykologeilla, depressiokoulussa, vanhempainryhmässä, turvakodissa asumisyksikössä sekä avopalveluissa juttelemassa yli vuoden, nettiturvakodissa, soittanut sos.päivystykseen, narsistien uhrien tuki ry:n auttavaan puhelimeen, naisten linjalle, tukinaiseen, käynyt pari kertaa poliisilla.

Olen tehnyt l.valvojalle ehdotuksen lapsen tapaamisista niin, että vaihdot olisivat päiväkodissa. Mies on vetänyt asian oikeuteen, koska haluaa tulla oveni eteen, joka lukee hänen vaatimuksessaan.

Minä olen saanut elämäni hyvin järjestykseen ja voin todella paljon paremmin, mitä kauempana mies elämästämme on, mutta nyt olen taas ihan rikki. Kävin lastensuojelussa juttelemassa, kuka auttaa lähivanhempaa, kun etä kiusaa kaikin mahdollisin tavoin. Minä en pysty elämään, jos minun on kohdattava mies. Olen jo vuosia sitten saanut ohjeen psykiatriltakin ottaa rauhoittavaa silloin, jos joudun hänelle, hänen vallalleen, huudolleen, raivokohtauksilleen jne. alttiiksi. Muuten en ole koskaan mitään lääkityksiä joutunut käyttämään.

Voiko oikeus päättää, etteivät vaihdot olisi päiväkodissa tai muussa ulkopuolisessa tahossa ja mitä sitten, jos päättävät? Kukaan tuttu, läheinen tai ystävä ei halua vaihtohenkilöksi, koska kukaan ei halua olla miehen kanssa tekemisissä ja tietää myös, etteivät aikataulut koskaan pidä.

Tuntuu, että olen umpikujassa. Juristikaan ei voinut luvata, että vaihtoja pvkotiin saataisiin, vaikka hyvin toiveikas olikin.

meillä oli myös aikanaan nuo vaihdot ihan kamalia kun aina meni tappeluks kun esikon isän kanssa nähtiin ja silloin selvittelin tuota miten muuten vois menetellä vaihtotilanteissa ja minulle kerrottiin että sosiaalitoimesta ovat velvollisia hommaamaan ihmisen noihin vaihtotilanteisiin ettei lapsi kärsi vanhempien riidoita.
olisi siis mennyt niin että sossut hakevat lapsen kotoo ja toimittavat isälleen ja sitten taas toisinpäin.
tosin meillä sitten välit parani onneksi joten noihin toimiin ei lähdetty mutta nää oli siis jo valmiiksi kuitenkin puhuttu.toki meillä oli se että myös lapsen isä suostui tähän
onko teillä olemassa tapaamissopimus?
ajattelin vain että jos ei ole niin silloinhan voit sanoa miehelle että joko hakee tarhasta tai sitten ei ollenkaan.
kovasti voimia sinulle

Pyydät apua lastensuojelun puolelta soskusta.
Avohuollon tukitoimena sosku voi järjestää asian siten, ettei teidän tarvitse kohdata.
Käytännössä siis menee siten, että ulkopuolinen henkilö hakee lapset sinulta ja vie heidät isälleen ja toisinpäin.
Oman työni yhtenä työnkuvana on juuri tuo lasten saattajana toimiminen.

Tapaamissopimuksesta ollaan menossa oikeuteen, koska miehen mielestä estän tapaamiset vaatiessani vaihdot päiväkotiin.

Minä en pysty kohtaamisiin. Henkinen väkivalta ja aikanaan seksuaalinen väkivalta, tuhansien eurojen velkojen kautta taloudellinen väkivalta/kiristäminen, valtava alistaminen, mollaaminen, mustasukkaisuus ovat niin kipeinä mielessä ja alkoivat niin pian tutustumisen jälkeen, etten hyviä hetkiä edes pysty muistamaan. Oikeasti en jaksa elää, jos meidän on kohdattava. Jos oikeus ei tätä käsitä, niin en tiedä mitä teen - tai tiedän.

Juttelin eilen lastensuojelun johtavan työntekijän kanssa. Puoli vuotta sitten tein lastensuojeluhakemuksen, jotta lapsi ei joutuisi aistimaan henkistä väkivaltaa ja näkemään isän täydellisen asiatonta käytöstä äitiä kohtaan, mutta ei kuulu tämä heille.

Oikeasti pitää tapahtua jotain vakavaa, ennen kuin sitten kukaan huomaa mitään ja siitä luetaan sitten lehdistä ja ihmetellään, kun kukaan ei tehnyt mitään aikaisemmin.

No sun ei kannata oikeudesta ihan noin sitä asiaa esittää. Kerrot toki miten eksä käyttäytyy, kerro miltä se susta tuntuu mutta painota lapsen näkökulmaa. Lapselle on vahingollista et isä raivoaa äidille joka tapaamisen yhteydessä. Täytyyhän eksän myös pystyä perustelemaan miksi pitäisi juuri sun ovelle tuoda. Onko päiväkoti auki siihen aikaan kun teillä yleensä on vaihdot? Onko päiväkoti kohtuuttoman kaukana?

Tuomarin kanssa juttelin jo ja painotettiin molemmat lapsen etua. Lastensuojelustakin nimenomaan olen pyytänyt apua siihen, että miten voin suojella lasta henkiseltä väkivallalta. Ei ole lapsen edun mukaista missään tapauksessa.
En tiedä, onko lapsellekaan hyvä olla miehen kanssa, jonka elämänhallinta on vuosikausia ollut mitä sattuu, mutta se asia ei kuulu minulle, vaikka olen aina ollut yksinhuoltaja. Lapsen olot tai edes missä se on ei kuulu minulle tapaamisten aikana.
Päiväkoti ei ole silloin auki, mutta tapaamiset täytyy sopia niin, että vaihdot tapahtuvat aukioloaikoina. Mies ei ole vuosiin käynyt töissä, joten pitäisi onnistua. Minä en puolestani ole päässyt töihin, koska mies on ollut niin mustasukkainen ja koska työni on vuorotyötä eikä meillä ole vuoropäiväkotia. Päiväkotivaihdoilla mahdollistuisi minunkin työn tekemiseni, mutta se ei ole tässä pääasia.

[QUOTE="a p";26386113]Tuomarin kanssa juttelin jo ja painotettiin molemmat lapsen etua. Lastensuojelustakin nimenomaan olen pyytänyt apua siihen, että miten voin suojella lasta henkiseltä väkivallalta. Ei ole lapsen edun mukaista missään tapauksessa.
En tiedä, onko lapsellekaan hyvä olla miehen kanssa, jonka elämänhallinta on vuosikausia ollut mitä sattuu, mutta se asia ei kuulu minulle, vaikka olen aina ollut yksinhuoltaja. Lapsen olot tai edes missä se on ei kuulu minulle tapaamisten aikana.
Päiväkoti ei ole silloin auki, mutta tapaamiset täytyy sopia niin, että vaihdot tapahtuvat aukioloaikoina. Mies ei ole vuosiin käynyt töissä, joten pitäisi onnistua. Minä en puolestani ole päässyt töihin, koska mies on ollut niin mustasukkainen ja koska työni on vuorotyötä eikä meillä ole vuoropäiväkotia. Päiväkotivaihdoilla mahdollistuisi minunkin työn tekemiseni, mutta se ei ole tässä pääasia.[/QUOTE]

Lyheneekö eksän tapaamisaika jos vaihdot on päiväkodin kautta? Voiko eksä hakea pe iltapäivänä päiväkodista ja palauttaa sinne ma aamuna? Sä haet sitten päiväkodista iltapäivällä. Entäs viikolla käykö yökyläilyt samalla periaatteella? Mä tässä vaan ajan sitä takaa et mikä on eksä perustelu siihen et järjestely ei käy. Pelkkä se et häntä ei huvita tai et hänellä on oikeus saada tulla sun oven taakse, ei riitä.

Tapaamiset pitenevät yhdellä yöllä, jos on pvkoti vaihtopaikkana. Isä on ilmoittanut kirjallisesti, ettei pysty sitoutumaan lapseen, jos se haittaa hänen arkeaan (on töitä (ei ole ollut vuosiin), opintoja (yli 40-vuotias ihminen) yms.) ja ei ole lapsen edun mukaista nousta aamuisin niin varhain.

Lapsen edun mukaista ei ole myöskään tulla myöhään sunnuntaina, koska nukkuu autossa ja kukkuu illaan, rytmi on sekaisin, tosin sunnuntai-illan palautus ei ole koskaan onnistunut. Palauttaa miten sattuu huvittamaan sunnuntaina. Yhtäkään kertaa ei aiemman sopimuksen mukaan ole tarkasti palauttanut.

Riippuen missäpäin asut niin tapaamisvaihtoja voidaan hoitaa Ensi-ja turvakodin toimesta. Maksaa jokusen euron. Sosiaalitoimi ei yleensä sitä tee sillä heillä ei ole tiloja sellaisen asian hoitamiseen.

Myös päiväkodista voi mies hakea perjantaina ja tuoda vaikka ma aamuna jos asutte samalla paikkakunnalla.

Voit myös huolehtia itse sen kolmannen henkilön joka hoitaa vaihdon. Kyseessä voi olla kaveri tai sukulainen.

[QUOTE="noh";26386896]Riippuen missäpäin asut niin tapaamisvaihtoja voidaan hoitaa Ensi-ja turvakodin toimesta. Maksaa jokusen euron. Sosiaalitoimi ei yleensä sitä tee sillä heillä ei ole tiloja sellaisen asian hoitamiseen.

Myös päiväkodista voi mies hakea perjantaina ja tuoda vaikka ma aamuna jos asutte samalla paikkakunnalla.

Voit myös huolehtia itse sen kolmannen henkilön joka hoitaa vaihdon. Kyseessä voi olla kaveri tai sukulainen.[/QUOTE]

Niin tai vaihto yleiselle paikalle ja otat mukaan todistajan.

Yhteistyössä