En pääse jaloilleni

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heti suorilta sanoisin, että lähiopetukseen ja heti! Jos välimatka on ongelma, niin samalla ratkeaa se asumisongelmakin. Tiedät mihin muuttaa ja miksi. Siitä se solmu alkaa aueta.

Itse etäopiskelin aikoinani n. 3-4 vuotta. En koskaan valmistunut tai oikeastaan edes tehnyt mitään opintoihin liittyvää. Siihen aikaan ei sellaista etäopiskelua tunnettukaan, mutta yliopistolla ei ollut pakko käydä, niin en käynyt. Se ei todellakaan sovi kaikille ja kuulostaa, että se ei oikeasti sovi sinulle kuten ei sopinut minullekaan.
Hyvä et joku tohtii sanoa tuon
 
vierailija

Heti suorilta sanoisin, että lähiopetukseen ja heti! Jos välimatka on ongelma, niin samalla ratkeaa se asumisongelmakin. Tiedät mihin muuttaa ja miksi. Siitä se solmu alkaa aueta.

Itse etäopiskelin aikoinani n. 3-4 vuotta. En koskaan valmistunut tai oikeastaan edes tehnyt mitään opintoihin liittyvää. Siihen aikaan ei sellaista etäopiskelua tunnettukaan, mutta yliopistolla ei ollut pakko käydä, niin en käynyt. Se ei todellakaan sovi kaikille ja kuulostaa, että se ei oikeasti sovi sinulle kuten ei sopinut minullekaan.
 
vierailija
En löytänyt keskiviikkona tärä ketjua ja loppuviikko oli yhtä pomputusta. Toivottavasti voit hyvin. Olisi kiva kuulla tilanteestasi.
Luinkin nyt ketjun, viikon myötä olet saanut kivaa palautetta ja hyviä neuvoja. Tuo asumisongelma kannattaisi ratkaista kun opiskelu-ja/tai työpaikka on löytynyt. Kelan kanssa asiat lutviutuvat jos paperit ovat kunnossa. Minkälaista työtä haluaisit tehdä ja/tai opiskella? Itsekin olen hakeutumassa -jälleen-uuteen koulutukseen heikon työtilanteen vuoksi eikä oikein eläkkeestä voi unelmoida surkean työeläkekertymän vuoksi, pitää päästä kokoaikatyöhön ja ansioille ainakin 5 vuodeksi. Koulutushakemus tehty ja varron kutsua haastatteluun.
 
vierailija
Tänne oltiinkin käyty vastailemassa, kun joku oli nähtävästi nostanut ketjua. Nyt kyllä tulee itse kirjoitettua todella myöhässä, mutta jospa tämän vielä joku sattuisi näkemään. Palasin lukemaan kaikkien vastauksia tsemppinä, tänne kirjoittaminen oli kyllä voimavara :)

En ole toistaiseksi löytänyt kiinnostavaa opiskeluvaihtoehtoa, tai saanut töitä yrityksistä huolimatta (hävettää). Ajattelin ehkä siirtyä ensisijaiseen asunnon etsintään niukan tarjonnan vuoksi, mutta vielä ei ole löytynyt yhtään omalta tuntuvaa paikkaa.

Ap
 
vierailija
Eikö se ole hankala etsiä asuntoa jos ei tiedä missä opiskelee tai mistä saa töitä?
Onhan se, nyt on vain mennyt jo niin kauan aikaa, etten haluaisi viivytellä enää yhtään. Myös terveyden takia pitäisi päästä nykyisestä pois asap :/

Nykyisten etänä suoritettavien opintojen oheen on onneksi myös helppo liittää miltei mitä tahansa.

Ap
 
vierailija
Riippuu kielestä.
OT. Joko olet lukenut?

 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä