En ossaa päättää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettijä

Vieras
Huomenna mennään siskon ja hänen miehensä luo miehen kans. Jauhelihaa on kaksi 700g rasiaa joten niitten mukaan ajateltiin uuden vuoden syömisiksi jotain rentoa ja hyvää, JOKO tortilloita tai hampurilaisia ja hyviä salaatteja, viher- ja perunasalaattia. Illaksi juustoja ja kuoharia/viiniä/olutta miehille.
Molemmat hyviä vaihtoehtoja, mutta en osaa päättää...
Joten, kumpaa tekisit..tortilloita vai hamppareita? Onko kukaan tehnyt itse ranskalaisia?

Tortillat on niin nähty jo..minä äänestän siis hampurilaisia ja itse tehtyjä ranskiksia. Hampurilaisen kaverina menee kyllä kivasti myös itse tehdyt lohkoperunat, jos ne vaan kypsentää rapeiksi :) Itse tehdyt hampparit ovat huippu hyviä, jos niihin vähän panostaa..nam :)

Hamppareita!!
Jauhelihaan mausteita joukkoon ja litistellään pannulle ja paistetaan. Kun on käännetty, päälle cheddarjuusto sulamaan. Sillä välin kuumennetaan grillissa sämpylät, väliin majoneesia, salaatinlehti, tomaatin viipale, suolakurkkua ja tuoretta sipulia! Sitten pihvi, ketsuppia ja kansi päälle. Lisukkeeksi friteerattuja ranskiksia, ai nam!!

Yhteistyössä