En päässyt opiskelemaan. 3. Varasija:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wannabe opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wannabe opiskelija

Vieras
Oli tiedossa kyllä et paljon on hakijoita. Nyt voin taas lorvia kotona... 3. Varasijalla oon mut enpä usko että opiskelupaikka sillä irtoaa. Kauneudenala kyseessä.

Aivan hyvin saattaa kolmannelta varasijalta päästä opiskelemaan. Meillä alkuperäiseltä hyväksyttyjen listalta oli luokalla loppujen lopuksi vain noin puolet ja loput tulivat varasijoilta. Yksi kaveri taisi olla jopa 11. varasijalta. Nuo tilanteet monesti elää paljonkin ja moni paikan saanut saattaa kuitenkin mennä muualle. Älä vielä lannistu.

Mää taasen luulen, että hyvinkin voit päästä. Useimmat hakee moneen paikkaan ihan varulta ja moneen pääsevätkin. Aikuisopiskelijaksi jos hait, nii sitte voi olla sitte hankalampaa.

Todella moni peruuttaa paikkansa. Monilla valituilla saattaa olla se paikka vasta toisena tai kolmantena haku vaihtoehtona ja ovatkin sitten päässeet kaikkiin hakemiinsa, ja yleensä ihminen valitsee sen minkä on ekaksi vaihtoehdoksi laittanut. Minäkin olen kahteen kouluun päässyt peruutuspaikalle, en tosin muista monentena olin jonossa.

Nou hätä, sulle voidaan tarjota opiskelupaikkaa vielä vaikka olisit varasijalla 23. Niin mäkin tein, heinäkuun lopulla, kun tuli tarve täyttää opiskelupaikkoja, kun toissijaisesti hakeneet oli peruneet. Että kolmas on vielä ihan hyvin, ja saatat saada jo piakkoin yhteydenottoa koulusta päin.

Mulla on vaan sellanen kutina ette enääi tule kutsua, mut minkäs teet. Tuli muutenkin luuseri olo.. Koko päivä on mennyt miettiessä että mitä olisin voinut tehdä toisin, olisko pitänyt olla iloisempi haastattelussa, varmasanaisempi yms. Mut ei niillä ole merkitystä tietysti enää...

Yhteistyössä